Pagina 1 van 1

aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 17 dec 2010, 11:32
door head02
Beste mensen. ik ben van plan om een belgische R1200RT te kopen. de fiets is uit januari 2008 en heeft 40.000 km gereden. en hij vraagt er 10.000 euro voor. natuurlijk moet ik hier btw over rekenen. de beste man heeft de fiets gebruikt voor woonwerk verkeer.
de fot'os zien er goed uit.
vraag is; waar moet ik opletten als ik de fiets ga bekijken?

dank
Peter

Re: aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 17 dec 2010, 11:58
door HenkvanR
head02 schreef:natuurlijk moet ik hier btw over rekenen.
En BPM natuurlijk

Re: aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 17 dec 2010, 12:21
door head02
natuurlijk bedoel ik de BPM ipv BTW. het ene is pure diefstal en het andere is........

Re: aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 17 dec 2010, 14:31
door HansD
head02 schreef:Beste mensen. ik ben van plan om een belgische R1200RT te kopen. de fiets is uit januari 2008 en heeft 40.000 km gereden. en hij vraagt er 10.000 euro voor. natuurlijk moet ik hier btw over rekenen. de beste man heeft de fiets gebruikt voor woonwerk verkeer.
de fot'os zien er goed uit.
vraag is; waar moet ik opletten als ik de fiets ga bekijken?

dank
Peter
't Is al vaak gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer: niet zelf doen, maar een deskundige meenemen die een aankoopkeuring voor je doet.
Is zijn geld dubbel en dwars waard; of je nou koopt of niet.
Je kunt terecht bij Kenny van Motor Service Amersfoort of bij Eric van Lent.

Hans

Re: aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 18 dec 2010, 10:55
door aantzeetje
Als hij voor woon-werk gebruikt is zeker kijken naar pekelsporen (bv in de koppen van de bouten, vorkbenen, motor, ...)

Re: aankoop r1200RT 2008 : waar op letten

Geplaatst: 18 dec 2010, 21:49
door moh_fan
Let op kromme remschijven. Vanaf 20km/h licht remmend tot stilstand komen. Een keer met voorrem en een keer alleen met achterrem.
Loslaten van de poedercoating op schertsplaat-randen, onder-achterkant cardanbehuizing, klepdeksels en velgen (daar waar de remschijven bevestigd zijn).
Speling van het achterwiel.
Slijtage remblokken.
Rechtuitstabiliteit (met losse handen gaat een 1200 gewoon rechtdoor...)