zithoogte 1150 rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Peter Tillmann

zithoogte 1150 rt

Ongelezen bericht door Peter Tillmann »

Ben inmiddels heel enthousiats over de mijn nieuwe 1150 rt -1150- 4 heerlijke vakantiedagen in duitsland 1000 km heerlijk gereden. Heb alleen mijn twijfels over de beste zithoogte voor mij! Ik ben 1.75 cm welke zadel hoogte past daar volgens het geacht forum het beste bij?
gr Peter Big RT Smile

IK twijfel tussen laagste stand.......met het gevoel in de motor te zitten en middenstand met het (nu nog betere gevoel) op de motor te zitten. Wie geeft raad?
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: zithoogte 1150 rt

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Volgens mij heb je het antwoord al zelf gegeven:
Peter Tillmann schreef:middenstand met het (nu nog betere gevoel) op de motor te zitten.
Gewoon op je gevoel afgaan ;) Jij rijdt toch op deze motor!
Als je nog twijfelt, gewoon een paar lange ritten maken en daarbij in de standen variëren. Je merkt het vanzelf....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Met 1m75 zou de laagste stand prima moeten volstaan.

De middenstand zou net aan prima kunnen zijn, *als* je met je beide voeten (gelijktijdig) nog voldoende steun kunt geven om de fiets op te vangen.
Mijn persoonlijke voorkeur is goed met de volledige voeten (en dus zolen) plat op de grond te kunnen staan, tegelijkertijd.

Maar, ik kan mij voorstellen dat je andere voorkeuren hebt.
Want schoeisel (lees: dikte van de zool) telt natuurlijk ook mee hoe "hoog/laag" je zit.

PS: Omdat je de fiets net nieuw gekocht hebt, zou ik willen adviseren om je vering ook eens laten controleren.
Die zouden wel eens versleten kunnen zijn, of beter afgesteld kunnen worden.

Ik was ooit stom verbaasd dat mijn vering al bij 46000 km blijkbaar "op" waren, en na montage van nieuwe veren (HyperPro) was het echt een wereld van verschil.

Met mijn lengte is bij de comfort zadel de voeten volledig (dus ook plat, met hak en al) op de grond.
Zadel in de laagste stand.

Laatst was ik bij iemand die niet echt heel veel langer was dan ik, en die moest de zadel in de hoogste stand zetten en dan nog was de fiets te laag.
Omdat ik ook eenzelfde fiets heb, ging ik er opzitten en kon heel duidelijk merken dat de fiets flink lager zat, te laag.
En gaf de persoon ook aan dat met belading/passagier, regelmatig de maximaal slag geraakt werd op de vering.

Oftewel, kijkt niet alleen naar de stand van je zadel, maar ook naar de instelling(en) van je vering.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

ben 1.92 met de lengte in mijn benen, niet in mijn bovenlijf: 's zomers zadel onderin, 's winters middelste stand ivm dikkere kleding. Kan ( uiteraard) altijd met mijn benen aan de grond,
[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik ben ook 1.75 en voor mij was de laagste stand niet laag genoeg en heb toen een wunderlich low zadel gekocht, zat prima,
alleen was de knie buiging bij het zitten toen te groot en heb ik ook voetsteun verlagers gemonteerd. Daarna zat hij perfect.
_004 [groet] Peter
Peter Tillmann

Ongelezen bericht door Peter Tillmann »

Dank voor jullie prima adviezen!
Ik heb vandaag een comfort zadel gekregen om e.e.a. uit te gaan probreren. Met dit nieuwe bredere zadel moet dit voor mijn gevoel in de laagste stand staan. Met dank aan een van jullie.................dus : _004 Nu nog maar eens wat verplichte langer ritten gaan maken.....het is per slot nog steeds vakantietijd.

gr oet Roosteren

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”