Mijn naam is Theo en ben geboren en getogen in Rotterdam, waar ik na jaren afwezigheid ook weer woon, samen met mijn Annemarie.
In 1973 mijn rijbewijs gehaald voor de motor, ik was net 18, en vervolgens op diverse snelle tweetakten van Suzuki de wegen rond Rotterdam onveilig gemaakt. Daarvoor had ik al een slechte naam opgebouwd bij onze blauwe vrienden doordat ik ver voor mijn 16de al op brommers reed en geen enkele was standaard. Mijn laatste brommer, een snelle Honda SS50, raakte ik na de derde aanhouding voorgoed kwijt - was eerder al diverse motorblokken kwijtgeraakt omdat ik ze iets te ver opgevoerd had - omdat ik 102 km/uur reed in Rotterdam-zuid. Ach ja, snel was leuk toen. Reed ook soms op het circuit en de meeste van mijn GT's waren opgevoerd.
In 1977 kwam de BMW R100S uit en wat ik niet voor mogelijk had gehouden, want ouwelullen motor, gebeurde toch. Ik ging BMW rijden en kocht een nieuwe rode R100S. Na een jaar kwam de R100RS uit en niet veel later had ik een goudkleurige RS staan. Met de BMW's hebben we heel Europa doorkruist. In die tijd leerde ik mijn vrouw kennen, inmiddels al weer heel lang ex, en we besloten op een zijspan te trouwen. Omdat zo'n ding lenen lastig was liet ik er in 1980 een bouwen door Engbers motors in Zelhem. Het werd een R100RT BMW-EML. In de duurste uitvoering. Daar ben ik op getrouwd. Alle ellende die er mee mogelijk was (zowel met de motor als met de vrouw) heb ik ermee gehad, ik was de eerste geloof ik met zo'n ding, maar ik hield vol. Na een aantal jaren kreeg ik een bod om een nieuwe RT, een groene te kopen met inruil van de EML zijspan en dat deed ik. Vanaf dat moment is het BMW virus niet meer overgegaan. Ik rijd dus al vanaf 1977 onafgebroken BMW.
In de jaren 90 besloot ik om al mijn jeugdmotoren terug te kopen. Wat er nog reed was eigenlijk weinig. Slechts twee stonden er nog op kenteken en die reden allebei niet. Een Suzuki GT750 als los frame en mijn goudkleurige RS. Ik heb ze niet gekocht. Ik heb tegenwoordig wel al mijn motoren weer terug en sommigen ook weer verkocht. Een jaar geleden kwam de R1100RT in beeld. Ik weet erg veel van de oude R serie, maar de vierkleppers zeiden me niets. Ik ontdekte dit forum en wist na het lezen dat ik geen 1995 model moest kopen omdat oa. de bakken slecht waren en nog wat andere dingen. Heb veel tips gelezen en besloten om toch een 1995 R1100RT te kopen. Sleutelen doe ik graag en zo'n bakje uit elkaar halen lijkt me geen probleem. Mijn RT is nog als nieuw en loopt prima en was niet te duur.
Verder restaureer ik oude Suzuki tweetakten, mijn jeugdliefdes eigenlijk en sleutel ik graag aan de BMW's. Ik verzamel verder motorboeken, alle motorbladen (en dat zijn er tientallen en velen heb ik compleet) en ik heb zo langzamerhand een geweldige bibliotheek, originele wph en parts lists, microfiches en motor modellen en eigenlijk alles wat met motorrijden te maken heeft. Verzamel ook folders. Heb ook honderden gigabytes digitale werkplaatsboeken, want je raad het al, die verzamel ik ook. Ik ben geen fan van moderne motoren en mijn echte liefde ligt bij de MV Augusta GT750S uit de jaren 70;helaas voor mij financieel iets te hoog gegrepen.
Mijn motoren verzameling op dit moment:
Suzuki T350 uit 1969
Suzuki T350 uit 1970 (mijn tweede motor)
Suzuki XN85 Turbo uit 1983 (een zeldzame fabrieksturbo)
Suzuki XN85 Turbo uit 1983 ( een 2de omdat ik ze zo mooi en zeldzaam vind)
BMW R100RT groen uit 1981
BMW R100RT rood uit 1982
BMW R1100RT glacier grun uit 1995
Op de twee T350 Suzuki's na rijd alles.
Annemarie rijd op een Yamaha diversion uit 2000 en soms op de R1100RT. Ik doe om alles te financieren als baan iets met treintjes en werk vrijwillig bij mijn "oude " blauwe vrienden. Annemarie is boekhoudster, wat soms wel jammer is.

Zo belofte ruimschoots waargemaakt lijkt me.