Een van de nieuwe snufjes van het pak zijn beschermstukken op schouders, ellebogen, knieen etc. van een nieuw materiaal: GTX Super Fabric .
Dit materiaal is bijzonder scheur- en schuurresistent. m.a.w. niet kapot te krijgen, mocht je een keer vallen. tot zover prima.
Na een paar maanden rijden zag ik echter aan de linker kant van de motor op de plek van de knie een grijze plek in de lak ontstaan. Duidelijke schuur-krassen in de lak op een plek van ca. 5 cm doorsnede - in eerste instantie had ik geen idee waardat van kwam.
Nu blijkt dat dat nieuwe materiaal zo hard is dat het met gemak de lak beschadigd; niet alleen op de plek van de knie (kennelijk door de beweging van het schakelen), maar ook links en rechts op de kuip op plekken waar mijn been de kuip raakt als ik stil sta.
Inmiddels ben ik al weer wat verder en is de slijtage al finaal door de lak heen (zwarte slijtplek in grijze lak).
Nu is mijn motor een lease motor, en is de leasemaatschappij goed verzekerd (wel eigen risico natuurlijk). Daardoor zit ik er niet heel erg mee.
Maar het zal maar je eigen motor zijn. En dan met name als je zo'n motorbewonderaar en -poetser bent, waarvan ik er hier op het forum wel een paar ken - ik denk dat je dan enorm zou balen. Dus vandaar even een waarschuwing.
Mijn motor zal nu gedeeltelijk overgespoten moeten worden, en daarna komen er of stukken folie over de lak, of ik zet er kniestukken op.
Hans