Hello/hallo!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Hello/hallo!

Ongelezen bericht door japachap »

Goededag allemaal!

Nog een nieuwe lid...
Ik ben een Britse jongen met een 1150Rt, die woont nu 5 jaaren in de Achterhoek. Geweldig motor, en lekker wonen in Nederland! Ben eigenaar van de RT 7 jaaren- sinds nieuw. In vind mezelf 'werldreiziger' (backpacker) maar hoop langere tochten te maken met de motor nu ik op de juiste kant van de Britse Channel woon!

Ja- excuuses als mijn taal niet helemaal goed is!

Ik reisde een keer in 2003 naar zuid Frankrijk/Mediterraneanse zee op mijn oud motor (Yam XJ900F) en naar Norwegen met de RT in 2007. Omdat ik Engels ben, schrijf ik meestal op www.bmrider.com als ''japalling'', maar ik ga af en toe naar de VS forums toe. Ik ontdak net dit Nederlandse RTforum en hoop na genough tijd beter kennis te maken met lokaal RT rijders en technische Nederlandse taal.

Ik werkt jaaren als motor kleding en accessoires verkoper in Engeland , en ook een paar maanden als werkplaats team leider bij een BMW Motorzaak in England. Motoren zitten al twee decennia in mij en mijn huidig gevoel is dat ik zal mijn 1150RT niet vervangen totdat Diesel of electrische motorfiets technologie in Nederland echt gunstig is. Ik vind de nieuwe 1200 Hex and Camheads mooie- maar ik baal ven de ingewikkeldigheid van de elektronica. Ik doe zo veel mogelijk mijn eigen onderhoud.

Dus... groetjes!

Afbeelding
Toen het echte schoen was... Big RT Smile
Laatst gewijzigd door japachap op 18 aug 2020, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hello/hallo!

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Van harte welkom op het RT-forum .
Je Nederlands is heel goed te lezen en ik denk dat je veel 'know-how' in huis hebt. Wellicht wil je anderen met vragen op dit forum ook van dienst zijn. Je hebt een beauty van een -1150- !!

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Ares
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Hello/hallo!

Ongelezen bericht door Ares »

Hallo Japachap ik ben ook nieuw op dit forum. Het is dus nog niet m'n plek om je welkom te heten. Wel fijn dat je je hebt aangesloten op dit forum (us newbies have to stick together). Wellicht tot ziens

Gerhard. [alias Ares]
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Japachap,

Welkom op dit gezellige forum and your dutch is good.
Heel veel plezier hier en er is genoeg info voor je om te lezen en misschien kan je ons ook nog wat leren.

Regards,

Richard
japachap

Bedankt heren!
Mooie begin...
Beetje meer over mijn RT-
Givi E52 Maxia Topkoffer met extra Remverlichting (net geinstalleerd), rugleuning en bovenrek
Givi scherm +7.5cm (net geinstalleerd)
Thuisgemaakt LED ''aandachts'' lampen
Rijder sitting modificatie- verhogings blokken onder hoogt instelling mechanisme- kanteld sitting naar achter voor beter sithouding.
Autocom Super Pro Avi
Thuisgemaakt accessiore bedraading
Thuisgemaakt oliekoeler ventillator
BMW tanktas- handig!
Handvatten verdikt met tennis racquet/ hockeystick grijp tape (maakt dat sens?)
Thuis gemaakt "Accelerator" IAT modificatie- 1000ohm weerstaandje maakt ECU geloof het lucht 15 tot 20 graden kouder is, met een ''open-loop'' verhoging van ingespoten brandstof en bettere idle en acceleratie.
Verbetered brandstof slang couplings-- zeer belangrijk!!!

Vragen welcome over alle modificaties. Ik doe mijn beste om hun te beantwoorden, maar als jullie goede verstaan heb van engels, verwijs ik jullie misschien naar mijn originele threads toe op BMR (als dat OK is, lieve administratiemensen!?)

Nogmals de groeten
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

"Dutch Mountain Rescue Service"

Big RT Smile Big RT Smile

Welkom!
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hi Japachap
I think that your Dutch is not bad at all. Whereabouts in the UK are you from? I have lived in the UK for about eight years but my English spelling still leaves a lot to be desired. I was living Near Bolton in a place called Whitefield.
Ik vind je motor trouwens heel mooi in het blauw zo. Maar het bevalt je dus goed in Nederland? Welkom hier in ieder geval. We zullen vast nog veel van je horen denk ik zo.

Ton _004
japachap

Hoi Ton,
Ben van Dorset afkomstig. Gestudeerd in Birmingham. Backpackers werldreis gemaakt van 2004 t/m 2006, voordat ik besloten was om met een moiie meid in Nederland te wonen. Toen was het ook veel goedkoper wonen dan in Engeland, maar was lastig met taal, en ik ben nog steeds vastzittend bij uitzendbureaus. De uitzendcultuur maakt mij echt gek- het helpt niemand in de langere termijn... maar dat is een andere verhaal. Ik ben hier puur om RTs te discusseeren!

japachap

Wat anders...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben best eigenzinnig soms...

Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Een engelsman in tukkerland, het moet niet gekker worden :D :D :D
[welkom]
Hoe meer zielen hoe meer vreugde !!! en zo wordt ons forum ook nog internationaal, mooi toch.
Zo te lezen komt er weer een hoop bmw kennis bij.

Welcome, herzlich wilkommen, welkom.
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”