Stof tot nadenken ?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Stof tot nadenken ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Met de recentelijke calamiteit in Moerdijk, wellicht eens het navolgende bekijken; _001

http://www.72uur.nl/

Toegegeven, het klinkt allemaal wellicht "simplistisch", maar besteed er in ieder geval aandacht aan.
Dat kan nooit kwaad, want goede voorbereiding is het halve werk.

PS: Met web-cam ondersteuning... :neutral:
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Stof tot nadenken ?

Ongelezen bericht door jaybmw »

Erg natuurlijk zo'n brand. Maar er zijn ergere rampen. Feit is dat er een hoop shit in de atmosfeer is terechtgekomen (de wind stond gunstig!).
Maar wat denk je van alle race's,vliegtuighobby"s en trekkertrek wedstrijden? En China met zijn opmars van kolencentales? Dat is meer dan 3 dagen per jaar toch? Erg belastend voor het milieu zo'n brand maar over de hele wereld gebeuren er zinloos/doelloos ergere dingen omdat daar geld, heel veel geld mee verdiend wordt! Nederland bv produceerd zo'n 70% teveel aan electriciteit dan wat we nodig hebben omdat het opleverd in de export van dit product... Groene stroom zeggen ze dan in Geertruidenberg,mijn gemeente.

De centrale brand op kolen gas en biomassa. De centrale (essent) biedt ook goedkoop aardgas aan omdat ze dit massaal inkopen. Hiervan kunnen klanten profiteren,dat wel. Als de afgenomen hoeveelheid niet is bereikt volgens het contract is het goedkoper om het af te fakkelen ipv terug te pompen naar de aardgasmaatschappij. Thermische verontreiniging alom !! Bezopen toch?

Snap je dat ik het een druppel op een gloeiende plaat vind om bv de kachel een halve of 1 graad lager te zetten. Kan in een discussie soms zelfs kwaad worden over dit alles. Old-timers rijden belastingvrij terwijl ze een co% gehalte van 10 hebben terwijl je met een diesel incl roetfilter, .wegenbelasting enz de volle mep betaald! Een stimulans om met oude petroleumstellen te gaan rijden lijkt wel.

Rob ik begrijp je volkomen hoor, wijk misschien af van jouw onderwerp maar Nederland moet wijzer worden.
Misschien moet iedereen weer een varken en kippen nemen in de achtertuin en een houtkachel zodat je de dagen doorkomt op survival.

Prettig w.end allen!!
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Eigenlijk moeten we allemaal eerst naar ons zelf kijken denk ik. Wij zijn degene die het maken zoals het is. En we wijzen altijd eerst met het vingertje naar een ander. Echt milieuvriendelijk zou anders zijn terug naar de basics en zeg nou zelf wie wil dat nog? Autootje weg motortje weg alle energieverslindende gemakken thuis weg en niet meer vliegen. Wij doen er allemaal aan mee. De mens is zoals die is _001

Ton _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De insteek was, wat mij betreft althans, dat je voorbereid moet zijn.

De grootste milieuramp is de mens zelf, wat dat betreft, denk ik zo langzamerhand.
Maar daar gaat en ging het mij niet om.
Dat is m.i. ook een hele andere discussie.

Als er een ramp gebeurt, dien je vantevoren de nodige maatregelen genomen te hebben, wil je dit kunnen doorstaan en overleven.

En de eerdere link geeft simplistisch weer wat plastisch kán gebeuren.

Oftewel, wat zou jij doen in zo'n situatie....drinken uit de vissenkom of uit het toilet? _001

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “RT Café”