Opgelost: Push to talk knop

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Jan van Duffelen

Opgelost: Push to talk knop

Ongelezen bericht door Jan van Duffelen »

Op mijn r1150rt heb ik van Baer een push to talk knop op me rechter stuur,weet iemand van jullie wie dat heeft op een r1200rt,mogelijk wordt dat mijn toekomstige motor
Dave

Re: Push to talk knop

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Jan,

Het Baehr systeem werkt eigenlijk onafhankelijk van het motortype. Tenzij je een specifiek model op de motor hebt zitten voor net die motor natuurlijk. Uit de mededeling dat je een PTT knop hebt valt niet te herleiden welk type Baehr je hebt gemonteerd. Weet je toevallig welk Baehr intercom kastje je in de motor hebt zitten (meestal onder de buddy of in het kontje)? Als je dat opgeeft, dan kunnen we al wat gerichter kijken naar mogelijkheden van je Baehr set.

Even los van het bovenstaande: je hebt natuurlijk geen R1200RT editie (beetje gewijzigde Ultima XL) op je 1150 zitten. Ga er dus van uit dat je iets moet knutselen (ik weet zo gauw niet wat Baehr voor mogelijkheden heeft hiervoor) om de Baehr op de 1200 te monteren omdat de motor gebruik maakt van een zogenaamde CAN bus. Dat betekent namelijk dat je de intercom niet klakkeloos kunt aansluiten op het stroomnet van de motor omdat deze anders een storing meldt.

Verdere details voeren nu te ver, geef eerst maar eens even door welke intercom je op je fiets hebt zitten...
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi Dave,

Ik heb de ptt (autocom) op mijn linker stuurhelf geplaatst. Hij zit met (sterk) klitteband vast boven de koppelingshandel voor tegen het oliereservour. Voor de zekerheid gebruik ik nog een tie-wrap. Ik plaats 'm alleen als ik een porto gebruik, anders ligt de ptt in de schuur :-)
Met mijn wijsvinger kan ik de knop bedienen, dat werkt prima. Als je en foto wilt hebben, laat het dan even weten.

Mijn autocom zit trouwen (met klitteband) tegen de binnenzijde van het opbergvakje. Werkt ook prima en geeft geen storing.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Jan van Duffelen

Heb net je bericht gelezen,zou graag een foto er van willen zin.
MvG
Jan van Duffelen.

p.s net lid geworden,hoe zet je foto,s er op?
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik gebruik PTT's van Peltor (heel erg goed maar ook heel erg duur) en Baehr.

Belangrijk is meer dat het waterdicht en voldoende groot is voor bediening op de motor en dat je niet te veel kracht behoeft te zetten om de bewuste knop te bedienen.

Qua plaatsing kan je gebruik maken van Velcro (klittenband) of Tesa Outdoor dubbelzijdige tape, en daardoor een plek kiezen die voor jou qua bediening het prettigst is.

Bijvoorbeeld onderop of bovenop een stuurhendel-behuizing, en dan bediening door je duim;

(klik om in te zoomen)
Afbeelding
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hierbij de foto's van ppt:

Afbeelding
De knop is goed te bereiken met mijn wijsvinger

Afbeelding
Soms zet ik de schakelaar om naar VOX

Afbeelding
Als ik de ptt niet nodig heb, haal ik 'm eraf. Dan blijft alleen klitteband over _004
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Inspector Gadget

Netjes opgelost! _004

Jammer genoeg gaat dat bij mijn dame niet lukken, ik kan er dan niet goed bijkomen door de stuurspiegel en het feit dat daar geen vloeistofpotje zit op de R1100RT.
De hand-choke is m.i. de beste plek op de R1100RT middels bediening via de duim.

Maar bedankt voor de foto's, goed plan voor mijn volgende dame. _005
Jan van Duffelen

Hallo Ralph,

Heb je foto,s bekeken _001 .Gisteren bij Breeman geweest.Bij de -1150- hebben ze alvast de baerh installatie en pusch to talk ervast afgehaald.
Als van de week de nieuwe -1200- er is bouwen ze de installatie van Baerh er weer op.De ptt knop wilde ik eerst hebben op de lichtschakelaar tekens,maar dan kwam ik in dan was er te winig ruimte ervoor pluus het schuine kant was een probleem.Nu kom de ptt knop aan de binnenkant,dus naast de gevaren licht aan de zijkant wordt de pttknop geplaatst.Kan er dan toch nog goed bij met me duim.
mvG
Jan
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

En krijgen we daar dan ook een paar foto's van te zien straks???
_005
Jan van Duffelen

Ja zeker,zal tegen die tijd een paar foto,s maken.
jan
Inspector Gadget

PS; Overigens zag ik ook nog een interessante opstelling op de navolgende link;
http://www.ebbo.org/autocom_ptt_mod.php
Jan van Duffelen

Eindelijk is het zover sinds afgelopen vrijdag rij ik op een nieuwe -1200- ,heb er al 550 km er al mee gereden.Vrijdag een mooie tocht voor de boeg van 400 km.
Afijn de Push to talk knop zit rechts aan de binnenkant van mijn linkerhandsvat,ter hoogte van het waarschuwingsknipperlichtinstallatie,kan de knop heel goed mee bedienen.
Heb het van de week uitgetest samen met mijn vrouw die op een scarver rijdt,heeft het zelfde systeem,tot ongeveer 800 meter kan wij met elkander goed comminiceren en het geluid is perfect.
Het systeem waar we mee rijden is van baerh capo 3,bij de r1150rt zat de antenne onder de achterlicht en nu bij de -1200- onder de buddy zit.
Navigatie zumo 550 zit er weer op met muziek en eventueel bellen tijdens het rijden.
Foto,s maak ik a.s vrijdag,staan ze zaterdag op het forum.
MvG.
Jan van Duffelen

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”