Nieuw pak beschadigt de lak

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Nieuw pak beschadigt de lak

Ongelezen bericht door HansD »

Samen met mijn nieuwe -1200- heb ik eind 2009 ook een nieuw motorpak van Rukka aangeschaft, en omdat ik elke dag en elk seizoen woon/werk rijdt, heb ik wat goeds aangeschaft: een Rukka Armas, met de allerlaatste snufjes op het gebied van comfort, veiligheid en noem maar op. Dat pak bevalt prima, is zeer comfortabel en prima wind en waterdicht.

Een van de nieuwe snufjes van het pak zijn beschermstukken op schouders, ellebogen, knieen etc. van een nieuw materiaal: GTX Super Fabric .
Dit materiaal is bijzonder scheur- en schuurresistent. m.a.w. niet kapot te krijgen, mocht je een keer vallen. tot zover prima.

Na een paar maanden rijden zag ik echter aan de linker kant van de motor op de plek van de knie een grijze plek in de lak ontstaan. Duidelijke schuur-krassen in de lak op een plek van ca. 5 cm doorsnede - in eerste instantie had ik geen idee waardat van kwam.
Nu blijkt dat dat nieuwe materiaal zo hard is dat het met gemak de lak beschadigd; niet alleen op de plek van de knie (kennelijk door de beweging van het schakelen), maar ook links en rechts op de kuip op plekken waar mijn been de kuip raakt als ik stil sta.
Inmiddels ben ik al weer wat verder en is de slijtage al finaal door de lak heen (zwarte slijtplek in grijze lak).

Nu is mijn motor een lease motor, en is de leasemaatschappij goed verzekerd (wel eigen risico natuurlijk). Daardoor zit ik er niet heel erg mee.
Maar het zal maar je eigen motor zijn. En dan met name als je zo'n motorbewonderaar en -poetser bent, waarvan ik er hier op het forum wel een paar ken - ik denk dat je dan enorm zou balen. Dus vandaar even een waarschuwing.

Mijn motor zal nu gedeeltelijk overgespoten moeten worden, en daarna komen er of stukken folie over de lak, of ik zet er kniestukken op.
Hans
Laatst gewijzigd door HansD op 29 okt 2010, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Nieuw pak beschadigt de lak

Ongelezen bericht door Baird »

Heb dit ook gehad op R1100RT en toen ik een nieuwe R1150RT kocht de nu bij mij bekende plekken afgeplakt met dikke transparante folie van Gericke, perfect!

Goed pak trouwens, ga ik binnenkort ook naar kijken!
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
HansD

Inmiddels een paar weken verder en was toch bij de dealer voor nieuwe banden, dus maar eens gevraagd of er al iets bekend was.
Nog geen nieuws, en bij nader inzien was men het oneens met de aansprakelijkheid, ook omdat ik het vrij laat gemeld had _003

Via dit geweldige forum Big RT Smile heb ik inmiddels contact met Sven die precies hetzelfde heeft. Volgens zijn dealer MC RIjen is Rukka Finland bezig een lijst van alle gevallen op te stellen.
Ik probeer mijn dealer zo ver te krijgen dat ik daar ook op kom. Het lijkt erop dat Rukka bereid is alle schade te vergoeden (en mijn dealer niet).

Even gebeld met de kleding afdeling van MC RIjen en die boden spontaan aan om te helpen met het contact met Rukka mocht het via mijn eigen dealer niet lukken - en ik ben niet eens hun klant !
Kijk dat is nou klantenservice _004 _004 _004

Wordt vervolgd....
Hans
HansD

De BMW dealer heeft bevestigd dat dit een bekend probleem is bij Rukka Finland.
Daarna is op verzoek van Rukka een schade taxatie gedaan aan de motor, met fotos, die opgestuurd worden naar Rukka.

