Pagina 1 van 1
Stuurverhogers
Geplaatst: 06 nov 2010, 18:11
door Ton1959
Hoi
Aangezien ik mijn rugklachten zeker niet wil terug krijgen ga ik ook mijn R1100R wat aanpassen. Ik moet dus een aantal dingen gaan verbeteren.Ik zocht naar stuurverhogers maar ik vond het wel raar dat ze wel verkocht worden voor de RT en de eerste R modellen maar niet voor mijn R1100R van 1999. De eerste plek waar ik precies de juiste vond zijn deze maar dat is wel een heel eind weg.
http://www.moto-techniques.com/513057_risers.htm
Zijn er ook bedrijven hier die exact dezelfde leveren?
De R 1100R is namelijk niet helemaal hetzelfde omdat bij mij over het balhoofd het instrumentenpaneel /teller behuizing doorloopt.Dat was niet zo bij de eerste R1100R en de R1100RT.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 06 nov 2010, 22:11
door speek
De stuurverhogers van mijn R1200R kwamen van
Verholen.
De rem- en schakelkabels moesten wel worden verlengd.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 06 nov 2010, 22:27
door Ton1959
Daar keek ik ook al maar niks wat lijkt op degene die ik vond via mijn link. Tenzij ik er over heen kijk. En daarbij kon men zelfs alle origele kabels nog gewoon gebruiken ook. Ik had gehoopt dezelfde ergens in Europa te vinden maar nog geen succes.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 00:01
door Inspector Gadget
Ik heb de navolgende van Moto-Techniques, maar heb ze uiteindelijk ook uit de US gehaald via credit card;
http://www.moto-techniques.com/513056_risers.htm
Helaas is de maatvoering anders dan degene die nodig zijn voor de R1100R/R850R, anders had je ze wellicht van mij mogen proberen cq. overnemen.
Want ik heb ze nog steeds niet gemonteerd omdat de risers van Wunderlich eigenlijk heel goed bevallen. :roll:
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8160410
(die overigens ook geschikt zijn voor de R1100R t/m 1996 model)
Wat je aangeeft wat je zoekt zijn de zogenoemde "handlebar riser & setback", en heb ik geen leverancier in de EU kunnen vinden.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 12:26
door Ton1959
Hoi Rob
Ik merk dat jij ook goed gezocht heb. Ik zag die voor de RT en voor de R. Bij die voor de R zijn de gaten voor de stuurhelften wat meer naar buiten gezet omdat het tellerhuis wat over het balhoofd doorloopt er nog tussen moet passen. De gaten zitten dus net een half gat zowat verder naar buiten . Het verschil is dus niet groot maar net te groot helaas.
Ik vond ze alleen in de US en Australië. Ze zijn een inch dik en dat is voor mij net voldoende. Die van Wunderlich passen op de R1100R tot 96 omdat die het doorlopende tellerhuis niet heeft.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 13:22
door Inspector Gadget
Ja, ik speel graag detective, beetje een afwijking van mij. :shock: :roll:
MV Verholen had ooit aangekondigt een volledig verstelbare verhoger (

) maar om 1 of andere reden hebben ze die nimmer geproduceerd.
(ik heb wel alles lokaal bewaard, dus "bewijslast"

)
Hornig heeft alleen risers;
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... ehung.html
Van zo'n "handlebar risers and set-back" zijn er twee fabrikanten en meerdere leveranciers.
Naast Moto-Techniques (kom ik het meeste tegen) is er ook nog Suburban Machinery (
http://www.suburban-machinery.com/), wederom in de US of A.
Maar ik heb (hopelijk) wel goed nieuws voor je, die van Moto-Techniques is in Europe (ok, Engeland dan :roll: ) verkrijgbaar;
http://www.sportouring.com/gallery.php? ... hoosen=267
of nog beter;
http://www.sportouring.com/part.php?ite ... ,%20R1100R
58 UK Pounds, dat is (ongeveer) 67 pleuri, maar daar komt dan nog verzendkosten bij.
Maar geen invoerrechten
Ik neem aan dat je credit-card hebt?
Indien niet, laat het mij even weten.
Ik heb eerder met hen zaken gedaan (met wie niet, onderhand :lol: ) en over het algemeen snelle leveringen.

Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 13:56
door Ton1959
Dat was grappig Rob. Dit bedrijf had ik op mijn laptop ook bij de favorieten gezet maar bij deze pc niet. Maar was deze alweer vergeten. Zal waarschijnlijk een stuk goedkoper uitkomen ja en ik hoef ze niet naar hier te laten opsturen omdat ik hoogswaarschijnlijk met kerstmis toch in Engeland ben ze dan naar mijn schoonvader kan laten sturen die daar woont.
Bedankt voor de tip weer.Ik vond deze ook nog
http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2816/218/
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 14:09
door Inspector Gadget
Graag gedaan, uiteraard!
Ik ben gek op humor, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd is mijn moto.
Ik zou wel willen adviseren, omdat het een product uit de US is, ff contact met Sportouring op te nemen of ze het op voorraad hebben.
Want als het uit de US moet komen, kan dat soms wel een maand duren, is mijn ervaring.
Het is waarschijnlijk inderdaad aanmerkelijk goedkoper dan zelf uit de US halen, in verband met de invoerrechten en vervoerskosten.
Sportouring stuurt via "reguliere" post op, en die kosten vallen mij over het algemeen heel erg mee.
Alleen duurt het soms 2 á 3 weken, vooral als men bij Royal Mail staken zoals in het begin van dit jaar.
Maar, met schoonfamilie aan de overkant, is het natuurlijk veel gemakkelijker/sneller.
Uiteraard zijn wij tzt wel heel benieuwd naar je ervaringen als het eenmaal gemonteerd is.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 14:35
door Ton1959
Hoi Rob
Al besteld bij Sporttouring voor 63 pond. Met verzendkosten uit de US zou er 95 dollar bijkomen van
http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2816/218/
Dus nu voor 72,64 Euro dat is toch wat beter. Verzendkosten binnen en buiten UK hetzelfde namelijk net onder 5 pond.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 14:52
door Inspector Gadget
Top!
Zoals ik al eerder aangaf, uiteindelijk zijn er maar 2 fabrikanten en vele leveranciers, en in mijn optiek heb je de beste fabrikant gekozen.
Op naar je volgende project!
PS: Als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel, ik heb ook momentsleutels, e.d.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 15:00
door Ton1959
Hoi Rob
Weet je toen ik werkte in de garage hier kreeg je gewoon ale gereedschap van je baas. Maar toen ik in 1986 naar Engeland verhuisde kreeg ik de grote verrassing. De garage geeft je niks. Iedereen koopt zijn eigen gereedschap inclusief luchtsleutel om de wielen los te draaien. Iedereen mag dus ook zijn eigen momentsleutel aanschaffen.
Maar bedankt voor je aanbod.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 15:54
door jaybmw
Ton1959 schreef:Hoi Rob
Weet je toen ik werkte in de garage hier kreeg je gewoon ale gereedschap van je baas. Maar toen ik in 1986 naar Engeland verhuisde kreeg ik de grote verrassing. De garage geeft je niks. Iedereen koopt zijn eigen gereedschap inclusief luchtsleutel om de wielen los te draaien. Iedereen mag dus ook zijn eigen momentsleutel aanschaffen.
Maar bedankt voor je aanbod.
Ton
Tsa,het blijven eigenaardige apen die eilandbewoners! Alles is tegendraads,het verkeer ,de schroefdraad en de niet metrische maten in gereedschappen,de mijlen ipv kilometers enz enz. Daarom lijkt heden ten dage de britse techniek niet zo als die van het vaste land.Er zijn mooie ontwikkelingen gemaakt tijdens de industrial revolution,maar na wo 2 is de tijd op sommige punten stil blijven staan tot op heden.
Jammer vind ik,een heel mooi land overigens maar de techniek is bar en boos.Tenzij je van olieverbruikende motoren en auto's houdt.
Maar nu on topic: Er moet toch iemand zijn die zulke dingen kan fresen mbv een moderne bank? Ik ken bv iemand die complete drijfstangen
zelf freest voor in het europees kampioenschap tractor-pulling en deze complete motoren exporteerd.(ook naar engeland!).Misschien zijn er meer van deze mensen die uit een blok alu iets moois kunnen maken tegen een aantrekkelijke prijs?
Het is toch niet leuk als zoiets niet in Nederland te koop is in de handel.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 18:47
door Ton1959
Nou misschien zijn ze in Engeland nog niet zo dom. Ik zit ook bij het F650UK forum en bij bepaalde modellen moet de olieleiding los als je de waterpomp gaat vernieuwen.
En iemand bij het forum had bedacht om een betere olieleiding tegelijk te maken. Dus geen rubber maar tegelijk een net als de Stahlflex remleidingen. Maar als je iets speciaals laat maken moet je wel een flink aantal laten maken en pas dan zijn de kosten redelijk. Dus hij liet een foto zien van degene die hij had laten maken .Daarna vroeg hij hoeveel personen er een zouden willen en werd de prijs bepaald.
Als ik het zelfde gereedschap had als die HD Chopperbouwers die op de tv komen dan was dat onderdeel voor mij in een half uurtje misschien klaar geweest. Maar zelf ben ik er toch heel wat langer aan bezig en zullen de kosten niet veel lager uitvallen dan wat ik nu betaal.
Wat ik ook raar vond inderdaad dat alleen voor de R1100R modellen tot 1996 stuurverhogers zijn gemaakt in Europa. En daarna zijn ze niet aangepast.
Ik dacht overigens ook dat Engeland altijd achter liep met ontwikkelingen tot ik er ging wonen maar ik kwam erachter dat men op een aantal punten ver voor loopt. Men gebruikt overigens de gallon steeds minder en ok de Engelsen weten nu wat Celsius is in plaats van Farenheit. En de Nederlanders reden vroeger ook links maar wij waren banger van Napoleon.
Ik woonde er graag maar je moet er niet ziek oud of werkeloos worden. Mar ja die richting gaan wij hier nu ook uit.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 19:20
door jaybmw
Tuurlijk,maar we blijven soms wat cynisch... Ook in Groot-Brittanie zijn er vakmensen,en wat je zegt klopt ook.Vakwerk,en met name maatwerk is in de regel duurder dan massaproductiewerk.Eigenlijk moet je iemand hebben die zoiets op het werk uitfreesd oid om de kosten wat te drukken.
Ton,het beste met je rug en ik hoop dat je veel plezier hebt van de stuurverhogers en er toch weer wat km's mee kunt sturen!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
,Jeroen. (oit het fer).

Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 07 nov 2010, 22:30
door Ton1959
Bedankt Jeroen
De stuurverhogers zien er op de foto goed uit. Ik had getest op de motor hoe ik het liefst zit en dan kom ik nu met uitgestrekte armen ongeveer 2,5 cm boven het stuur uit. Allemaal leuke dingen om te monteren in de komende maanden weer. En dan mijn andere aanpassingen nog en dan voldoet hij volgend jaar aan mijn verwachtingen.
Die rug word elke dag iets beter gelukkig.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 26 nov 2010, 19:03
door Ton1959
De stuurverhogers gemonteerd vandaag. Het ging vrij gemakkelijk en gaskabel chokekabel en koppelingskabel hoeven niet verlengd te worden. Wel moest ik een paar tie-wraps losmaken om het mogelijk te maken dat de bedrading wat meer vrije slag kreeg. En toen viel me daarbij ook op dat de plastic mantel die om de bedrading zat ook al plaatselijk door geschuurd was dus het is maar goed dat je af en toe iets nieuws monteerd. Het grootste probleem zag ik bij de bedrading bij het naar rechts draaien van het stuur. Dan schaaft hij een beetje ongunstig langs sommige delen.
Maar echt een grote verbetering die 2,5 cm extra hoogte. Ik heb er een paar foto's van maar ik zal nog een betere nemen van het zijaanzicht van de motor.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 26 nov 2010, 19:16
door Inspector Gadget

TOP !
Ik ben heel benieuwd hoe je het ervaart, maar als ik ff terug denk aan mijn "moment", ik verwacht en op hoop voor jou een "heerlijk!"
Het is soms verbazingwekkend hoe zo'n "eenvoudige" aanpassing zoveel plezier, gemak en vooral genot kan brengen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet meer mensen zouden moeten zijn die daar ook baat bij zouden moeten hebben, maar het gewoonweg nog niet weten cq. hebben mogen ervaren.
Goed dat je melding maakt van de schaaf-plekken, is verstandig om daar eens af-en-toe naar te kijken, ook heb al je geen stuurverhogers.
Ik zie het al helemaal voor mij, Ton met een big smile, heerlijk relaxed op de R1100, mijn weekend is weer helemaal goed!
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 26 nov 2010, 19:27
door Ton1959
Nou Rob
Het is echt een gigantisch verschil. Als je 185cm bent en je hebt een beetje last van je rug dan zit je met deze aanpassing weer heerlijk recht. Dus geen spanning in rug en schouders.
Het gaat dus van

