Hoe gingen we op vakantie 2010 ?
Moderator: RT_Patrick
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hoe gingen we op vakantie 2010 ?
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig wie er van ons met de motor vakantie gevierd heeft.
Doe mee aan de poll.
Doe mee aan de poll.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Re: Hoe gingen we op vakantie 2010 ?
Tja, dat is moeilijk.
Mijn man en ik plannen meerdere keren per jaar 1 of 2 weken vakantie. De ene keer blijven we thuis en maken meerder dagtochten op de motor, afhankelijk van het weer. En de andere keer gaan we lekker in een huisje, maar gezien de zooi die we meenemen, gaan we met de auto.
Dus ik heb geen keuze gemaakt.
Mijn man en ik plannen meerdere keren per jaar 1 of 2 weken vakantie. De ene keer blijven we thuis en maken meerder dagtochten op de motor, afhankelijk van het weer. En de andere keer gaan we lekker in een huisje, maar gezien de zooi die we meenemen, gaan we met de auto.
Dus ik heb geen keuze gemaakt.

Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
tsja, motor & auto aangevinkt....
Ik zie het weekendje Garmisch ook als een korte vakantie.
Die was natuurlijk op motor....
en exact datzelfde stukje deden we met het gezinnetje in februari ook al (met de auto) voor de wintersport.
en afgelopen zomervakantie even heerlijk met z'n drietjes (met de auto) naar de Rhon in Duitsland geweest.
Dus beide!
Ik zie het weekendje Garmisch ook als een korte vakantie.
Die was natuurlijk op motor....
en exact datzelfde stukje deden we met het gezinnetje in februari ook al (met de auto) voor de wintersport.
en afgelopen zomervakantie even heerlijk met z'n drietjes (met de auto) naar de Rhon in Duitsland geweest.
Dus beide!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

- Junkyard Dog
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
Twee keer geweest dit jaar. In het voorjaar naar Zuid Frankrijk op de HD en nu op het zelfde adres met de
.
Deze vakantie doen we 4 keer per jaar met 4 motorrijders. Drie maal op de motor is 1050 kilometer doen we ongeveer 11 uur over. En in de winter met de auto. Willen dan niet z'n stuk in de kou rijden. Gaan hier dan op bezoek bij een goede vriend van ons. En rijden hier lekker door de heuvels en dalen.
Anton 

Deze vakantie doen we 4 keer per jaar met 4 motorrijders. Drie maal op de motor is 1050 kilometer doen we ongeveer 11 uur over. En in de winter met de auto. Willen dan niet z'n stuk in de kou rijden. Gaan hier dan op bezoek bij een goede vriend van ons. En rijden hier lekker door de heuvels en dalen.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Voor het eerst zomer vakantie op de motor gedaan. (zie viewtopic.php?f=51&t=2445 )
Drie dagen kastelen en 3 dagen ardennen.

Drie dagen kastelen en 3 dagen ardennen.

Zümo XT
- WernerB
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
HELAAS!
Deze "zomer" niet weg geweest. Er moest geklust worden!
Maar, na een heerlijke meivakantie (met de auto en 2 vrienden die we rondleidden) door Kent en Sussex, (Groot-Brittannië voor de minder geografisch onderlegden voor ons), staat een bezoek aan goede Engelse vrienden in East-Sussex voor de naderende herfstvakantie op het program.
Echter, ook dan niet op de brommert. _002
Have a nice BMW-day!
Thérèse & WernerB
Deze "zomer" niet weg geweest. Er moest geklust worden!

Maar, na een heerlijke meivakantie (met de auto en 2 vrienden die we rondleidden) door Kent en Sussex, (Groot-Brittannië voor de minder geografisch onderlegden voor ons), staat een bezoek aan goede Engelse vrienden in East-Sussex voor de naderende herfstvakantie op het program.

Echter, ook dan niet op de brommert. _002
Have a nice BMW-day!
Thérèse & WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Vakantie 2010
:
:
:
:
:
: Mijn laatste vakantie was in 1996 , een weekje Engeland in de winter dus met de auto.

Nope, dit jaar niks met de motor. Met gezin in Friesland geweest. Wel erg mooi en genoten met z'n allen maar stilletjes heb ik de " alpenkilometers" gemist. Ik probeer elk jaar een week in de bergen te toeren, maar klussen of andere praktische dingen gaan vaak weer voor.....
. Dan geniet ik maar van de reisverhalen van de leden hier ! 

- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
De auto.
Mijn huidige kampeeruitrusting is niet geschikt (groot, zwaar) om met de motor mee te nemen. En als er dan ook nog een vriendin mee wil, is de auto het meest praktische. Maar bij bijna elke motor die ik ben tegen gekomen dacht ik aan de
die thuis op me stond te wachten _002
Misschien volgend jaar als ik een lichtere tent koop (maar zij wil juist een grotere
), of als we naar hotels/pensions/trekkershutten gaan en de tent thuis kan blijven.
, Gerbert
Mijn huidige kampeeruitrusting is niet geschikt (groot, zwaar) om met de motor mee te nemen. En als er dan ook nog een vriendin mee wil, is de auto het meest praktische. Maar bij bijna elke motor die ik ben tegen gekomen dacht ik aan de

Misschien volgend jaar als ik een lichtere tent koop (maar zij wil juist een grotere

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Een meesterlijke foto . . . .
Zou een prachtige PR voor BMW Motorrad kunnen zijn . . .

jeroen12 schreef:Beetje sneeuwballen gooien in de Dolomieten![]()
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
"Stakker" _002vioma schreef:Vakantie 2010:
:
:
:
:
: Mijn laatste vakantie was in 1996 , een weekje Engeland in de winter dus met de auto.

Dan doe je toch iets niet goed.......

Wij gaan de laatste paar jaar, sinds we de BMW hebben, een paar keer per jaar weg naar het buitenland voor een paar dagen. Vaak met vrienden. Dit voelt dan gelijk als een lange vakantie

Dit jaar begin juli 8 dagen weg geweest, "alleen" met mijn vrouw. Via Belgie, Luxemburg, binnendoor naar midden Frankrijk (ten zuiden van de Movan, prachtig gebied om in te toeren) naar vrienden die daar een camping hebben / runnen.
Terug gereden via Zwitserland, Duitsland (Zwarte woud en Pfalz), Luxemburg en Belgie. Bijna 3.000 km binnendoor getoerd, dus bijna geen snelweg gezien

Enige "nadeeltje" was dat we het alle dagen ruim boven de 30 graden hadden. Dat was wat veel van het goede

Volgende week weer 3 dagen met vrienden naar Duitsland (Moezel streek), yesss :-)
Laatst gewijzigd door Jan R1200RT op 24 aug 2010, 09:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Zoals ieder jaar in de zomer: met de auto.
tent
tafel
stoelen
zwembroek
luchtbedden
vrouw
twee kinderen
krijg ik niet mee op de motor :lol:
Maar in het najaar weer lekker een paar dagen met
naar de Eifel of Sauerland. Dan gaat van de lijst hierboven alleen mijn vrouw mee en dat gaat dan prima.
tent
tafel
stoelen
zwembroek
luchtbedden
vrouw
twee kinderen
krijg ik niet mee op de motor :lol:
Maar in het najaar weer lekker een paar dagen met

Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Waarom vier cylinders, .....
Moi Moi,
Zomer vakanties kennen we niet ivm werkzaamheden.
In het voorjaar 9 dagen naar de Toscane geweest op de motor. met z`n 22 man erg gezellig en lekker.
Na de herftschoolvakantie, dus in november gaan we met Camper en twee motoren voor een paar weken naar het
zuiden van spanje en of Portugaal om daar eens lekker rond te toeren.
Groet`n Dick
Zomer vakanties kennen we niet ivm werkzaamheden.
In het voorjaar 9 dagen naar de Toscane geweest op de motor. met z`n 22 man erg gezellig en lekker.
Na de herftschoolvakantie, dus in november gaan we met Camper en twee motoren voor een paar weken naar het
zuiden van spanje en of Portugaal om daar eens lekker rond te toeren.
Groet`n Dick
12 dagen VAR (Provence) en genoten van al wat de streek te bieden heeft...
Een vriend van mij verblijft er in de omgeving van Le Muy en zodoende rij ik al eens in die richting. Met de RT en goed weer geraak ik er vlotjes in één dag en wanneer er grotendeels autobaan wordt gereden tot Bourg-en-Bresse (de rest Grenoble, Sisteron, Castellane, Draguignan), zoniet overnacht ik in de Vercors om dan via Die richting Sisteron te rijden.
Ik deed reeds verschillende trajecten met steeds dezelfde eindbestemming maar met andere stops of overnachtingen, gewoon genieten (indien het weer het toelaat uiteraard). Met de auto vind ik er niet zo veel aan en volg dan gewoon de kudde over de autosnelweg (péage).
WilBike
Een vriend van mij verblijft er in de omgeving van Le Muy en zodoende rij ik al eens in die richting. Met de RT en goed weer geraak ik er vlotjes in één dag en wanneer er grotendeels autobaan wordt gereden tot Bourg-en-Bresse (de rest Grenoble, Sisteron, Castellane, Draguignan), zoniet overnacht ik in de Vercors om dan via Die richting Sisteron te rijden.
Ik deed reeds verschillende trajecten met steeds dezelfde eindbestemming maar met andere stops of overnachtingen, gewoon genieten (indien het weer het toelaat uiteraard). Met de auto vind ik er niet zo veel aan en volg dan gewoon de kudde over de autosnelweg (péage).
WilBike