Ik heb bij Wunderlich de tankbeschermers voor de -1200- gekocht om uitbreiding van de schade te voorkomen.
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=1250096
HAns
svenmichiels

Ongelezen bericht door svenmichiels »

Hallo iedereen,

Rond begin Augustus van dit jaar, heb ik ook geïnvesteerd in een degelijk pak en heb gekozen voor de Rukka Armas (vest & broek).
In het begin deden de kniebeschermers vrij veel pijn, maar na enkele weken, waren deze perfect naar mijn lichaam gevormd en was het een plezier om mee te rijden.

Na ongeveer 2 weken merkte ik dat er op mijn BMW R1200RT (2009 Blackline) in de knieholtes lakschade was.
Elke keer ik ermee reed, werden de plekken groter. Na ongeveer 4000km, was de lak aan mijn rechter knie bijna volledig verdwenen.

Aangezien het pak gekocht werd bij MC Rijen, ben ik hiermee terug gegaan naar hen.
Zonder te willen overdrijven, moet ik zeggen dat de service haast niet mogelijk is! Michelle heeft de broek laten opsturen naar Rukka Finland en in tussentijd kreeg ik een vervangbroek.
Ondertussen werd er zowel voor de linkse- alsook voor de rechtse kant een volledig nieuwe BMW kuip besteld.

Vorige zaterdag, ben ik dan mijn Rukka Armas broek gaan afhalen en na 2 uurtjes wachten, kon ik mijn motorfiets met nieuwe kuip meenemen!
Dit alles zonder 1 frank (intussen euro of gulden) te betalen.

De tijd zal ons leren of de nieuwe kniestukken even veilig zijn als de vorige.

Mvg,
Sven Michiels
Baird
2024
2024

Heb dus nu hetzelfde met mijn Armas broek en een R1150RT, Termaat in Nijmegen heeft contact gehad met de importeur gehad, ook mijn broek gaat terug en wordt aangepast. Ik snap het overigens niet, mijn pak is veel later gemaakt dan die van jullie, heb er zelfs op moeten wachten, had dat pak dus meteen goed gemaakt kunnen worden. Ook de schade aan mijn motor wordt gerepareerd, service dus goed maar het had niet gehoeven ............................

I keep Big RT Smile ing!
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
HansD

Da's wel een beetje suf van Rukka - het probleem is al een hele tijd bekend.
Mijn broek gaat inmiddels ook terug , en mijn motor wordt overgespoten waar nodig.
Hans
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

HansD schreef:Da's wel een beetje suf van Rukka - het probleem is al een hele tijd bekend.
Mijn broek gaat inmiddels ook terug , en mijn motor wordt overgespoten waar nodig.
Hans
Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken dat de lak beschadigd wordt. De motor is compleet beplakt met stoneshield bescherming _004 _004 _004
Super spul en haast niet te zien.

Luc
Baird
2024
2024

Erteetje schreef:
HansD schreef:Da's wel een beetje suf van Rukka - het probleem is al een hele tijd bekend.
Hans
Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken dat de lak beschadigd wordt. De motor is compleet beplakt met stoneshield bescherming _004 _004 _004
Super spul en haast niet te zien.

Luc
Ik zou maar niet te vroeg juichen. Ik had de plekken afgeplakt met isolatietape, na 2 dagen al door de eerste laag tape heen, ik had dus 3 lagen aangebracht.

Probleem zit in de broek, moet je het daar dus ook oplossen! ( en dat gaan ze doen.............)
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Luc[/quote]

Ik zou maar niet te vroeg juichen. Ik had de plekken afgeplakt met isolatietape, na 2 dagen al door de eerste laag tape heen, ik had dus 3 lagen aangebracht.

Probleem zit in de broek, moet je het daar dus ook oplossen! ( en dat gaan ze doen.............)[/quote]

Ik heb toch het volste vertrouwen in de stoneshield bescherming. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je hier niet doorheen komt . Ik heb een stuk verwijderd van de bovenkant van de koffers omdat dit er lelijk was geworden door op en afstappen. Het is dik en heel erg stug spul en niet te vergelijken met isolatietape.
Het kost wat maar dan heb je ook wat _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”