GEWEEST: 14 maart 2009 - ABS Modificatie workshop
Moderator: RT_Patrick
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
GEWEEST: 14 maart 2009 - ABS Modificatie workshop
Naar aanleiding van het bericht van Han62 in de topic over de aanschaf van de RT met 160.000 km, kwam het idee in me op of het misschien niet onaardig is om met een groep de modificatie van het ABS van de R850/1100 RT uit te voeren.
De modificatie houdt zo ongeveer het volgende in:
onder de tank bevindt zich een bos draden.
Door van deze de juiste verbindingen te maken, zal de ABSpomp direct na het starten in werking worden gesteld ipv voor het starten van de motor.
Tijdens het starten wordt er dan niet veel stroom weggetrokken van de accu waardoor ABS storingen tot de verleden tijd behoren.
Wellicht zijn er mensen die:
- een werkplaats (liefst centraal in Nederland) beschikbaar kunnen/willen stellen
- de modificatie eerder hebben uitgevoerd en ook anderen daarmee willen helpen
- hun gemodificeerde RT's als voorbeeld willen stellen.
Vul dan de Poll in en motiveer dit desnoods in een bericht.
je hebt de mogelijkheid 2 antwoorden aan te kruisen!
Zo kan je met elkaar sleutelen en kunnen we mogelijk nog wat leren.
Wie heeft er ideen???
Door van deze de juiste verbindingen te maken, zal de ABSpomp direct na het starten in werking worden gesteld ipv voor het starten van de motor.
Tijdens het starten wordt er dan niet veel stroom weggetrokken van de accu waardoor ABS storingen tot de verleden tijd behoren.
- een werkplaats (liefst centraal in Nederland) beschikbaar kunnen/willen stellen
Wie heeft er ideen???
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Re: Organiseren ABS Modificatie workshop?
Hé Walter......
Een suggestie/motivatie?
Je zou "niet aardig " door "niet ONaardig" kunnen vervangen.
Het forum wordt steeds beter en ziet er steeds mooier uit.
Thx man.
Een suggestie/motivatie?
Je zou "niet aardig " door "niet ONaardig" kunnen vervangen.

