graag advies
Moderator: RT_Patrick
graag advies
goede middag
ik ben op zoek naar een navigatie
ik zit in twijfel tussen twee dat is de zumo 550
of de tomTom Rider Pro Plus
misschien heeft er iemand ervaring mee ik wil graag daar route mee rijden
maar ook route in zetten
daarnaast telefoon en bijrijder van de navigatie horen
ik heb er helemaal geen ervaring mee
daarom graag advies
mvg ton
maar ook route in zetten
daarom graag advies
mvg ton
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: graag advies
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
ton schreef:goede middag
maar ook route in zetten
daarom graag advies
mvg ton
Ik stel voor om eens tekijken op :
http//forum.gps.nl
Dan ben je voorlopig deze winter onder de pannen

- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Hoi Ton,
Navigatie. Ik zal zeker voor de Garmin gaan. In combinatie met Map Source (kaarten programma voor op de pc die je erbij krijgt) kan je routes perfect voorbereiden van achter je PC. Verder kunnen bijvoorbeeld de onroute kaarten voor de motor alleen gebuikt worden op Garmin navigatie systemen. Het leuke van dit product is dat je zonder iets hoeft voor te bereiden de mooiste routes voor je gekozen wordt onderweg. zie ook http://www.onroute.nl
Als communicatie set heb ik zelf goede ervaringen met de Cardo Scala Rider G4.
Als ik jou was zal ik eens bij een WayPoint vestiging langs gaan. Ze zijn o.a. de producent van onroute en wellicht kunnen ze een leuke combinatie aanbieding voor je maken. Over het algemeen nemen ze ook de tijd voor een goed advies en uitleg. Hun site is http://www.gps.nl Daarnaast als je gebruikers vragen hebt krijg je via hun forum altijd snel een antwoord.
Hoop je hiermee van dienst te zijn. Succes.
Groetjes,
Maarten
Navigatie. Ik zal zeker voor de Garmin gaan. In combinatie met Map Source (kaarten programma voor op de pc die je erbij krijgt) kan je routes perfect voorbereiden van achter je PC. Verder kunnen bijvoorbeeld de onroute kaarten voor de motor alleen gebuikt worden op Garmin navigatie systemen. Het leuke van dit product is dat je zonder iets hoeft voor te bereiden de mooiste routes voor je gekozen wordt onderweg. zie ook http://www.onroute.nl
Als communicatie set heb ik zelf goede ervaringen met de Cardo Scala Rider G4.
Als ik jou was zal ik eens bij een WayPoint vestiging langs gaan. Ze zijn o.a. de producent van onroute en wellicht kunnen ze een leuke combinatie aanbieding voor je maken. Over het algemeen nemen ze ook de tijd voor een goed advies en uitleg. Hun site is http://www.gps.nl Daarnaast als je gebruikers vragen hebt krijg je via hun forum altijd snel een antwoord.
Hoop je hiermee van dienst te zijn. Succes.
Groetjes,
Maarten
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Om het allemaal wat moeilijker te maken....
Ook TomTom is nu zo ver, dat het maken van een route eigenlijk zonder veel omwegen en slinkse trucks te moeten gebruiken, prima mogelijk is.
Ik denk wel dat Garmin op dit moment met de OnRoute motorkaarten een voorsprong heeft op TomTom mits je zelf graag routes in elkaar knutselt.
Het beste advies is reeds gegeven; Laat je voorlichten door kenners van de markt en bedenk vooraf heel goed wat je met de GPS wilt gaan doen.
Succes met je keuze!
Ook TomTom is nu zo ver, dat het maken van een route eigenlijk zonder veel omwegen en slinkse trucks te moeten gebruiken, prima mogelijk is.
Ik denk wel dat Garmin op dit moment met de OnRoute motorkaarten een voorsprong heeft op TomTom mits je zelf graag routes in elkaar knutselt.
Het beste advies is reeds gegeven; Laat je voorlichten door kenners van de markt en bedenk vooraf heel goed wat je met de GPS wilt gaan doen.
Succes met je keuze!
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Het leuke van onroute is juist dat je niet hoeft te knutselen. Je zit op je motor tikt een plaats van bestemming is en het navigatie systeem doet de rest. Je kan ook thuis routes maken op je pc. Maar dat hoeft dus niet.moh_fan schreef:Ik denk wel dat Garmin op dit moment met de OnRoute motorkaarten een voorsprong heeft op TomTom mits je zelf graag routes in elkaar knutselt.
Groetjes Maarten
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Dat is een keuze...Maarten de Vries schreef:Het leuke van onroute is juist dat je niet hoeft te knutselen.
Van op de motor kun je idd via de motorkaart - lees mooie baantjes - van A naar B rijden.
Een route plannen met BaseCamp of MapSource behoort zeker wel tot de mogelijkheid, waarbij je zelf de mooie (groen gemarkeerde) baantjes kiest.

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Wat je ook kan doen is naar Waypoint in Notter gaan en je daar heel goed laten voorlichten en systemen bekijken.
Die jongens weten hoe een navi werkt en willen dat graag uitleggen zodat je een goede keuze maakt.
Laat weten wat je ermee wilt doen en of je zelf routes wil gaan maken (is erg leuk).
Dan koop je een apparaat wat voldoet aan je wensen en niet iets waar je later spijt van krijgt.
Richard
Die jongens weten hoe een navi werkt en willen dat graag uitleggen zodat je een goede keuze maakt.
Laat weten wat je ermee wilt doen en of je zelf routes wil gaan maken (is erg leuk).
Dan koop je een apparaat wat voldoet aan je wensen en niet iets waar je later spijt van krijgt.
Richard
- Garfield
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Woonplaats of omgeving: leusden
En om het nog wat in gewikkelder te maken: dat kan TT urban rider dus ook met de optie Kronkelwegen. En dat niet alleen van Nederland, maar van heel EuropaMaarten de Vries schreef:Het leuke van onroute is juist dat je niet hoeft te knutselen. Je zit op je motor tikt een plaats van bestemming is en het navigatie systeem doet de rest. Je kan ook thuis routes maken op je pc. Maar dat hoeft dus niet.moh_fan schreef:Ik denk wel dat Garmin op dit moment met de OnRoute motorkaarten een voorsprong heeft op TomTom mits je zelf graag routes in elkaar knutselt.
Groetjes Maarten

De tip is al gegeven maar kijk idd een op http://www.gpsforum.nl Ik zat met hetzelde "probleem" maar dan tussen een Zumo 660. Misschien dat met de nog uit te komen versie 4.1 nu eindelijk alles werkt. De Zumo 550 is an-sich een prima apparaat maar zal niet meer zo heel lang meer leverbaar zijn. Werd mij verteld. Uiteindelijk voor een TT urban rider gekozen vanwege de gebruikersvriendelijkheid. Dat ding doet gewoon wat het moet doen.

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2787 Weergaves
-
Laatste bericht door Bert M
-
- 4 Reacties