Ik heb pas geleden eindelijk eens laarzen uit het absolute topsegment aangeschaft , na eerst Dainese goretex laarzen te hebben gehad en daarna Alpinestar Web met goretex nu dan de Daytona Road Star GTX .
De prijzen van dit merk liegen er niet om , de vorige laarzen zitten tussen de €175 en €210 en da's al niet weinig maar de Daytona' s zitere er daar weer ruim boven , nl. €329,00 (iiieeeek !!)
Maar na 2 weken met heel veel regen , de afgelopen maand Oktober en November , mag ik zeggen dat ik er heel gelukkig mee ben , het is een heerlijke laars om in te stappen , het vastmaken is ook degelijk ( eerst de kuit wijdte instellen met klittenband en dan dmv. een dubbele rits de schacht sluiten) en in het begin is ie wat stug bij het lopen en schakelen , maar daarna zit ie als een fijne pantoffel .
Wandelen lukt er ook heel goed mee en bescherming heeft ie in overvloed , dus lijkt het mij de ideale laars , temeer omdat ik al verhalen heb gehoord van een lange levensduur , zelfs iemand met deze laarzen uit 1998 , welke 1x terug is geweest om een rits te vernieuwen (door eigen stommiteit rits gemold , geen onderhoud) en omdat ie toch bij de Fabriek was , zijn de zolen vernieuwd + de nieuwe rits voor €30,00 .
Bij testen bleken de laarzen nog 100% waterdicht , laarzen wel onderhouden met Daytona leder onderhoudsmiddel voor goretex , dat is wel noodzakelijk !
Dat sterkte mij in mijn beslissing om €329,00 uit de knip te trekken , ik hoop dat ik er ook zo lang mee mag doen !
met vriendelijke

Randy