Het forum wordt steeds beter en ziet er steeds mooier uit.
Thx man.
- han62
- Type: R1200RT
dat lijkt me een leuk idee.
Maar een een motor als voorbeeld tentoonstellen als deze is gemodificeerd heeft weinig zin want je ziet er niets van.
Als er ergens een ruimte beschikbaar is, en dat hoeft natuurlijk niet perse centraal te zijn dat mogen best op verschillende data op 2 of 3 lokaties in het land zijn.
De Forumleden wonen van NH Den-Helder tot Zeeland Groningen Friesland Limburg om maar wat uitersten te noemen, kortom in alle provincieswonen Forumleden, dus centraal is niet voor iedereen gelijk.
Als het mooi droog weer is kan het zelfs buiten. Men kan onder leiding zelf diverse delen demonteren en die onderdelen waar ze schrik voor hebben de bedrading/stekkers het frontdeel overlaten aan een ander die er meer ervaring mee heeft .
laten we maar eens afwachten hoeveel mogelijke liefhebbers er zijn.
Maar een een motor als voorbeeld tentoonstellen als deze is gemodificeerd heeft weinig zin want je ziet er niets van.
Als er ergens een ruimte beschikbaar is, en dat hoeft natuurlijk niet perse centraal te zijn dat mogen best op verschillende data op 2 of 3 lokaties in het land zijn.
De Forumleden wonen van NH Den-Helder tot Zeeland Groningen Friesland Limburg om maar wat uitersten te noemen, kortom in alle provincieswonen Forumleden, dus centraal is niet voor iedereen gelijk.
Als het mooi droog weer is kan het zelfs buiten. Men kan onder leiding zelf diverse delen demonteren en die onderdelen waar ze schrik voor hebben de bedrading/stekkers het frontdeel overlaten aan een ander die er meer ervaring mee heeft .
laten we maar eens afwachten hoeveel mogelijke liefhebbers er zijn.
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Mischien kan de workschop wel gecombineerd worden met een leuk tochtje naar Duitsland.
Ik woon in Haselunne ( Emsland ) zo,n 5o km over de grens bij Emmen, leuk rijden in de buurt en je kan je motor eens flink de sporen geven op de 30 en 31, onbeperkt gassen.
Ik heb naast mijn huis een carport staan die ruim genoeg is om met een aantal motoren tegelijk bezig te zijn, we hebben koffie genoeg met Duitse koek.
Ik hoor het wel.
Groeten,
PeterRT
Ik woon in Haselunne ( Emsland ) zo,n 5o km over de grens bij Emmen, leuk rijden in de buurt en je kan je motor eens flink de sporen geven op de 30 en 31, onbeperkt gassen.
Ik heb naast mijn huis een carport staan die ruim genoeg is om met een aantal motoren tegelijk bezig te zijn, we hebben koffie genoeg met Duitse koek.
Ik hoor het wel.
Groeten,
PeterRT
- han62
Hallo,
Voor 1 motor heb je toch al wat ruimte nodig want je moet toch de diverse kuipdelen ergens veilg neer kunnen leggen zonder dat ze beschadigen het linkerdeel het rechterdeel het front en de ruit het gereedscapskastje die delen moeten in ieder geval worden gedemonteer en ergens worden neergelegd waar ze niet in de weg liggen op kan van beschadigen.
Natuurlijk heb ik geen idee hoe groot je Carport is maar centraal of semi centraal ligt het niet helemaal. maar laten we eens afwachten wie er nog reageert. misschien ben je de enige en dan is het probleem een stuk minder.
Ik denk dat er bij mij in Budel ook wel wat te regelen valt indien daar belangstelling voor is. Mijn overbuurman/vriend heeft ook wel aardig wat ruimte voor een paar motoren garage/werkplaats en carport dus hier kunnen er wel wat terecht.
Voordeel bij ons kan ook doordeweeks (in overleg)
Voor 1 motor heb je toch al wat ruimte nodig want je moet toch de diverse kuipdelen ergens veilg neer kunnen leggen zonder dat ze beschadigen het linkerdeel het rechterdeel het front en de ruit het gereedscapskastje die delen moeten in ieder geval worden gedemonteer en ergens worden neergelegd waar ze niet in de weg liggen op kan van beschadigen.
Natuurlijk heb ik geen idee hoe groot je Carport is maar centraal of semi centraal ligt het niet helemaal. maar laten we eens afwachten wie er nog reageert. misschien ben je de enige en dan is het probleem een stuk minder.
Ik denk dat er bij mij in Budel ook wel wat te regelen valt indien daar belangstelling voor is. Mijn overbuurman/vriend heeft ook wel aardig wat ruimte voor een paar motoren garage/werkplaats en carport dus hier kunnen er wel wat terecht.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Aan de poll te zien is er al belangstelling