naar

. Dus al waren ze twee keer zo duur dan wilde ik ze nog hebben. Niet verklappen in de USA anders doen ze de prijs omhoog.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 28 nov 2010, 01:39
door Inspector Gadget
Prachtig om te lezen!
Maar ik heb nog een andere leuke anekdote;
Vandaag heeft OpaHak even op mijn motor gereden.
Zijn motor heeft een heel mooi zadel welke een stukje verhoogt is.
Mijn dame heeft het comfort (= R1150RT) zadel en HyperPro veren, dus volgens mij min-of-meer de standaard rij-hoogte.
Wat Paul (OpaHak) gelijk opviel dat mijn (Wunderlich) stuurverhogers eigenlijk heel erg prettig zijn, meer gebogen ipv gestrekte armen (hij en ik zijn min-of-meer dezelfde lengte). En de zit-positie wat meer recht-op is.
Ik kreeg het idee dat stuurverhogers wellicht bij hem op het verlanglijstje komen te staan.
Wat mijn eerdere (ietwat gedurfde) stelling ook is; dat er meer mensen zouden moeten/kunnen zijn die daar ook baat bij zouden moeten/kunnen hebben, maar het gewoonweg nog niet weten cq. hebben mogen ervaren.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 28 nov 2010, 17:14
door Opahak
dutchmidiman schreef:Prachtig om te lezen!
Maar ik heb nog een andere leuke anekdote;
Vandaag heeft OpaHak even op mijn motor gereden.
Zijn motor heeft een heel mooi zadel welke een stukje verhoogt is.
Mijn dame heeft het comfort (= R1150RT) zadel en HyperPro veren, dus volgens mij min-of-meer de standaard rij-hoogte.
Wat Paul (OpaHak) gelijk opviel dat mijn (Wunderlich) stuurverhogers eigenlijk heel erg prettig zijn, meer gebogen ipv gestrekte armen (hij en ik zijn min-of-meer dezelfde lengte). En de zit-positie wat meer recht-op is.
Ik kreeg het idee dat stuurverhogers wellicht bij hem op het verlanglijstje komen te staan.
Wat mijn eerdere (ietwat gedurfde) stelling ook is; dat er meer mensen zouden moeten/kunnen zijn die daar ook baat bij zouden moeten/kunnen hebben, maar het gewoonweg nog niet weten cq. hebben mogen ervaren.
Sterker nog, ze zijn inmiddels al besteld bij Hornig en nderweg
Nogmaals bedankt Rob!
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 28 nov 2010, 17:54
door Inspector Gadget
:shock:

Wauw, dat is snel!
Het was echt mijn bedoeling niet, beste Paul, je iets aan te smeren, maar te ervaren en zelf een oordeel te vormen.
Want het

is geweldig om ervaringen en ideeën uit te wisselen, maar ik ga er ook vanuit dat iedereen een eigen mening heeft, dat hoort ook zo, wat mij betreft.
En het ook zo is dat niet iedereen het met mij eens is of zal zijn, ook prima wat mij betreft.
Vandaar dat ik jou meningen vroeg, en dus ondertussen de Grip Puppies eraf zijn.
Want het is niet alleen meningen die tellen wat mij betreft, maar ook ervaringen, adviezen, tips, en trucs.
En ik kan niet vaak genoeg stellen, ik ben daar altijd zeer dankbaar voor.
Want we zijn niet op deze aarde voor alleen onszelf, wat mij betreft.
Genoeg sentiment, terug naar de werkelijkheid :lol:
Laat je langdurige ervaringen van die stuurverhogers hier nog even weten, Paul, altijd handig voor de meelezers etc.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
RobL.
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 28 nov 2010, 20:02
door Opahak
dutchmidiman schreef::shock:

Wauw, dat is snel!
Het was echt mijn bedoeling niet, beste Paul, je iets aan te smeren, maar te ervaren en zelf een oordeel te vormen.
Want het

is geweldig om ervaringen en ideeën uit te wisselen, maar ik ga er ook vanuit dat iedereen een eigen mening heeft, dat hoort ook zo, wat mij betreft.
En het ook zo is dat niet iedereen het met mij eens is of zal zijn, ook prima wat mij betreft.
Vandaar dat ik jou meningen vroeg, en dus ondertussen de Grip Puppies eraf zijn.
Want het is niet alleen meningen die tellen wat mij betreft, maar ook ervaringen, adviezen, tips, en trucs.
En ik kan niet vaak genoeg stellen, ik ben daar altijd zeer dankbaar voor.
Want we zijn niet op deze aarde voor alleen onszelf, wat mij betreft.
Genoeg sentiment, terug naar de werkelijkheid :lol:
Laat je langdurige ervaringen van die stuurverhogers hier nog even weten, Paul, altijd handig voor de meelezers etc.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
RobL.
Yep, zal ik zeker doen. Er zijn me trouwens op je bike nog een paar dingen opgevallen

