Beantwoord: motorhoes

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
duumke
Type: R1200RT
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Beantwoord: motorhoes

Ongelezen bericht door duumke »

hoi _004
Zo als ik in een ander bericht al schreef dat ik naar een bmw rt op zoek ben
ik zit ook met het stallen van de rt ik vind als je hem het hele jaar onder een hoes staat maar niks
ik kan hem bij mijn huis alleen maar buiten neer zetten
ik kan hem bij mijn werk neer zetten maar is een 15km hier vandaan
dus uit ervaring van mijn vorige motor dagje toeren oke ,
maar even de de motor pakken om een uurtje te gaan rijden word niks (staat te ver weg)
wat vinden jullie er van als die in het voorjaar zomer najaar onder een goede hoes staat
[groet] duumke
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: motorhoes

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Zowel mijn huidige als vorige motoren hebben altijd buiten onder een hoes gestaan, en geen problemen ondervonden. Nu moet ik wel toegeven dat een motor voor mij een gebruiksvoorwerp is, om op te rijden en niet om te vertroetelen. Onderhoud uiteraard, maar ik ga echt niet elke week poetsen en een kleine (lak-)schade kan ik niet echt mee zitten.

Ik heb nu een hoes van Verheul, en die bevalt me prima. Gewoon bij de lokale motorzaak gekocht. Verkrijgbaar in allerlei maten, ook voor motoren met zij- en topkoffers. Misschien niet de goedkoopste, maar wel erg degelijk. Mijn eerste hoes (van Louis / MotoZoom) was na anderhalf jaar volledig verteerd, die van Verheul is nog 100% _004

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hoewel ik mijn motor ook naar waarde schat, is het ook bij mij een gebruiksvoorwerp, en leuk om mijn vrije tijd aan te besteden, etc ;)
Dus geen vertroetelen en hier-en-daar wat lakschade.

De motorhoes die ik nu zo'n 2 jaar gebruik is degene van Oxford (de Stormex, maat Large);
http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... pid=183&p=

Te koop bij MotorServiceAmersfoort (http://motorserviceamersfoort.com/), en bevalt mij heel erg goed.

De motor staat er af-en-aan onder, en bemerk dat de hoes goed zijn werk doet, ongeacht het weer-type. _004
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Of zoiets voor de deur?:
http://www.demotorstalling.nl/index.html
Hans
Inspector Gadget

HansD schreef:Of zoiets voor de deur?: http://www.demotorstalling.nl/index.html
Dat is zeker mooi, maar heb je die prijzen gezien?
Vanaf 3000 tot zo'n 5000 pleuri. :shock:

Ikzelf heb een metalen tuinhuis van Speedifix, kostte 300 pleuri.
Duurder en zeker ook mooier zijn merken zoals Cosmos (http://www.smsil.com/products.html), Keter (http://www.keter.com/) of Biohort (http://www.biohort.at/)

Als je dat een oplossing vindt, natuurlijk... _001
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb een van mijn vorige motoren ook onder een hoes gehad maar besloot toch om een garage te huren. Misschien gaf mijn hoes niet voldoende ventilatie maar ik vond het niet ideaal. Maar hetzelfde geld voor een natte auto in een garage zetten waarvan de ventilatie slecht is. Het roestproces gaat dan nog sneller.
Als de ventilatie goed is dan is een hoes natuurlijk beter dan geen hoes omdat het zadel maar ook de electrische onderdelen constant aan weer en wind onderhevig zijn als de motor zonder iets buiten staat.
Tegenover mij huren 5 of 6 motorrijders samen een garagebox en dan vallen de kosten helemaal mee. Ik huur hem speciaal voor de motor en de vouwwagen . Toch ook handig als ik af en toe wil sleutelen of de motor poetsen.

Ton
duumke

duumke schreef:hoi _004
Zo als ik in een ander bericht al schreef dat ik naar een bmw rt op zoek ben
ik zit ook met het stallen van de rt ik vind als je hem het hele jaar onder een hoes staat maar niks
ik kan hem bij mijn huis alleen maar buiten neer zetten
ik kan hem bij mijn werk neer zetten maar is een 15km hier vandaan
dus uit ervaring van mijn vorige motor dagje toeren oke ,
maar even de de motor pakken om een uurtje te gaan rijden word niks (staat te ver weg)
wat vinden jullie er van als die in het voorjaar zomer najaar onder een goede hoes staat
[groet] duumke
_004 hoi
Ja die oxford hoes vind ik wel een mooie hoes zal wel aan de prijs zijn
En die verheul hoes heb ik een keer gehad is zo,n 4jaar meegegaan
En zo,n demotorstalling is prachtig maar ook aan de prijs
En dat opvouw bare ja maar als ik die bij mijn huis neer zet krijg ik problemen met mijn huurbaas denk ik
Maar je moet wel een grote hoes (oxford) hebben als je een -1200- met topkoffer er onder wilt zetten
groetjes _004 duumke
Inspector Gadget

Die Oxford Stormex viel reuze mee in prijs, ik was positief verbaasd. ;)

En is waterdicht, en ook nog goed sneeuw/winter-proof, de fiets was prima droog, alle dagen in de afgelopen weken.
Behalve ik, maar dat zijn de weergoden...

Big RT Smile
duumke

dutchmidiman schreef:Die Oxford Stormex viel reuze mee in prijs, ik was positief verbaasd. ;)

En is waterdicht, en ook nog goed sneeuw/winter-proof, de fiets was prima droog, alle dagen in de afgelopen weken.
Behalve ik, maar dat zijn de weergoden...

Big RT Smile
_004 oke dan zal ik wel moeten geloven dat die water dicht is met al die sneeuw
en op de foto te zien past die over de hele motor tot op de grond
oke bedank _004
Inspector Gadget

Ja, ik kan be-amen dat deze over de R1100RT en R1150RT past, zelfs met alles wat ik er op heb zitten.

Zonder al die "troep" :roll: komt de hoes net niet op de grond, wat goed is aangezien het dan in mijn optiek vocht optrekt.
Bij de toering-koffers gaat de hoes ook nog netjes over de koffers heen.

De vocht-regulering is ook goed, aangezien ik na elke rit de fiets met water afspuit (ivm pekel e.d.) in de afgelopen periode, en de fiets bij de volgende rit niet vochtig is.
En ik ben zeker geen poets-madameke die elke druppel gaat lopen wegpoetsen. :lol:

Maar ik adviseer zo'n hoes te proberen of het bij jou voldoende passend vindt versus mijn "smaak".
Want ikzelf zou geen hoes willen die de fiets (na een rit) volledig afsluit.
(en volgens mij heeft Kenny er 1 liggen, als ik het laatst goed zag…)
Kwestie van smaak en wensen, natuurlijk!
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Handig, zo'n condoom voor je motor! :lol: :D
Hans
Inspector Gadget

Absoluut! Veiligheid boven alles, ook hier. ;)
En dat in maatje Large. :lol: _004
it's Micky
Bijz: brand new 2015
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door it's Micky »

Mijn motoren hebben altijd onder een hoes gestaan, gebruik op dit moment nog steeds een oude katoenen hoes van zeker 10 jaar oud.
De hoes komt nu met de 1200 een stuk van de grond af wat voor wat tochten onder de hoes zorgt maar als het wat warmer wordt eronder het vocht niet weg kan omdat er aan de bovenzijde geen ventilatieopeningen zitten, let hier dus op vooral als je hem/haar ding, nat wegzet.mick
Verder nooit problemen mee gehad, moet wel zeggen dat als het regent ik wel probeer met een spons het meeste water eraf te halen en dan deel voor deel de hoes erom heen te doen, gr. Mick
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Inspector Gadget

En net ontvangen, ook een handige oplossing, klikostalling voor je motor;
http://www.promotor.nl/2011/01/18/kliko ... -je-motor/

Wel oppassen dat de vuilnisophaaldienst niet probeert de verkeerde kliko te legen :shock: :lol:
Inspector Gadget

AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

En wat te denken van deze:
stalling
[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik heb 'm ook onder een hoes. Geen probleem mee. Waar ik 'm precies vandaan heb, weet ik niet meer. Het was een webshop waarvan het magazijn in Leerdam is gevestigd meen ik. De hoes was iets van €60-70 en in extra large natuurlijk. Hij heeft een ventilatieopening bovenin en een viltachtig stuk voor de ruit. Onder een elastiek met haakje om 'm vast te maken zodat ie er niet af waait. Ik kan 'm ook alleen maar buiten zetten, maar hij staat wel onder een afdakje, lekker uit de weg. Hij wordt alleen 1x per maand ingebouwd door oud papier wat dan wordt opgehaald. De buurvrouw heeft 1x een zwerver weggejaagd die achter de motor beschutting had gezocht (jawel, het mondaine Gorinchem heeft daklozen!). Verder nooit meer gezien.
duumke

dutchmidiman schreef:Deze lijkt mij ook wel handig....
http://www.promotor.nl/2010/12/22/motor ... sy-garage/
_004 hoi Motorijders
Bedank allemaal voor jullie reactie,s
Ik kan de motor alleen maar onder een hoes plaatsen ,ik vind het allemaal wel mooi stalling in de grond en opvouw garage,s
zo,n opvouwbare garage is een perfect ding en de prijs valt ook nog wel mee
Als ik die plaats krijg ik problemen met mijn verhuurder
Dus ik zal wel met een gewone hoes uitkomen
[groet] _004 duumke
Inspector Gadget

Omdat een plaatje meer zegt, bij deze;

(klik om in te zoomen)

Afbeelding

PS1: Ik heb de hoes er ff snel overheen gedaan opdat je even een idee krijgt, het had wat netter en rechter gekund natuurlijk. _002
PS2: De witte draad is een "schiet-loodje" waarmee ik de montage-clip die aan de onderzijde zit (tegen het wegwaaien) gemakkelijk(er) onder de fiets door kan halen terwijl ik nog strak in het motorpak zit met motorlaarzen aan (waardoor je wat minder gemakkelijk door de knieën gaat, etc. Het is niet mijn leeftijd, echt niet ;) :lol: )
duumke

dutchmidiman schreef:Omdat een plaatje meer zegt, bij deze;

(klik om in te zoomen)

Afbeelding

PS1: Ik heb de hoes er ff snel overheen gedaan opdat je even een idee krijgt, het had wat netter en rechter gekund natuurlijk. _002
PS2: De witte draad is een "schiet-loodje" waarmee ik de montage-clip die aan de onderzijde zit (tegen het wegwaaien) gemakkelijk(er) onder de fiets door kan halen terwijl ik nog strak in het motorpak zit met motorlaarzen aan (waardoor je wat minder gemakkelijk door de knieën gaat, etc. Het is niet mijn leeftijd, echt niet ;) :lol: )
_004 hoi
ja ik vind dat wel een mooie hoes hij gaat er helemaal over heen kun je de topkoffer er ook op laten zitten
hij is groot zat
groetjes _004
duumke
Inspector Gadget

Klopt, de hoes is bij mij groot genoeg, zelfs met alle "troep" die ik er extra op en rond de fiets heb zitten (valbeugels, zij-verlichtingen, zwaailichten, etc), de grond net niet te raken.
Ik heb circa. 10 ~ 15 cm over aan de onderkant, wat m.i. heel prettig is om de vochtophoping e.d. te voorkomen.

Daarnaast zit er een soort velt aan de binnenkant wat weer eventuele beschadigingen kan voorkomen, plus een stukje vochtregulerend.
En tevens warmtewerend ook ivm de hitte van de uitlaat en de bochten. (een belangrijk punt wat soms wel eens vergeten wordt)

Ik merk na een natte rit dat de fiets de volgende avond/rit prima droog is, en na een hevige regenbui of sneeuw/hagel, etc, de fiets prima droog blijft.
Ik heb overigens wel de koffers met city-deksels gemonteerd.
Maar ik meen mij te herinneren dat met de touringkoffers het ook geen problemen gaf.

En er zitten ook een handige herbruikbare draagtas bij, voor het geval je de hoes moet meenemen of opbergen.