han62 schreef:Hallo,
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Gezien de belangstelling: is het een idee om er een soort cursus van te maken. Dwz. 1 of 2 motoren onderhanden nemen onder deskundige leiding voor een groep van belangstellenden.
Ik zie anders niet waar we de kuipdelen van 6 RT's gaan laten (hangar huren op Schiphol?)?
Hans
Ik zie anders niet waar we de kuipdelen van 6 RT's gaan laten (hangar huren op Schiphol?)?
Hans
HansD schreef:Gezien de belangstelling: is het een idee om er een soort cursus van te maken. Dwz. 1 of 2 motoren onderhanden nemen onder deskundige leiding voor een groep van belangstellenden.
Hans
Lijkt me een goed idee Hans, kunnen we ook nog lekker droog en uit de wind rondjes rijden
:lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol:
Hallo Walter en anderen,
Ik heb de ABS van mijn motor in juli van dit jaar gemodificeerd. Dat heb ik gedaan terwijl ik bezig was de koppelingsplaat van mijn RT te vervangen. Dat kostte me toen zo'n drie kwartier tijd. De motor was al aardig kaal, omdat ik er al mee bezig was.
Mijn ervaring is dat de handleiding voor de modificatie heel duidelijk is en probleemloos uit te voeren door iemand met enigszins sleutelervaring. Ondertussen heeft mijn BMW alweer ruim 8000 probleemloze kilometers gereden.
Ik denk dat de modificatie van begin af aan zo'n anderhalf tot twee uur tijd kost, maar dat hangt ook een beetje van de staat van de motor af en van het aantal vragen dat gesteld wordt.
Wat mij betreft kunnen we bij mij in de schuur één motor onder handen nemen en kan wie mee wil kijken ook komen. Daarbij denk ik dat de groep niet te groot moet zijn, zodat iedereen goed kan zien wat er moet gebeuren.
Ik denk aan een man of 4, maximaal 5 man. Is er meer belangstelling, dan zou de workshop nog een keer gedaan kunnen worden.
Mijn schuur is groot genoeg en bovendien verwarmd.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Groet, Henk
Big W(alter) schreef:Naar aanleiding van het bericht van Han62 in de topic over de aanschaf van de RT met 160.000 km, kwam het idee in me op of het misschien niet aardig is om met een groep de modificatie van het ABS van de R850/1100 RT uit te voeren.
Wie heeft er ideen???
Ik heb de ABS van mijn motor in juli van dit jaar gemodificeerd. Dat heb ik gedaan terwijl ik bezig was de koppelingsplaat van mijn RT te vervangen. Dat kostte me toen zo'n drie kwartier tijd. De motor was al aardig kaal, omdat ik er al mee bezig was.
Mijn ervaring is dat de handleiding voor de modificatie heel duidelijk is en probleemloos uit te voeren door iemand met enigszins sleutelervaring. Ondertussen heeft mijn BMW alweer ruim 8000 probleemloze kilometers gereden.
Ik denk dat de modificatie van begin af aan zo'n anderhalf tot twee uur tijd kost, maar dat hangt ook een beetje van de staat van de motor af en van het aantal vragen dat gesteld wordt.
Wat mij betreft kunnen we bij mij in de schuur één motor onder handen nemen en kan wie mee wil kijken ook komen. Daarbij denk ik dat de groep niet te groot moet zijn, zodat iedereen goed kan zien wat er moet gebeuren.
Ik denk aan een man of 4, maximaal 5 man. Is er meer belangstelling, dan zou de workshop nog een keer gedaan kunnen worden.
Mijn schuur is groot genoeg en bovendien verwarmd.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Groet, Henk
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Heren,
Fijn om zo snel al zo veel reacties te hebben.
Reden genoeg om hiermee verder te gaan lijkt mij.
Naar mijn idee hoeven alleen de volgende delen van de motor te worden gedemonteerd:
- eindeloos veel imbusboutjes
- spiegel links
- zadel V+A
- grote zijpaneel links
- onderkuipdeel
- driehoekkapje bij de hef-handgreep.
Dus eigenlijk de zelfde delen die er af moeten om de accu te vervangen.
Gelukkig hoeft niet de hele motor kaal.
O ja en met centraal bedoelde ik ergens in het midden van het land, zodat de verplaatsing voor iedereen te doen moet zijn.
Gelukje voor mij, ik woon redelijk centraal
Ik denk dat de kunststofberg reuze mee zal vallen.HansD schreef: Ik zie anders niet waar we de kuipdelen van 6 RT's gaan laten (hangar huren op Schiphol?)?
Hans
Naar mijn idee hoeven alleen de volgende delen van de motor te worden gedemonteerd:
- eindeloos veel imbusboutjes
- spiegel links
- zadel V+A
- grote zijpaneel links
- onderkuipdeel
- driehoekkapje bij de hef-handgreep.
Dus eigenlijk de zelfde delen die er af moeten om de accu te vervangen.
Gelukkig hoeft niet de hele motor kaal.
O ja en met centraal bedoelde ik ergens in het midden van het land, zodat de verplaatsing voor iedereen te doen moet zijn.
Gelukje voor mij, ik woon redelijk centraal

