1200 rt aan de ketting?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

1200 rt aan de ketting?

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Van twee collega's is pas een GS gestolen. Een voor de deur van het werk, de ander bij een zalencentrum waar enkele bruiloften gaande waren. In beide situaties stonden rokers buiten, wat erop duidt dat ze snel zijn weggepakt. Oia

Zelf sluit ik mijn RT op het stuurslot en zet het alarm aan. Ik heb wel een schijfremslot, maar ik waan me veilig zoals ik hem neerzet. Doe ik hier verstandig aan? Is een RT moeilijker te jatten dan een GS? En is het alarm wel betrouwbaar? Of moet ik toch aan de ketting? _001

Hierbij merk ik op dat ik bij het afgaan van een alarm, niet denk een aan een dief, maar aan iemand die aandacht nodig heeft of iemand die er zelf niet handig mee is. Ik denk niet dat omstanders snel ingrijpen. :oops:

Mvg
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Ton1959

Re: 1200 rt aan de ketting?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk hoe meer sloten hoe veiliger. En een goede verzekering en je motor neerzetten op een plaats waar veel mensen er zicht op hebben. Maar ik denk dat het alarm vaak net zo goed werkt als de sloten. De meeste sloten zijn in minder dan een minuut open.
Controleer ook goed je polis. Bij vele polissen is de motor niet verzekerd mits er aan veel voorwaarden voldaan is. Mijn verzekering is gelukkig niet zo strikt met het gebruik van ART sloten en buiten parkeren.

Ton
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Wat helpt is je motor niet parkeren op een locatie waar ze met een busje of auto met aanhanger dicht bij je motor kunnen komen. Heb wel eens gehoord dat er zelfs op een vol Vrijthof er een busje stopt en men de motor zo naar binnen takelt. In die zin zou met een ketting ergens aan vast maken kunnen helpen/vertragen.

Groetjes Maarten
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Inderdaad, minimaal vastzetten aan "aarde". Ze zetten hem zo op 2 skate-boards en rollen hem de bus in.
Ton1959

Misschien dit nog even kijken. Het is wel leuk om te weten hoe goed de ketting werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Ton
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ton1959 schreef:Misschien dit nog even kijken. Het is wel leuk om te weten hoe goed de ketting werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Ton
Hoi Ton,

Die filmpjes op YT zijn echt niet bemoedigend. Zelfs de dikste ketting wordt snel doorgeknipt. _003
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Ton1959

Dieven zijn tegenwoordig geen amateurs meer. Maar waar ik eerst woonde en werkte in Engeland was de criminaliteit wel een stuk erger dan hier nog. BMW's zijn er zeer gewild. Bij mijn tweede garage waar ik werkte werd bij 70% van de nieuwe auto's ingebroken voor dat ze verkocht werden. Hier word het er ook niet beter op helaas.
Ik wilde alleen maar even aangeven met dit filmpje dat zelfs super dure sloten weing voorstellen. Misschien dat het James Bond alarm werkt maar dan heb je naderhand ook geen motor meer.
In Amerika schieten ze de dief waarschijnlijk gewoon neer als ze hem betrappen. En zelfs dat schrikt ze
niet af. Misschien de motor parkeren op plaatsen waar de politie camera's op gericht hebben of in bewaakte stallingen.

Ton
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik ga ervan uit dat iedere motor te jatten is als men wil. het enige dat je kunt doen is het zo moeilijk mogelijk te maken met goeie sloten en of alarm. daarnaast een goede verzekering is nooit weg mocht het geval toch eens onverhoopt achterover gedrukt worden

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”