Vakantie deel 1: lang weekend Motografie, DUS op de motor (met als belangrijkste bagage de fototas).
Vakantie deel 2: 'grote' vakantie met het hele gezin naar Frankrijk. Daar slapen we in een ruime tent en dat past -met alle overige accessoires (zonnebrandcreme)- niet eens in de auto, dus met de aanhanger! Overigens ook in een paar dagen in de buurt van Le Muy geweest dit jaar...
-ben overigens net terug, dit is mijn eerste post sinds de vakantie (deel 2)...
Deel 3 zit er niet meer in dit jaar
Vakantie deel 2: 'grote' vakantie met het hele gezin naar Frankrijk. Daar slapen we in een ruime tent en dat past -met alle overige accessoires (zonnebrandcreme)- niet eens in de auto, dus met de aanhanger! Overigens ook in een paar dagen in de buurt van Le Muy geweest dit jaar...
-ben overigens net terug, dit is mijn eerste post sinds de vakantie (deel 2)...
Deel 3 zit er niet meer in dit jaar

Ik heb gestemd op "motor". DIt jaar de Franse Alpen aangedaan. Ik zal de bewijslast maar gelijk toevoegen:

- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Ik heb motor gestemd. Ik ben met mijn vrouwtje in het Schwarzwald geweest. Vanaf Heerlen 500 km over de 'Linksrheinische' en toen was ik er. Eigenlijk wilde ik naar de Alpen, maar dat was toch wat ver voor 5 dagen. Het Schwarzwald was super: niet te druk, mooie wegen en overal kun je heerlijk eten.
Er zijn veel biker-hotels (incl stalling), waar routes te krijgen zijn. Overnachting in een luxe kamer voor €72 per nacht voor 2 personen, en het ontbijt was geweldig. Pension Engel in Fischerbach.
Behalve motorrijden is er niet veel meer te doen. Dat lijkt een nadeel, maar dit vermijdt ook discussies met vrouwlief over wat we morgen eens gaan doen.
Marcel

Behalve motorrijden is er niet veel meer te doen. Dat lijkt een nadeel, maar dit vermijdt ook discussies met vrouwlief over wat we morgen eens gaan doen.

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
Ik heb auto gestemd
Voor de 13de keer met het gezin en familie naar Camping Hell in het Zillertal geweest met de vouwwagen en caravan. En achteraf was het maar goed dat we met de auto gaan omdat het op de meeste dagen regen was. Elk jaar mis ik de motor weer als ik op vakantie ben maar ja misschien volgend jaar een weekje weg met de motor. En dan misschien ergens in omgeving van Cochem. Of misschien Normandie.
Ton
Voor de 13de keer met het gezin en familie naar Camping Hell in het Zillertal geweest met de vouwwagen en caravan. En achteraf was het maar goed dat we met de auto gaan omdat het op de meeste dagen regen was. Elk jaar mis ik de motor weer als ik op vakantie ben maar ja misschien volgend jaar een weekje weg met de motor. En dan misschien ergens in omgeving van Cochem. Of misschien Normandie.
Ton
Motor gestemd, heb geen auto.
Ga met enige regelmaat voor een midweek of weekend weg.
Afgelopen juli 4 weken Engeland, heerlijk, alleen de wegen daar...... (dacht dat oost-euopa slecht was, valt mee.....)
Ga met enige regelmaat voor een midweek of weekend weg.
Afgelopen juli 4 weken Engeland, heerlijk, alleen de wegen daar...... (dacht dat oost-euopa slecht was, valt mee.....)
Van de zomer in Zweden geweest met de auto en caravan. Dit keer een rondreis gemaakt tot aan Ostersund. Nog een paar dagen met een tentje naar de Noorse fjorden gereden. Het is een erg mooie bestemming voor rustzoekers. En mensen die van de ruige natuur houden. Voor cultuur moet je niet in Scandinavië zijn. Maar als je van design houd ben je in het juiste land. Voor motorrijders is het niet spectaculeer. veel lange rechte wegen en veel bos. Maar als je de noord kaap als doel hebt is het een mooie route heen en door Noorwegen terug.
De bestemming voor volgend jaar is bij ons al bekend......................Zweden!
Groet Ronald
De bestemming voor volgend jaar is bij ons al bekend......................Zweden!

Groet Ronald
Ga elke jaar op motorvakantie,in het voorjaar lang weekend met motorvrienden wezen toeren in de omgeving van Westerwald.
Afgelopen September met motorvrienden wezen toeren in de Dolomieten,vanaf Baden-Baden-Zwarte woud,alles binnendoor gereden via Bodebsee,Garmisch,Grossglockner-Oostenrijk naar Arabba-Dolomieten,we hebben alles zelf de route binnendoor bedacht.
MvG.
jan van Duffelen
Afgelopen September met motorvrienden wezen toeren in de Dolomieten,vanaf Baden-Baden-Zwarte woud,alles binnendoor gereden via Bodebsee,Garmisch,Grossglockner-Oostenrijk naar Arabba-Dolomieten,we hebben alles zelf de route binnendoor bedacht.
MvG.
jan van Duffelen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 8058 Weergaves
-
Laatste bericht door head02
-
- 22 Reacties