Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Het is een oud verhaal, uit 1983. Ik kocht een splinternieuwe Kawasaki 1000R, een zogenaamde Eddy Lawsons Replica. Felgroen, zwart blok, gouden wielen, 104 pk en binnen 3,9 seconden van 0 naar 100 kmh (volgens mij haalt de 1200 rt dit nu ook ). Hij (in tegenstelling tot de RT vond ik dat een mannelijk model) kostte toen fl 12.500 bij Rekers in Heerlen. Ik had me voorgenomen om naast de goede inruilprijs voor mijn Z650 nog iets 'los' te praten. Aldus kreeg ik een kettingslot erbij.
Vol trots reed ik naar huis om 'm aan mijn ma te showen. Goed afsluiten, met de ketting, was logisch. Je voelt hem al aankomen: toen ik even daarna weg reed, was ik dat slot vergeten! _003 Het mooie gifgroene spatbord voor was helemaal in de kreukels. Ik viel net niet om. Maar dat was echt huilen.
Gelukkig werkte een vriend bij een garage en die heeft 'm hersteld en nieuw gespoten. Ik ben blij dat ze die fel gekleurde draadjes hebben uitgevonden die van het schijfremslot naar je handvat lopen.
Ruim een jaar later hebben ze de hele fiets gejat.....
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Motorhistorie:
Suzuki Intruder vs 700 (1986) van 05-05-2004 t/m heden
BMW R 1100 RT (1996) van 07-08-2009 t/m 19-07-2017
Triumph Sprint ST 1050 (2010) van 19-07-2017 t/m heden