Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Henk schreef:Mijn BMW laat ik ook zien, het is weliswaar een foto uit 2004, toen ik mijn 1100 net bij Dries in Almere had gekocht.
Ik had toen net mijn officiele roze papier binnen en Dries adviseerde mij toen, om wellicht met een iets lichtere machine te beginnen. Maar ik had mijn zinnen op deze 1100 gezet!
Mijn rijles belevenissen van toen kun je vinden op http://www.monen.nl/home/index.html , klik op het plaatje "Henk Neemt motorrijles"
Ik heb een aantal veranderingen aangebracht:
De ABS- modificatie (kom ik nog op terug)
Aanpassing naar Xenon koplicht (bi)
De stadslicht-led van Jos (13)
glimmende rvs-schroeven
andere uitlaat wil ik hier neerschrijven, maar ik kon helaas de zuurstofsonde van de uitlaat niet loskrijgen. Ik was bang de sonde kapot te maken door hem te heet te stoken. Marco van http://www.motorcentrumalmere.nl/ (Motorcentrum Almere) vertelde mij dat hij wel eens een sonde uit een roodgoeiende uitlaat had gehaald, dus ik ga het nog eens proberen.
En Mike, roep niet meteen dat je zo'n japanse waaier veel mooier vindt dan een originele topkoffer.
Vele van deze veranderingen gevonden dankzij het forum van Jos!
groeten,
Henk
Dat is het leuke van dit forum, je kunt enorm veel van elkaar opsteken. Op andere BMW fora moet je toch welk redelijk zoeken voor R1100RT specifieke zaken.Hoi Henk, aardig om te horen dat het forum in ieder geval goed aanslaat. Wat kun je een hoop opsteken van elkaar he?
Och, eerlijk gezegd denk ik dat zonder de discussie hier, ik de mono uitvoering had laten plaatsen. Goed je gaat natuurlijk wel verder kijken op het internet, in ieder geval werd het hier getriggerd. Aan de andere kant heb ik 99% van de tijd de verlichting gedimd, dus je kunt je afvragen of de bi echt nodig is.Ik heb er zelf een beetje spijt van dat ik ook geen Xenon Bi heb aangeschaft, maar goed het zit er nu eenmaal op. Dan maar geen lichtsignalen.
Je hebt helemaal gelijk, om een of andere reden (1100 redenen?) kom ik er op dit moment nog niet aan toe. Het staat in ieder geval op mijn lijstje van werkzaamheden.Leuke en mooie website hoor. Maar wel even zorgen dat die deadlinks verwijderd worden hoor.
Ja, dat is best mogelijk en dat lijkt me leuk. Hoewel, hier leuteren we toch ook al over onze fietsen? Prima vent trouwens die Marco.Wellicht treffen we mekaar eens bij Motor Centrum Almere om eens uitgebreid te leuteren over onze fietsen.
Fantom schreef:Hallo,
Vandaag heb ik de eerste BMW van mijn leven gekocht.
Ik heb een R1100RT uit 1997 met 48000Km op de teller gekocht.
Na een Suzuki SV650S en een Suzuki GSF650S ben ik heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ik heb voor de motor gekozen omdat ik meer woon/weerk/avondschool kilometers moet gaan maken.
De kilometers zullen voornamelijk door de spits zijn rond Rotterdam en Den Haag.
Ja hoor Hans, gaat prima had toen wel ff de schrik in de benen maar dat was al snel verdwenen, tis ook niet nix om met +/- 120 zo'n wiel te pakken en een vlucht van enkele meters te maken met een slinger die er niet om loog!!. Ik had wel de gedachte "daar ga je..." maar dat werd gelukkig omgezet in behoud van mijn lichaam. dat zo'n ding met een enorme slinger na de klap nog recht kwam en bijna op de velg de vluchtstrook wist te bereiken, zaten zeker een paar Engeltjes in m'n koffertjes. :lol: , kan er gelukkig nog om lachen.HansD schreef:Wow, klinkt heftig. Alles goed met je?? Hans
Dave schreef:Hoi allemaal,
Eerder had ik al laten weten hier mee te gaan doen, en tot nu toe had ik de kans nog niet gegrepen om de motor te laten zien. Dus bij deze alsnog:
Voor de cosmetische dingetjes verwijs ik naar de rubriek Pimpen die RT!
Dave
Juist!KIJK DAAR HEBBEN WE NU JUIST DE STICKERS VOOR BEDACHT