Walter

- han62
Om bij de schakelaar van het linker handvat te komen moet het front er ook af dus ook het rechter paneel. Ik heb wel al gezien dat iemand die tegen het werk opzag halverwege een kabel met een blauw verbindingsblokje dat over de kabel klemt aansloot dat is gewoon prulwerk die dingen geven altijd op de vervelendste momenten storing,
In Budel kunnen we best 4 / 6 motoren onder handen nemen misschien ook wel meer. Ze kunnen tijdens de werkzaamheden allemaal droog staan. en gemiddeld zou ik toch 3 -4 uur aanhouden want we hebben natuurlijk wel te maken met gemiddeld minder vaardige doe het zelvers. Gaat het sneller dan valt het gewoon mee.
We gaan er van uit dat iedereen zelf mee helpt dus zelf op aanwijzing na een korte duidelijke uitleg de diverse panelen demonteerd en er ook zelf voor zorgt dat hij een passende inbussleutel (set) meeneemt Ev slodeerbout(ten) zijn terplaatse en een stukje kabel is er ook wel. Wel zelf voor een goede waterdichte tape zorgen. en de nodige colsonbandjes/kabelbinders.
In Budel kunnen we best 4 / 6 motoren onder handen nemen misschien ook wel meer. Ze kunnen tijdens de werkzaamheden allemaal droog staan. en gemiddeld zou ik toch 3 -4 uur aanhouden want we hebben natuurlijk wel te maken met gemiddeld minder vaardige doe het zelvers. Gaat het sneller dan valt het gewoon mee.
We gaan er van uit dat iedereen zelf mee helpt dus zelf op aanwijzing na een korte duidelijke uitleg de diverse panelen demonteerd en er ook zelf voor zorgt dat hij een passende inbussleutel (set) meeneemt Ev slodeerbout(ten) zijn terplaatse en een stukje kabel is er ook wel. Wel zelf voor een goede waterdichte tape zorgen. en de nodige colsonbandjes/kabelbinders.
Hallo,
Hier een foto voor een indruk van de schuur, dan weten jullie in ieder geval waar jullie eventueel komen te klussen als er een workshop bij mij geregeld zou worden.

groet, Henk
Hier een foto voor een indruk van de schuur, dan weten jullie in ieder geval waar jullie eventueel komen te klussen als er een workshop bij mij geregeld zou worden.

groet, Henk
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Hé Henk te lui om die motor te keren?
Ziet er mooi uit zo'n plateau, werkt het ook?
Grtn,
Jack
Ziet er mooi uit zo'n plateau, werkt het ook?
Grtn,
Jack
Zümo XT
Dag Jack,
Nee, ik heb de motor speciaal voor de foto met de voorkant naar me toe gezet. Daarna weer teruggedraaid.
Het werkt prima, achter de schuur loopt een pad van krap 2 meter breed, daar kan ik nauwelijks mijn motor draaien.
Zo dus wel. Dus lui? Misschien wel, maar niet wat het draaien betreft. :;
Groet, Henk
Nee, ik heb de motor speciaal voor de foto met de voorkant naar me toe gezet. Daarna weer teruggedraaid.
Het werkt prima, achter de schuur loopt een pad van krap 2 meter breed, daar kan ik nauwelijks mijn motor draaien.
Zo dus wel. Dus lui? Misschien wel, maar niet wat het draaien betreft. :;
Groet, Henk
- HansD
Ik vind het heel gaaf , die draaischijf. Superidee en geweldig uitgevoerd.
Hans
Hans
Hoi,
Je ziet het wel he je bent niet zomaar een RT rijder, slimme jongens en heel vindingrijk. 8-)
Groeten Ruud
Je ziet het wel he je bent niet zomaar een RT rijder, slimme jongens en heel vindingrijk. 8-)
Groeten Ruud
Hans, Ruud, dank jullie voor het compliment. :)
De draaischijf heb ik indertijd bij http://www.motoroto.nl/ gekocht.
Maar ik kan op die site geen draaischijf meer vinden voor de motor, zo te zien liep het niet zo en maken ze er nu pingpongtafels van.
Jammer.
Groet, Henk
De draaischijf heb ik indertijd bij http://www.motoroto.nl/ gekocht.
Maar ik kan op die site geen draaischijf meer vinden voor de motor, zo te zien liep het niet zo en maken ze er nu pingpongtafels van.
Jammer.

