scala rider q4 Fabrieksfout / garantie periode
Moderator: RT_Patrick
- Maarten de Vries
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Locatie: Naarden
- Contacteer:
scala rider q4 Fabrieksfout / garantie periode
Beste Mede formlezer,
Een tip/waarschuwing.
In dit voor jaar heb ik op de motorbeurs in Utrecht bij waypoint een scala rider q4 set gekocht.
Bevalt uitstekend. Echter deed in eens mijn microfoon het niet goed meer waardoor mijn mede rijder mij niet meer verstond en de mensen waar ik mee bel mij ook niet meer hoorde.
Ik naar de waypoint vestiging in Moordrecht en daar kijken ze er naar, koppelde het knoppen gedeelte van de helm en keken naar het gedeelte wat nog op de helm achter blijft. Als je daar naar kijkt zie je een aantal contact punten die contact maken met het los te koppelen onderdeel. Nu bleek dat twee van de contacten duidelijk een andere positie hadden dan de andere. Ze lagen een beetje plat zeg maar. Dat blijkt bij de eerste modellen een productie fout te zijn. Het helm gedeelte met de microfoon en speakers(tjes) werd meteen onder garantie vervangen.
Nu had ik de helm van Monique thuis gelaten want die deed het nog en konden we dus niet kijken of die hetzelfde probleem heeft. Thuis gekomen en meteen gekeken blijkt die dus hetzelfde probleem te hebben met als resultaat dat ik nog een keer naar Moordrecht moet voor februari, want daarna is de garantie periode voorbij.
Mijn advies aan scala rider q4 bezitters. Controleer bij je zet de contactpunten zoals omschreven. En als er twee platter liggen dan de rest. Onder neem dan op tijd actie.
Groetjes,
Maarten
Een tip/waarschuwing.
In dit voor jaar heb ik op de motorbeurs in Utrecht bij waypoint een scala rider q4 set gekocht.
Bevalt uitstekend. Echter deed in eens mijn microfoon het niet goed meer waardoor mijn mede rijder mij niet meer verstond en de mensen waar ik mee bel mij ook niet meer hoorde.
Ik naar de waypoint vestiging in Moordrecht en daar kijken ze er naar, koppelde het knoppen gedeelte van de helm en keken naar het gedeelte wat nog op de helm achter blijft. Als je daar naar kijkt zie je een aantal contact punten die contact maken met het los te koppelen onderdeel. Nu bleek dat twee van de contacten duidelijk een andere positie hadden dan de andere. Ze lagen een beetje plat zeg maar. Dat blijkt bij de eerste modellen een productie fout te zijn. Het helm gedeelte met de microfoon en speakers(tjes) werd meteen onder garantie vervangen.
Nu had ik de helm van Monique thuis gelaten want die deed het nog en konden we dus niet kijken of die hetzelfde probleem heeft. Thuis gekomen en meteen gekeken blijkt die dus hetzelfde probleem te hebben met als resultaat dat ik nog een keer naar Moordrecht moet voor februari, want daarna is de garantie periode voorbij.
Mijn advies aan scala rider q4 bezitters. Controleer bij je zet de contactpunten zoals omschreven. En als er twee platter liggen dan de rest. Onder neem dan op tijd actie.
Groetjes,
Maarten
Re: scala rider q4 Fabrieksfout / garantie periode
Kijk, dit vind ik nu een zinvolle post op het forum!
Van de andere kant zou een bedrijf dat spullen op de markt brengt met een fabricagefout dit ook kosteloos moeten repareren NADAT de garantieperiode is verstreken. Zo herken je bedrijven met een goede service.
Luc
Van de andere kant zou een bedrijf dat spullen op de markt brengt met een fabricagefout dit ook kosteloos moeten repareren NADAT de garantieperiode is verstreken. Zo herken je bedrijven met een goede service.
Luc
- Maarten de Vries
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Locatie: Naarden
- Contacteer:
Re: scala rider q4 Fabrieksfout / garantie periode
Ben ik met je eens. Maar daar dit apparaat nog geen jaar op de markt is kan je de mogelijke discussie hierover eenvoudig voor zijn door op tijd te controleren of die van jou goed is of het gebrek ook heeft.Erteetje schreef:Kijk, dit vind ik nu een zinvolle post op het forum!
Van de andere kant zou een bedrijf dat spullen op de markt brengt met een fabricagefout dit ook kosteloos moeten repareren NADAT de garantieperiode is verstreken. Zo herken je bedrijven met een goede service.
Luc
Groetjes,
Maarten
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht