Hyperpro's

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Det
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Hyperpro's

Ongelezen bericht door Det »

Nou .... ze zitten eronder hoor.

Gisteren in Werkendam bij Paul de standaard veren door een setje Hyperpro veren laten monteren.
Ook gelijk de dempers laten controleren en het hydrauliekdeel van de veervoorspanning van de achterschokdemper bij laten vullen; door de jaren heen best wel wat olie kwijtgeraakt. Zo'n beetje de helft van het totale instelbereik was 'loos'.

Zodra de 1150 RT brommert klaar is (staat nu voor onderhoud en schoonmaak op de brug) direct proberen - ritje Werkendam en terug om de achterdemper correct af te stellen. Ik ben ervan overtuigd dat 't een compleet andere fiets is geworden; 't ziet er wel een stuk gelikter uit, die paarse veren - stukken beter dan die zwarte en grijze veer.

Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
bolderbast

Re: Hyperpro's

Ongelezen bericht door bolderbast »

Mooi man. Ben benieuw hoe jij het ervaart.

Hoe lang zat er bij jou tussen het bestellen en het monteren?
Ik ben nu al zo'n vier weken aan het wachten tot de achterdemper en veer worden geleverd...
Det
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Ongelezen bericht door Det »

Hey Bolderbast,

'k ben een beetje laat met de reactie, maar d'r zat eigenlijk maar 1 week tussen telefonisch bestellen en monteren van de veren (GEEN demper).

Vandaag voor 't eerst weer een stuk gaan rijden - wat een verschil met de standaard veren van Herr BMW zeg; en dan moet de achterdemper nog correct afgesteld worden .......
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij mijn motor paste de zwarte veren beter qua kleur maar ik vind eigenlijk de werking het belangrijkst en die is super. Big RT Smile

Ton _004
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Vandaag bij Kenny geweest, hij heeft Hyperpro veren op de RT gemonteerd (mooie paarse). Het was een leuke, interessante ochtend, ook de RT zonder bekleding eens goed kunnen bekijken.
Toen naar huis, dat werd een geweldige rit. Ik had niet verwacht dat de RT er zoveel op vooruit zou gaan, ook omdat ik hem standaard al goed vond rijden. Hij is veel rustiger, stabieler en directer, dus veel fijner en comfortabeler te berijden.
Ik heb er over na moeten denken maar de beste vergelijking is die van een hobbelpaard tot strijkijzer.
Kortom een feestdag.

Groet,
Kees Jan
hansuitolst
Type: R1200RT
Bijz: Exclusive
Woonplaats of omgeving: Olst

Ongelezen bericht door hansuitolst »

Kees Jan schreef:Vandaag bij Kenny geweest, hij heeft Hyperpro veren op de RT gemonteerd (mooie paarse). Het was een leuke, interessante ochtend, ook de RT zonder bekleding eens goed kunnen bekijken.
Toen naar huis, dat werd een geweldige rit. Ik had niet verwacht dat de RT er zoveel op vooruit zou gaan, ook omdat ik hem standaard al goed vond rijden. Hij is veel rustiger, stabieler en directer, dus veel fijner en comfortabeler te berijden.
Ik heb er over na moeten denken maar de beste vergelijking is die van een hobbelpaard tot strijkijzer.
Kortom een feestdag.

Groet,
Kees Jan
Kees Jan, wat kostte deze vervanging?
Het begon in 1974 met een Suzuki GT250, nu een R1200RT (sinds 11-2010) en een F650GS (uit 2000). Meeste kms, >200.000 op een Honda ST1100
Kees Jan

€ 395,-- inclusief alles en koffie.

Groet,
Kees Jan
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nette prijs voor wat je er voor terugkrijgt qua comfort e.d.

Staat met stip op 1 van mijn verlanglijstje. _005 _004
Met wellicht ook de ESA controler. _001
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Da's idd een mooie prijs, deze staan bij mij ook hoor op het verlanglijstje!
Kees Jan

