Daytona Road Star GTX

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Daytona Road Star GTX

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo mede BMW-rijders ,

Ik heb pas geleden eindelijk eens laarzen uit het absolute topsegment aangeschaft , na eerst Dainese goretex laarzen te hebben gehad en daarna Alpinestar Web met goretex nu dan de Daytona Road Star GTX .

De prijzen van dit merk liegen er niet om , de vorige laarzen zitten tussen de €175 en €210 en da's al niet weinig maar de Daytona' s zitere er daar weer ruim boven , nl. €329,00 (iiieeeek !!)

Maar na 2 weken met heel veel regen , de afgelopen maand Oktober en November , mag ik zeggen dat ik er heel gelukkig mee ben , het is een heerlijke laars om in te stappen , het vastmaken is ook degelijk ( eerst de kuit wijdte instellen met klittenband en dan dmv. een dubbele rits de schacht sluiten) en in het begin is ie wat stug bij het lopen en schakelen , maar daarna zit ie als een fijne pantoffel .

Wandelen lukt er ook heel goed mee en bescherming heeft ie in overvloed , dus lijkt het mij de ideale laars , temeer omdat ik al verhalen heb gehoord van een lange levensduur , zelfs iemand met deze laarzen uit 1998 , welke 1x terug is geweest om een rits te vernieuwen (door eigen stommiteit rits gemold , geen onderhoud) en omdat ie toch bij de Fabriek was , zijn de zolen vernieuwd + de nieuwe rits voor €30,00 .

Bij testen bleken de laarzen nog 100% waterdicht , laarzen wel onderhouden met Daytona leder onderhoudsmiddel voor goretex , dat is wel noodzakelijk !

Dat sterkte mij in mijn beslissing om €329,00 uit de knip te trekken , ik hoop dat ik er ook zo lang mee mag doen !

met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
it's Micky
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Daytona Road Star GTX

Ongelezen bericht door it's Micky »

Hallo Randy,
Ik heb deze laarzen ook maar besteld bij Dama motorkleding in Purmerend, scheelde behoorlijk wat, van onderstaande prijs ging nog 10 % rijschoolkorting af,
Daytona Motorlaarzen Road star GTX

Daytona Motorlaarzen
- Waterdicht door Gore Tex
- Dubbel rits systeem voor
easy entry
- Extra klittenband aan
achterzijde om breedte in te
stellen
- De ideale laars voor de brede
kuit
- Anatomisch gevormd voetbed
met klimaat regeling
- Schacht hoogte 29 cm
- Maten 36 t/m 49
ArtikelcodeD180111

329,95 269,95

Wil je de code ook ontvangen, stuur ff een pm,

groet,
Mick -1150- bijna -1200-
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Mike Philippens

Re: Daytona Road Star GTX

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Daytona's zijn inderdaad de zo'n beetje beste laarzen die je kunt krijgen. Ze zitten heerlijk; lopen goed en zijn goed warm en waterdicht. Het is niet voor niets dat je veel rij-instructeurs en politieagenten met deze laarzen ziet. Ik sprak over motorkleding met een rij-instructeur, en aangezien zij die dingen de hele dag door gebruiken, hebben ze een veel beter inzicht in hoe goed ze werkelijk zijn. Want de doorsnee motorrijder gaat er met mooi weer even een paar uurtjes tussenuit. Niet alle motorrijders doen hele lange tochten, dus komen ze niet altijd aan de grenzen van hun spullen. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar als je veel rijdt, zul je merken dat een extra investering in goede spullen heel erg veel extra rijplezier oplevert.
Ik had het (dubbele) geluk dat ik deze laarzen in vrijwel nieuwstaat van iemand kon overnemen voor slechts €75 (de man moest stoppen met motorrijden nav een knieoperatie), samen met een BMW Atlantis leren motorpak(ook voor een prikkie trouwens). Maar ook zonder dit onverwachte voordeeltje was ik al hard aan het nadenken over deze laarzen, ondanks de hoge prijs.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”