ff voorstellen dus
Geplaatst: 17 okt 2010, 22:05
Ik ben Wim en woon in de Bommelerwaard, bouwjaar 1963.
Begonnen in 1982 op een Honda CB200, in 1985 een Suzuki GS400.
Japanse brommertjes, omdat ik toendertijd geen èchte 2cylinder kon betalen.
Wel hingen er BMW posters boven mijn bed, van een R80G/S en een R100RT. Ik woonde toen nog niet op mezelf, dat spreekt.
In 1992 ging de Suzuki er uit, ik was net papa geworden en, aangesproken op bijbehorende verantwoordelijkheden en vanwege de financiën, moest de brommert het veld ruimen.
Daarna 18 jaar geen motor gereden, met regelmatige kriebels die de kop opstaken, maar die ik wegredeneerde als "midlife-c....".
Bijna een jaar geleden werd het echter tòch te machtig, dat telkens naar boxertwins omkijken, en kocht ik een R75/7 uit 1976.
Een klassieker ja, vooral omdat ik dat het leukst vond (dacht ik toch) en ik niks van dat moderne spul met plastic moest hebben (dacht ik toch).
Eerst wat sleutel- en aanpaswerk, onderdelen met roest en verkruimelend rubber vervangen (het was allemaal 34 jaar oud) en nieuw voorbandje.
Vervolgens wat klassiekerritten, meestal tussen de klassieke auto's door.
Kreeg alleen wel telkens een houtere kont bij ritten van meer dan 50 à 60 km.
Pas een toerrit gemaakt tussen allerlei soorten brommerts, van R27 en R69S via een hele bende Japanners en GoldWings (met achteruit, godbetert!) naar een heel nest RT's.
Meegereden met een groepje RT's en een Yamaha FJR, dat ging allemaal wel erg soepel en comfortabel in vergelijking met die stampert van mij. Maar het bleef plastic en modern.
Tot.... ik een proefritje maakte op een R850RT van 1998. Niks bijzonders eigenlijk, geen stoere 1100 of 1150, maar wàt een openbaring!
Als een trein (vooral rechtuit)!
Soepel!
Remmen alsof je een stalen pin in de grond slaat!
Even wennen aan ander weggedrag? Tsja....
Plastic? Tsja....
Glacier Grün? Tsja....
Afkeurende blikken van mijn vrouw? Tsja....
Geen klassieker? Tsja....
Ik ben nu dus ernstig budget aan het vrijmaken.....
Begonnen in 1982 op een Honda CB200, in 1985 een Suzuki GS400.
Japanse brommertjes, omdat ik toendertijd geen èchte 2cylinder kon betalen.
Wel hingen er BMW posters boven mijn bed, van een R80G/S en een R100RT. Ik woonde toen nog niet op mezelf, dat spreekt.
In 1992 ging de Suzuki er uit, ik was net papa geworden en, aangesproken op bijbehorende verantwoordelijkheden en vanwege de financiën, moest de brommert het veld ruimen.
Daarna 18 jaar geen motor gereden, met regelmatige kriebels die de kop opstaken, maar die ik wegredeneerde als "midlife-c....".
Bijna een jaar geleden werd het echter tòch te machtig, dat telkens naar boxertwins omkijken, en kocht ik een R75/7 uit 1976.
Een klassieker ja, vooral omdat ik dat het leukst vond (dacht ik toch) en ik niks van dat moderne spul met plastic moest hebben (dacht ik toch).
Eerst wat sleutel- en aanpaswerk, onderdelen met roest en verkruimelend rubber vervangen (het was allemaal 34 jaar oud) en nieuw voorbandje.
Vervolgens wat klassiekerritten, meestal tussen de klassieke auto's door.
Kreeg alleen wel telkens een houtere kont bij ritten van meer dan 50 à 60 km.
Pas een toerrit gemaakt tussen allerlei soorten brommerts, van R27 en R69S via een hele bende Japanners en GoldWings (met achteruit, godbetert!) naar een heel nest RT's.
Meegereden met een groepje RT's en een Yamaha FJR, dat ging allemaal wel erg soepel en comfortabel in vergelijking met die stampert van mij. Maar het bleef plastic en modern.
Tot.... ik een proefritje maakte op een R850RT van 1998. Niks bijzonders eigenlijk, geen stoere 1100 of 1150, maar wàt een openbaring!
Als een trein (vooral rechtuit)!
Soepel!
Remmen alsof je een stalen pin in de grond slaat!
Even wennen aan ander weggedrag? Tsja....
Plastic? Tsja....
Glacier Grün? Tsja....
Afkeurende blikken van mijn vrouw? Tsja....
Geen klassieker? Tsja....
Ik ben nu dus ernstig budget aan het vrijmaken.....