Maar eerst even je gashendel die niet lekker liep. Ik denk dat dat door je hanvatverwarming kwam. Ik heb de ervaring dat als je die in de hoogste stand aan zet het hele handvat wat uitzet en daardoor aan loopt. Toen ik naar huis reed had ik ook de hoogste stand aangezet en had ik hetzelfde als jij.
Verder ga ik serieus overwegen Brisk bougies te plaatsen omdat jouw bike nog smeuiger rijdt en je scherm geeft ondanks het geringere formaat een betere bescherming.
Tevens overweeg ik opnieuw om het zadel in de laagste stand terug te zetten om te kijken of ik de kleinere kniehoek nu wel kan hebben. In het verleden had ik hier last van maar dat was met een andere bike en zadel.
Kortom het was zeer zeker de moeite waard om even een andere configuratie uit te proberen
Ik stel voor dat we op het 2011 treffen tijdens de tourrit een stoelendans met motoren uit te voeren

Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 29 nov 2010, 01:41
door Inspector Gadget
Opahak schreef:Maar eerst even je gashendel die niet lekker liep. Ik denk dat dat door je hanvatverwarming kwam. Ik heb de ervaring dat als je die in de hoogste stand aan zet het hele handvat wat uitzet en daardoor aan loopt. Toen ik naar huis reed had ik ook de hoogste stand aangezet en had ik hetzelfde als jij.
Bedankt voor deze tip!
Ik heb vandaag dat eens uitgetest, en je hebt gelijk!
Ik stond al klaar met de WD40 smeermiddel, maar dat blijkt helemaal niet nodig te zijn.
Opahak schreef:Verder ga ik serieus overwegen Brisk bougies te plaatsen omdat jouw bike nog smeuiger rijdt
Vergeet niet dat mijn dame ook grotere bochten heeft en een andere uitlaat, naast zo'n K&N luchtfilter.
Dat laatste, de K&N luchtfilter, twijfel ik nog een beetje over of dat nu echt helpt, maar heb ik (nieuw) overgenomen van iemand die zeer teleurgesteld was in de boxer van BMW. Net als de Brisk bougies.
His loss, my gain, want ook ik ben heel tevreden over de rapido van mijn dame.
En haar verbruik, dat mij nog steeds verbaast.
Opahak schreef:en je scherm geeft ondanks het geringere formaat een betere bescherming.
Ik denk dat dit het verschil is in de techniek van VStream versus NedPlex.
De VStream is "purposed-built" oftewel ontworpen om windprobleem (geruis, druk, geleiding e.d.) op te lossen.
Terwijl, met alle respect, de NedPlex niks anders is dan het standaard scherm x2, zowel in breedte als in hoogte.
En daarmee lost je de eerder genoemde problemen in mijn ervaringen (ik heb al heel wat schermen gehad) niet mee op.
Althans, dat is mijn mening,
Opahak schreef:Tevens overweeg ik opnieuw om het zadel in de laagste stand terug te zetten om te kijken of ik de kleinere kniehoek nu wel kan hebben..
Ik heb er natuurlijk wel HyperPro's onder zitten, en ook nog de Wunderlich stuurverhogers.
En, ben ik vergeten zaterdag nog aan te geven, de zgn. Sport-spoorstand (MV Verholen Adjustable Paralever) hoewel afgesteld op de standaard lengte van de "originele" spoorstang.
Opahak schreef:Kortom het was zeer zeker de moeite waard om even een andere configuratie uit te proberen
Helemaal met je eens, en iemand die ik ken en/of vertrouw mag altijd ff een rondje trekken op mijn dame, als dat een zinvolle bijdrage levert in gevoel en ervaren.
Opahak schreef:Ik stel voor dat we op het 2011 treffen tijdens de tourrit een stoelendans met motoren uit te voeren


