ff voorstellen dus

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

ff voorstellen dus

Ongelezen bericht door Wullum »

Ik ben Wim en woon in de Bommelerwaard, bouwjaar 1963.

Begonnen in 1982 op een Honda CB200, in 1985 een Suzuki GS400.
Japanse brommertjes, omdat ik toendertijd geen èchte 2cylinder kon betalen.
Wel hingen er BMW posters boven mijn bed, van een R80G/S en een R100RT. Ik woonde toen nog niet op mezelf, dat spreekt.

In 1992 ging de Suzuki er uit, ik was net papa geworden en, aangesproken op bijbehorende verantwoordelijkheden en vanwege de financiën, moest de brommert het veld ruimen.
Daarna 18 jaar geen motor gereden, met regelmatige kriebels die de kop opstaken, maar die ik wegredeneerde als "midlife-c....".

Bijna een jaar geleden werd het echter tòch te machtig, dat telkens naar boxertwins omkijken, en kocht ik een R75/7 uit 1976.
Een klassieker ja, vooral omdat ik dat het leukst vond (dacht ik toch) en ik niks van dat moderne spul met plastic moest hebben (dacht ik toch).

Eerst wat sleutel- en aanpaswerk, onderdelen met roest en verkruimelend rubber vervangen (het was allemaal 34 jaar oud) en nieuw voorbandje.
Vervolgens wat klassiekerritten, meestal tussen de klassieke auto's door.
Kreeg alleen wel telkens een houtere kont bij ritten van meer dan 50 à 60 km.

Pas een toerrit gemaakt tussen allerlei soorten brommerts, van R27 en R69S via een hele bende Japanners en GoldWings (met achteruit, godbetert!) naar een heel nest RT's.
Meegereden met een groepje RT's en een Yamaha FJR, dat ging allemaal wel erg soepel en comfortabel in vergelijking met die stampert van mij. Maar het bleef plastic en modern.

Tot.... ik een proefritje maakte op een R850RT van 1998. Niks bijzonders eigenlijk, geen stoere 1100 of 1150, maar wàt een openbaring!
Als een trein (vooral rechtuit)!
Soepel!
Remmen alsof je een stalen pin in de grond slaat!
Even wennen aan ander weggedrag? Tsja....
Plastic? Tsja....
Glacier Grün? Tsja....
Afkeurende blikken van mijn vrouw? Tsja....
Geen klassieker? Tsja....

Ik ben nu dus ernstig budget aan het vrijmaken.....
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: ff voorstellen dus

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Wullum,
Welkom op het RT-forum . Tsja, bloed blijft kruipt waar het niet gaan kan. Gelukkig lijd ik daar niet alleen onder. :lol:
De -850- zal je best bevallen. We zien wel een plaatje verschijnen op "SHOWEN DIE R850RT" als hij de jouwe is?

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Wim,

Welkom op dit gezellige forum.
Ik ben zelf van bouwjaar 1962 en weet dat als je eenmaal het motorbloed hebt je er niet meer vanaf komt.
Veel geluk met je aanschaf.

Richard _004
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: ff voorstellen dus - R 850 RT gekocht....

Ongelezen bericht door Wullum »

Pfoe, ik heb 'm gekocht, de -850- , maar wat een bevalling!
Was vooral lastig de dames thuis te overtuigen dat het ècht geen lelijke ouwemannentupperwarefiets is.....

Nu wachten tot het voorjaar en er weer fatsoenlijk mee gereden kan worden (neenee, ik ben geen doorrijder.... en daarbij, er zit geen handvatverwarming op de RT)

Wullum
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Wullum

Maar ja na die zware bevalling heb je dan ook iets hé waarvan je zeker nog jaren zal genieten. Succes met de nieuwe baby en welkom hier.

Ton
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

gefeliciteerd met je aankoop willem. het is een fijne machine .
Mijn eerste BMW was ook een R850RT, en beviel mij prima

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”