Groet, Henk
- HansD
Na zo'n enthousiaste start is het wat rustig geworden. Ik vind dit een heel goed iniatief en wil graag verder.Big W(alter) schreef:Heren,
Gaan we in op het aanbod van Henk? Wat mij betreft heel graag.
Wie treedt op als materie-deskundige (Big W(alter)?)
Wie biedt zijn motor aan als proefkonijn? (de mijne is hiervoor beschikbaar)
Kunnen we een datum prikken en een lijstje van max. 5 personen opstellen die gezellig naar Almere rijden?
Hans
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Wat mij betreft OK
Jos
Jos
HansD schreef:Na zo'n enthousiaste start is het wat rustig geworden. Ik vind dit een heel goed iniatief en wil graag verder.Big W(alter) schreef:Heren,
Gaan we in op het aanbod van Henk? Wat mij betreft heel graag.
Wie treedt op als materie-deskundige (Big W(alter)?)
Wie biedt zijn motor aan als proefkonijn? (de mijne is hiervoor beschikbaar)
Kunnen we een datum prikken en een lijstje van max. 5 personen opstellen die gezellig naar Almere rijden?
Hans
Jos WRSM
Jos WRSM
- dhr
- Bijz: Alpine Weiss
- Contacteer:
perfect idee en ik doe graag mee met mijn motor als (een van de) lijdend voorwerp.
Ik ben zelf niet echt ervaren met het sleutelen (oftewel: echt niet) maar zou dit wel graag onder ervaren leiding c.q. oog willen doen.
Ik red me tot nu toe door als het koud is (onder de 0) na 7 minuten als ik toch voor een stoplicht stil sta, opnieuw te starten, maar dit is toch wel onhandig nu elke dag
Ik wil dan ook graag bijdragen in de feestvreugde door de wereld beroemde appeltaart van mijn vrouw mee te nemen
hoe gaan we verder met het organiseren?
ben erg benieuwd...
hgr
Kees
Ik ben zelf niet echt ervaren met het sleutelen (oftewel: echt niet) maar zou dit wel graag onder ervaren leiding c.q. oog willen doen.
Ik red me tot nu toe door als het koud is (onder de 0) na 7 minuten als ik toch voor een stoplicht stil sta, opnieuw te starten, maar dit is toch wel onhandig nu elke dag

Ik wil dan ook graag bijdragen in de feestvreugde door de wereld beroemde appeltaart van mijn vrouw mee te nemen