Want het is een behoorlijk grote hoes wat dat betreft, natuurlijk.

En mocht je fiets met hoes langs de weg moeten staan, er zitten ook reflecterende delen op, naast enkele gaten op de voorzijde om eventueel een slot/ketting/kabel er doorheen te kunnen steken.
duumke

_004 hoi motorrijders
ja mooie hoes ik denk dat het toch de beste oplossing als ik een motor aanschaf
groetjes duumke _004
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

paar jaar geleden woonde ik nog in de ongelukkige omstandigheid niet over een eigen garage te beschikken, en had toen mijn motor altijd onder een hoes. Soms vervelend om bij een beginnende bui nog snel de hoes over de fiets te spannen, zeker als het dan ook nog eens stormde. Maar eigenlijk nooit problemen gehad. Hoes wel goed onderlangs vastmaken!
Heb nu een BMW en bij de koop (2ehands) heb ik een motorhoes meegeleverd gekregen, van het kaliber legertent. Zwaar katoen. Ik heb de hoes een paar keer gebruikt en volgens mij is dit type zo zwaar dat mijn radio-antenne eronder bezweken is. Niet de antenne zelf, maar de bevestigingsring. Tijdens het rijden zakt de antenne weg, door de tegenwind. Er zit een scheurtje in de ring en ik heb het sterke vermoeden dat dit gekomen is door de zware hoes die niet berekend is op antennes :(
Dus daar zou ik nog wel even op letten als ik jou was...

Jojo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Inspector Gadget

Goed aandachtspunt die antenne, ik heb 3 antennes op de motor zitten, en dat gaat met de Stormex prima. _004
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Het grote voordelen van de Stormex zijn de kwaliteit van de stof en naaiwerk, het is een 2-laags systeem met een zachte binnenlaag om krassen te voorkomen en een robuuste buitenlaag om alle vuil en weer tegen te houden zeer belangreijk is dat het ademt zodat vocht niet binnen blijft. Prijs voor leden is bij MSA 95,- ipv 119,- voor de RT maat (lg.)

gr,
Kenny
Nieuwenhuizen

Ongelezen bericht door Nieuwenhuizen »

Ik ben van plan één of meer van de Oxford Stormex motorhoezen maat L uit Engeland te bestellen.
Zijn er misschien meer geïnteresseerden?

Ik hoop op maximaal 70 euro incl. de verzend. kosten per stuk te komen. Maar dat kan ik uiteraard voor bestellen nog laten weten.
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Nieuwenhuizen schreef:Ik ben van plan één of meer van de Oxford Stormex motorhoezen maat L uit Engeland te bestellen.
Zijn er misschien meer geïnteresseerden?

Ik hoop op maximaal 70 euro incl. de verzend. kosten per stuk te komen. Maar dat kan ik uiteraard voor bestellen nog laten weten.
Ik stuurde je een PB...
Ik heb nog een origineel BMW dekkleed liggen die te koop is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik heb nog even opgezocht welke hoes ik ook alweer had. Misschien ook een aardige tip. Het is deze:
Afbeelding
Omschrijving:
Booster Motorhoes Guard
• Hoogstaande kwaliteitsmotorhoes, gemaakt van water-afstotend Heavy Duty ademend polyester weefsel.
• Perfecte pasvorm doordat in de zoom van de hoes een elastisch koord verwerkt zit.
• Vanaf maat 100 uitgevoerd met flanellen windscherm beschermstuk.
• Bij de maatkeuze ziet je een tabel met welke maat geschikt is voor welke motorfiets.
Voor onze Beemers moeten we de op een na grootste maat hebben, de GL125. De allergrootste is voor GoldWings. Er zit een luchtopening aan de bovenkant (dat driehoekige zilveren stuk bovenop) en een elastiek met haak om 'm snel onderlangs vast te maken en nog een aparte riem (die ik nooit gebruik). Het is een prima ding, lekker stevig en met een flannelen beschermstuk voor de kuipruit.
Ik heb 'm bij BikersBuyIt vandaan. Geen aandelen, gewoon een tevreden klant.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”