Vandaag nog even een tourtje van ca 80 kilometer gemaakt om de vering verder te verkennen, en het is één en al stabiliteit en strakheid. Bij mij in de buurt zijn een paar snelle bochten met hobbels, de RT gaat als op rails. Even 220 km/u aangetikt, je kan het stuur loslaten. Klinker weggetjes, veel comfortabeler. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat een verkeerdrempel (wordt een groot gedeelte van de veerweg gebruikt, dus ook het stugge gedeelte) harder doorzet, maar ook met standaard veren is een drempel geen pretje.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Daar waren die verkeersdrempels toch voor gemaakt dat je er rekening mee houd ;) De Hyperpro's zijn echt een verbetering en het stugge gedeelte van de Hyperproveer slaat gelukkig niet zomaar door.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Kees Jan schreef:Vandaag nog even een tourtje van ca 80 kilometer gemaakt om de vering verder te verkennen, en het is één en al stabiliteit en strakheid. Bij mij in de buurt zijn een paar snelle bochten met hobbels, de RT gaat als op rails. Even 220 km/u aangetikt, je kan het stuur loslaten. Klinker weggetjes, veel comfortabeler. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat een verkeerdrempel (wordt een groot gedeelte van de veerweg gebruikt, dus ook het stugge gedeelte) harder doorzet, maar ook met standaard veren is een drempel geen pretje.

Groet,
Kees Jan
Dat je met drempels last hebt ligt niet aan de veer maar de demper die niet in staat is de klap goed op te vangen. Hij levert te weinig weerstand bij zo'n belasting en dan slaat de zaak door. De hyperproveer ondersteunt de BMW dempers beter dan de orginele veren, maar bij zware belasting houdt dat niet.
Ik heb voor en achter ook de dempers vervangen door multi instelbare dempers van Hyperpro en kan je beloven dat het nog veel beter kan! In augustus heb ik een nieuwe RT gekocht en de dempers na een beurtje over laten zetten. Doen al 70.000 km uitstekend hun werk, alsof ze nieuw zijn.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Kees Jan

Dat je met drempels last hebt ligt niet aan de veer maar de demper die niet in staat is de klap goed op te vangen. Hij levert te weinig weerstand bij zo'n belasting en dan slaat de zaak door. De hyperproveer ondersteunt de BMW dempers beter dan de orginele veren, maar bij zware belasting houdt dat niet.
Ik heb voor en achter ook de dempers vervangen door multi instelbare dempers van Hyperpro en kan je beloven dat het nog veel beter kan! In augustus heb ik een nieuwe RT gekocht en de dempers na een beurtje over laten zetten. Doen al 70.000 km uitstekend hun werk, alsof ze nieuw zijn.
Klopt, ik vond het alleen zonde om de BMW-dempers nu al te vervangen, en met de veren alleen pak je al het grootste deel van de problemen aan.Ik ben van plan om lang met deze RT te blijven rijden dus de complete set komt ooit nog wel eens.

Groet,
Kees Jan
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Het is inderdaad een stevige investering, maar aan de andere kant, als je het toch van plan bent! De dempers gaan een levenlang mee, dus hoe eerder gekocht, hoe langer plezier ervan Big RT Smile
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Kees Jan

Weet ik, weet ik. Maar er staan ook nog ander zaken op het verlanglijstje, binnenkort naar Ruud Frederiks om een Rapidbike te laten installeren.

Groet,
Kees Jan
Egghead

Ongelezen bericht door Egghead »

Het kost wat, maar dan heb je ook wat _004

Afgelopen donderdag mijn -1200- door Kenny laten voorzien van een paarse set Hyperpro's.
Dat rijdt echt een stuk beter! Rechtdoor merk ik er maar weinig van, maar in (snelle) bochten is het enorm veel stabieler door een minder pompende fiets.
Doordat de RT in een bocht veel rustiger blijft geeft 'ie een veel zekerder gevoel, waardoor je strakker stuurt.
Aanrader!!

Egg
Ton1959

Egghead schreef:Het kost wat, maar dan heb je ook wat _004

Afgelopen donderdag mijn -1200- door Kenny laten voorzien van een paarse set Hyperpro's.
Dat rijdt echt een stuk beter! Rechtdoor merk ik er maar weinig van, maar in (snelle) bochten is het enorm veel stabieler door een minder pompende fiets.
Doordat de RT in een bocht veel rustiger blijft geeft 'ie een veel zekerder gevoel, waardoor je strakker stuurt.
Aanrader!!

Egg
De zwarte Hyperpro's werken net zo goed hoor Big RT Smile
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Wil niet x posten, maar heb een vraag gesteld over de Hyperpro's met ESA in het draadje Forum Korting Bij MSA

Ronald
Kees Jan

Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Zeker, veel plezier ermee, ik geniet er na 8000 km nog steeds van. :D

Groet,
Kees Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”