hoe gaan we verder met het organiseren?
ben erg benieuwd...
hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Ik heb ook zeker wel intresse. Niet per se om de abs mod uittevoeren maar wel om eens te zien hoe al die kappen etc verwijderd dienen te worden. Mijn motor staat iedere avond braaf aan de druppellader en ik heb sindsdien nooit problemen gehad het de abs.
Mogelijk kan er ook een keer een soort algemeen deel plaatsvinden waarin "kleine"herstellingen in behandelt worden.
gr marco
Mogelijk kan er ook een keer een soort algemeen deel plaatsvinden waarin "kleine"herstellingen in behandelt worden.
gr marco
- HansD
Peebeetje naar Henk gestuurd met de vraag om data in maart te prikken...
Hans
Hans
Misschien een idee om zo'n sessie met een videocamera te filmen, en het (bewerkte) filmpje op dit forum te plaatsen, zodat ook anderen kunnen bekijken hoe een en ander in zijn werk gaat? Er is vast wel iemand die dat kan doen.
Eventuele onduidelijkheden kunnen dan altijd nog via het forum gevraagd worden, en leden die later nog lid worden van dit forum kunnen het dan ook nog bekijken.
Eventuele onduidelijkheden kunnen dan altijd nog via het forum gevraagd worden, en leden die later nog lid worden van dit forum kunnen het dan ook nog bekijken.
- dhr
- Contacteer:
Is op zich een idee. Mijn ervaring (wij doen dit op het werk ook af en toe bij wijze van instructie) dat je er wel ervaring in instructievideo's moet hebben (wat laat je wel en niet zien en op welke manier). Dat is nog niet zo eenvoudig.
Maar als iemand daar ervaring mee heeft of het wil proberen is dat zeer waardevol
hgr
Kees
Maar als iemand daar ervaring mee heeft of het wil proberen is dat zeer waardevol
hgr
Kees
BaHoi schreef:Misschien een idee om zo'n sessie met een videocamera te filmen, en het (bewerkte) filmpje op dit forum te plaatsen, zodat ook anderen kunnen bekijken hoe een en ander in zijn werk gaat? Er is vast wel iemand die dat kan doen.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Hoi allemaal,
Een wat late reactie van mij. Het peebeetje van Hans was in mijn spambox verdwenen, ik las hier dat Hans mij een email had gestuurd.
Voor mij is het beste de zaterdagmiddag, laten we zeggen om 13:00 beginnen met een groep van maximaal 5 personen.
In maart kan ik op de volgende data:
14 maart of 28 maart.
Laat mij weten wat de beste datum voor jullie is, dan gaan we die dag aan de slag.
groet, Henk
Een wat late reactie van mij. Het peebeetje van Hans was in mijn spambox verdwenen, ik las hier dat Hans mij een email had gestuurd.
Voor mij is het beste de zaterdagmiddag, laten we zeggen om 13:00 beginnen met een groep van maximaal 5 personen.
14 maart of 28 maart.
Laat mij weten wat de beste datum voor jullie is, dan gaan we die dag aan de slag.

groet, Henk
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
14 maart is wat mij betreft OK. Ook neem ik een videocammetje mee voor de vastlegging.
grt
Jos
grt
Jos
Henk schreef:Hoi allemaal,
14 maart of 28 maart.
Laat mij weten wat de beste datum voor jullie is, dan gaan we die dag aan de slag.![]()
groet, Henk
Jos WRSM
Jos WRSM
- dhr
- Contacteer:
14 maart past mij ook uitstekend, dan wil ik wel een klein rolletje, onder regie van Henk, in de film van Jos spelen :;
En met appeltaart natuurlijk :)
hgr
Kees
En met appeltaart natuurlijk :)
hgr
Kees
Henk schreef:Hoi allemaal,
14 maart of 28 maart.
Laat mij weten wat de beste datum voor jullie is, dan gaan we die dag aan de slag. :;
groet, Henk
- HansD
Geeft niet - mooi dat je nu 2 data hebt geprikt! Ik heb geen voorkeur.Henk schreef:Hoi allemaal,
14 maart of 28 maart.
Laat mij weten wat de beste datum voor jullie is, dan gaan we die dag aan de slag.![]()
groet, Henk
Even samenvattend.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Datum: 14 of 28 maart , 13:00 uur
Deelnemers: Jos Wrsm, Henk, Dhr (Kees), Big W(alter), HansD, evt. marcanon(Marco)
Vol!
------------------------------------------------------------------------------------------
Marco, gezien het feit dat je niet perse in de ABS modificatie bent geinteresseerd, ben je accoord dat anderen die wel specifiek hiervoor willen komen voorgaan? Graag je reactie? (gezien de poll is er belangstelling genoeg...)
Hans
Laatst gewijzigd door HansD op 16 feb 2009, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Ik weet bijna wel zeker dat Walter wel wil !!!
HansD schreef:Geeft niet - mooi dat je nu 2 data hebt geprikt! Ik heb geen voorkeur.Henk schreef:Hoi allemaal,
14 maart of 28 maart.
groet, Henk
Even samenvattend.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers: Jos Wrsm, Henk, Dhr (Kees), HansD, evt. marcanon(Marco)
Dus is er nog 1 plek over ...
------------------------------------------------------------------------------------------
Marco, gezien het feit dat je niet perse in de ABS modificatie bent geinteresseerd, ben je accoord dat anderen die wel specifiek hiervoor willen komen voorgaan? Graag je reactie? (gezien de poll is er belangstelling genoeg...)
Hans
Jos WRSM
Jos WRSM
- HansD
Daarmee is de 1e workshop nu dus vol.Jos WRSM schreef:Ik weet bijna wel zeker dat Walter wel wil !!!
HansD schreef:Geeft niet - mooi dat je nu 2 data hebt geprikt! Ik heb geen voorkeur.Henk schreef:Hoi allemaal,
14 maart of 28 maart.
groet, Henk
Even samenvattend.
Deelnemers: Jos Wrsm, Henk, Dhr (Kees), HansD, evt. marcanon(Marco)
Dus is er nog 1 plek over ...
Hans
Hans
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
ben er natuurlijk bij!!
Jos WRSM schreef:Ik weet bijna wel zeker dat Walter wel wil !!!
Walter

