spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Moderator: RT_Patrick
spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Wil wegens de steenslag de buitenste/ondervoorvorkpoten spuiten. Dit gaat goed met velgenlak werd mij verteld. Maar om dit mooi te doen wil ik ze nu mijn fiets toch uit elkaar ligt demonteren. Moet ik nog ergens speciaal opletten, uitlijning etc. Voorspatbord is er al vanaf, ook voorwile is eraf. Dus stuurhelften losmaken etc. etc. Adviezen???? Alvast bedankt.
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
PaulRS heeft een snelle methode om de vorkpoot te verwijderen: klk hier. Volgens het WPH moet je hiervoor de halve motor uitbouwen... tssss
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Hoi.
Mijn beschrijving is een alternatieve methode om de keerringen te vervangen.
Nu moeten de buitenpoten los, ander verhaal.
Maar de helft van het werk is al gebeurt, wiel en spatbord is al los.
Nu rest alleen de plaat tussen de buitenpoten nog, draai de 2 bouten los die de plaat verbinden met de poot en laat de poot zakken, beetje kantelen met het stuur om wat grondspeling te krijgen en los istie.
Groeten, Paul.
Mijn beschrijving is een alternatieve methode om de keerringen te vervangen.
Nu moeten de buitenpoten los, ander verhaal.
Maar de helft van het werk is al gebeurt, wiel en spatbord is al los.
Nu rest alleen de plaat tussen de buitenpoten nog, draai de 2 bouten los die de plaat verbinden met de poot en laat de poot zakken, beetje kantelen met het stuur om wat grondspeling te krijgen en los istie.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Ah, sorry, ik ging er van uit dat de vorkpoot boven uit de kroonplaat moest en dat daarmee de klus voor Reinier geklaard zou zijn (qua pootje lichten dan). Dat begrijp ik ook uit de aanvullende beschrijving die je geeft...
Zal in het vervolg wat beter en nauwkeuriger formuleren
.
Oh ja: we willen ook foto's zien van -in ieder geval- het resultaat.
Groet,
Dave
Zal in het vervolg wat beter en nauwkeuriger formuleren

Oh ja: we willen ook foto's zien van -in ieder geval- het resultaat.
Groet,
Dave
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Het gaat wel goed met velgenspray maar dat is niet de goede kleur.Dit gaat goed met velgenlak werd mij verteld
Ik gebruik altijd motip kleur nummer 55290 die komt heel dicht bij de originele kleur.
Ook doe ik er een laag blanke lak overheen dan heb je minder snel weer last van lelijk worden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Beste Paul,PaulRS schreef:Hoi.
Mijn beschrijving is een alternatieve methode om de keerringen te vervangen.
Nu moeten de buitenpoten los, ander verhaal.
Maar de helft van het werk is al gebeurt, wiel en spatbord is al los.
Nu rest alleen de plaat tussen de buitenpoten nog, draai de 2 bouten los die de plaat verbinden met de poot en laat de poot zakken, beetje kantelen met het stuur om wat grondspeling te krijgen en los istie.
Groeten, Paul.
Wat zaten die inbusbouten vast, mijn extra lange en sterke inbussleutel had er moeite mee zo ook ik. Maar het is los. Buitenpoten laten zakken.
Heb nog een paar vragen: de binnenste poten hangen te bungelen, kun je die enkel loskrijgen als je de stuurhelften verwijderd?
Is het verstandig de keerringen te vervangen? Als er ontlucht moet worden dan moeten de stuurhelften sowieso los, of is dat niet nodig.
Hoeveel olie moet er per poot in nadat deze helemaal leeg en schoon zijn.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vele vragen!!

Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Voordat jullie het vragen alvast het antwoord op wat ligt er op je motor een staaf uranium of zo.
Nee, dat is een rvs pijp gevuld met lood, ligt normaal voorin mijn klassieke auto met de motor achterin. Loodzwaar dus letterlijk.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Hoi.
Die binnenpoten kunnen idd alleen los door de stuurhelften te verwijderen.
Keerringen zeker en de stofkappen op conditie vervangen.
Om te ontluchten zit er boven in de poot een klein imbusboutje, verscholen achter een rubber huls.
De poten kun je met de hand verdraaien om dat boutje te vinden, een pasgeslepen sleuteltje doet dan de rest.
Vorkpoten leeg en schoon moeten 470cc BMW eigen vorkolie hebben, maar een gewone 10w is ook prima.
Groeten, Paul.
Die binnenpoten kunnen idd alleen los door de stuurhelften te verwijderen.
Keerringen zeker en de stofkappen op conditie vervangen.
Om te ontluchten zit er boven in de poot een klein imbusboutje, verscholen achter een rubber huls.
De poten kun je met de hand verdraaien om dat boutje te vinden, een pasgeslepen sleuteltje doet dan de rest.
Vorkpoten leeg en schoon moeten 470cc BMW eigen vorkolie hebben, maar een gewone 10w is ook prima.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: spuiten buitenste/onder voorvorkpoten
Zien er voor het eggie beter uit dan op de foto. (bij de autospuiter gespoten!
Belooft om het te laten zien.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6421 Weergaves
-
Laatste bericht door PaPinkelman
-
- 1 Reacties
- 1293 Weergaves
-
Laatste bericht door Ed Spijker
-
- 48 Reacties
- 14612 Weergaves
-
Laatste bericht door 1-handed
-
- 1 Reacties
- 12558 Weergaves
-
Laatste bericht door wil51