Opgelost: Deksel city-koffer

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
LHHC

Opgelost: Deksel city-koffer

Ongelezen bericht door LHHC »

Wie heeft er tips voor het bevestigen van city-koffer deksels (koffers -1150- ) :?:

De originele deksels zijn bevestigd met zgn. popnagels, kan ik deze uitboren en vervangen door schroeven en welke maat schroeven moet ik dan gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie tips.

Luc
PaulRS

Re: Deksel city-koffer

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Nageltjes uitboren, gaatjes opboren naar 5 mm en dan vastzetten met 5 mm boutjes, ringetjes en borgmoertjes.
Dat spul ligt in RVS bij de betere bouwmarkt.

Als je dan ook de originele deksels opboort, kan je kiezen tussen beide, al naar behoefte.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Onlangs heb ik ook m'n citydeksels vervangen. Gedaan zoals Paul hierboven al beschrijft. Werkt prima. Ik heb M4 boutjes gebruikt trouwens.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb het al weer enige tijd geleden gedaan, en gewoon weer potnagels gebruikt (3 mm als ik het wel heb).

Maar ik had ook extra city-deksels alsook touring deksels gescoord op MP, ik heb nog geen vertrouwen in mijn vaardigheden dat ik een omvallende motor volledig cq tijdig kan opvangen. :$

1 belangrijke tip:
Zet de schroefjes pas definitief vast(er) zodra de deksel dicht zit, dan heb je de optimale waterafdichting.
LHHC

Ongelezen bericht door LHHC »

Vandaag aan het klussen geweest.
De deksels zijn geplaatst met 4 mm schroeven, dat is volgens mij ook de originele maat (hoefde in ieder geval niet te boren).

Bedankt voor jullie tips.

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”