Zolang er geen run op komt.... :lol:
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 03 dec 2010, 09:33
door Opahak
Inmiddels heb ik ook de in Engeland leverbare verhogers en setbacks besteld. Ik moet nog uitzoeken welke het beste werken en misschien kan ik ze wel combineren? In ieder geval:
Wordt vervolgd!!
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 03 dec 2010, 19:11
door Inspector Gadget
Ik roep: Groepsinkoop !!
Meer dan 1 stuurverhoger combineren lijkt mij onverstandig, tenzij je de bouten vervangt voor nog langere versies.
Bij de Wunderlich oplossing krijg je extra lange bouten (M8x55mm), waarbij men ook nog aangeeft dat de 2 extra-lange(re) (M8x85mm) op specifieke plekken geïnstalleerd moeten worden. (in verband met de kabelbeugeltje's moeren onderop de stuurplaat).
Terwijl degene van Moto-Technik de bestaande bouten blijft gebruiken, naast een extra set (kortere) boutjes waarmee je de originele stuur-handels weer vast zet op de set-backs.
Volgens mij zijn ze allebei 1 inch (=2,54 cm) dik, dus dan krijg je 5+ cm verhoging en een set-back van (ongeveer) 1 inch (2,54 cm).
Dan moet je m.i. zeker je kabels aanpassen, volgens mij.
Met een enkele riser (of riser-set back) is het niet nodig je kabels aan te passen.
Ook weet ik niet wat dit doet met de krachten op je stuur als je riser + riser&set-back gaat gebruiken, met langere bouten.

Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 03 dec 2010, 19:25
door Opahak
dutchmidiman schreef:Ik roep: Groepsinkoop !!
Meer dan 1 stuurverhoger combineren lijkt mij onverstandig, tenzij je de bouten vervangt voor nog langere versies.
Bij de Wunderlich oplossing krijg je extra lange bouten (M8x55mm), waarbij men ook nog aangeeft dat de 2 extra-lange(re) (M8x85mm) op specifieke plekken geïnstalleerd moeten worden. (in verband met de kabelbeugeltje's moeren onderop de stuurplaat).
Bij de Hornig set zitten twe kleinere bouten en moet ik deze van onder af monteren
Terwijl degene van Moto-Technik de bestaande bouten blijft gebruiken, naast een extra set (kortere) boutjes waarmee je de originele stuur-handels weer vast zet op de set-backs.
Volgens mij zijn ze allebei 1 inch (=2,54 cm) dik, dus dan krijg je 5+ cm verhoging en een set-back van (ongeveer) 1 inch (2,54 cm).
Dan moet je m.i. zeker je kabels aanpassen, volgens mij.
Dat weet ik niet. Ik heb de setbacks nog niet binnen. Wordt vervolgd dus. Overigens is dat mijn gevoel ook, niet combineren maar kiezen
Met een enkele riser (of riser-set back) is het niet nodig je kabels aan te passen.
Ook weet ik niet wat dit doet met de krachten op je stuur als je riser + riser&set-back gaat gebruiken, met langere bouten.

Ik gaa eerst de hornig set monteren morgenochtend. Ik zal proberen foto's te nemen
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 03 dec 2010, 19:33
door Ton1959
Twee stuurverhogers op elkaar zal je inderdaads niet redden denk ik. En door de extra setback neemt de hefboomwerking op de gaten van de eerste stuurverhoger ook weer toe waardoor je bij wat druk ineens zonder stuur zou kunnen komen zitten. De gaten zitten bijhoorlijk dicht bij elkaar en ik zou het zeker niet riskeren. Maar ja ik hou niet echt van onprettige verrassingen.
Ton
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 04 dec 2010, 09:21
door Opahak
Ton1959 schreef:Twee stuurverhogers op elkaar zal je inderdaads niet redden denk ik. En door de extra setback neemt de hefboomwerking op de gaten van de eerste stuurverhoger ook weer toe waardoor je bij wat druk ineens zonder stuur zou kunnen komen zitten. De gaten zitten bijhoorlijk dicht bij elkaar en ik zou het zeker niet riskeren. Maar ja ik hou niet echt van onprettige verrassingen.
Ton
Hoi Ton, dat is wat ik ook vermoedde. Ik heb besloten om of/of te doen. De eerste (van hornig) zijn inmiddels binnenn en worde straks gemonteeerd!
THankx
Paul
Re: Stuurverhogers
Geplaatst: 04 dec 2010, 15:03
door Opahak
Inmiddels zijn de verhogers geplaatst alleen door de sneeuw heb ik nog geen proefrit kunnen maken _002
Ik ben nog in afwachting van de setbacks en de spatbordverlenders. Deze worden binnenkort gemonteerd.
Wordt vervolgd.
Paul