Hoi allen,
gezien mijn eerdere berichten is inmiddels wel duidelijk dat sleutelen niet mijn tweede natuur is (of mijn eerste, derde etc
omdat ik de rt elke dag voor mijn werk gebruik (ook in de winter) en nu dus inderdaad soms drie keer moet starten voor dat het verdomde abs lampje uitgaat, vroeg ik mij af wie er in de regio brabant of limburg interesse hebben in een workshop.
helaas is mijn schuurtje precies groot genoeg voor 1 rt (zelfs een draaischijf past er niet in, dus veel steken op t pad achter mijn huis), ik heb wel een bmw, die (zo genereus ben ik dan ook wel) ik van ganser harte beschikbaar wil stellen aan hen die wel kunnen sleutelen en de abs modificatie willen doen.
kuipdelen verwijderen lukt me wel, denk ik
groetjes Matthieu.
Hans[/quote][/quote]
Daarmee is de 1e workshop nu dus vol.
Hans[/quote]
gezien mijn eerdere berichten is inmiddels wel duidelijk dat sleutelen niet mijn tweede natuur is (of mijn eerste, derde etc

omdat ik de rt elke dag voor mijn werk gebruik (ook in de winter) en nu dus inderdaad soms drie keer moet starten voor dat het verdomde abs lampje uitgaat, vroeg ik mij af wie er in de regio brabant of limburg interesse hebben in een workshop.
helaas is mijn schuurtje precies groot genoeg voor 1 rt (zelfs een draaischijf past er niet in, dus veel steken op t pad achter mijn huis), ik heb wel een bmw, die (zo genereus ben ik dan ook wel) ik van ganser harte beschikbaar wil stellen aan hen die wel kunnen sleutelen en de abs modificatie willen doen.
kuipdelen verwijderen lukt me wel, denk ik

groetjes Matthieu.
Hans[/quote][/quote]
Daarmee is de 1e workshop nu dus vol.
Hans[/quote]
Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
Dat betekent dat we op 14 maart om 13:00 in mijn schuur de 1e workshop zullen hebben.
Voor de modificatie moet er onder andere gesoldeerd worden en moet de bedrading geïsoleerd worden, gereedschap en materiaal heb ik in huis.
Verder zorg ik voor de koffie en Kees zou de wereldberoemde appeltaart van zijn vrouw meenemen, dat kan dus alleen maar lekker zijn. :-) :-)
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.
groet, Henk
Dat betekent dat we op 14 maart om 13:00 in mijn schuur de 1e workshop zullen hebben.
Voor de modificatie moet er onder andere gesoldeerd worden en moet de bedrading geïsoleerd worden, gereedschap en materiaal heb ik in huis.
Verder zorg ik voor de koffie en Kees zou de wereldberoemde appeltaart van zijn vrouw meenemen, dat kan dus alleen maar lekker zijn. :-) :-)
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.

groet, Henk
ik heb de deelnemers voor de 1e workshop een pbtje gestuurd.
groet, Henk
groet, Henk
- dhr
- Contacteer:
helemaal top. ik heb order voor de appeltaart al uitgeschreven en bij mijn vrouw in de planning gezet :;
- HansD
Helemaal geweldig Henk!!Henk schreef:Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.![]()
groet, Henk
Moeten we alleen nog even een slachtoffer kiezen (Dhr/Kees' motor of die van mij?) - of hebben we tijd en ruimte voor 2?
Ook wacht ik nog op een antwoord van pappa marco, omdat hij niet perse in de ABS modificatie geinteresseerd is....
Hans
- HansD
Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.HansD schreef:Helemaal geweldig Henk!!Henk schreef:Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.![]()
groet, Henk
Moeten we alleen nog even een slachtoffer kiezen (Dhr/Kees' motor of die van mij?) - of hebben we tijd en ruimte voor 2?
Ook wacht ik nog op een antwoord van pappa marco, omdat hij niet perse in de ABS modificatie geinteresseerd is....
Hans
Zou leuk zijn als je er toch gewoon bij bent Kees - maar kijk eerst maar hoe het gaat...
Hans
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Hans
Al is het alleen maar voor de gezelligheid en de appeltaart waar iedereen zich al op verheugd :;Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.
Zou leuk zijn als je er toch gewoon bij bent Kees - maar kijk eerst maar hoe het gaat...
Hans
Walter

- dhr
- Contacteer:
Voor de gezelligheid wil ik er erg graag bijzijn en het leuk mij erg fijn om jullie te zien en te spreken, ik ben ook erg blij met jullie steun, maar emotioneel weet ik het nog niet.
Ik heb nog geen idee van de situatie van mijn RT en dat verlies doet mij nog het meeste zeer...
Eerst maar een zien hoe allles verder gaat, met mij gaat het overigens redelijk
Ik heb nog geen idee van de situatie van mijn RT en dat verlies doet mij nog het meeste zeer...
Eerst maar een zien hoe allles verder gaat, met mij gaat het overigens redelijk
Big W(alter) schreef:HansAl is het alleen maar voor de gezelligheid en de appeltaart waar iedereen zich al op verheugd :;Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.
Hans
Modificatie,
Mijn naam is karelbiker,en de overbuurman van Han 62.
De ruimte is er(carpoort en werkplaats)maar nog geen afspraken.
Voor motorrijders onder de Moerdijk een mooi ritje.
Wil wel helpen in samenwerking met Han,
A fijn we horen het nog wel.
Ahoy (met Pink gisterenavond in gedachten)!Karelbiker schreef:Modificatie,
zoals inmiddels bekend heb ik geen ruimte voor sleutelen thuis noch technisch inzicht, maar wel een BMW die op t ogenblik elke ochtend roept: GEEN ABS aanwezig, middels spannend knipperende lampjes.
aangezien dit ook gebeurde in januari bij sneeuwerige omstandigheden, ben ik heel geinteresseerd in de mogelijkheid om met andere bmw-fanaten aan mijn RT te sleutelen zodat ik de komende jaren wel weg kan rijden thuis met een meteen werkend ABS.
heb je al een datum voor een workshop in gedachten?
groetjes,
Matthieu.
Heren (volgens mij hebben we nog steeds geen dames)
via deze weg wil ik mijn plekje bij de workshop in Almere van de 14de te beschikking stellen. De komende 2 weken ben ik zeer veel weg voor mijn werk. En mijn vrouw en jongste spruit vinden dat dan ook wel prettig dat als ik dan weer eens thuis kan zijn, dat ik er dan niet meteen weer vandoor ben om een dagje te hobbien aan de RT.
Ik wens jullie een leerzame en leuke dag toe, wel zonde van de appeltaart
gr Marco
via deze weg wil ik mijn plekje bij de workshop in Almere van de 14de te beschikking stellen. De komende 2 weken ben ik zeer veel weg voor mijn werk. En mijn vrouw en jongste spruit vinden dat dan ook wel prettig dat als ik dan weer eens thuis kan zijn, dat ik er dan niet meteen weer vandoor ben om een dagje te hobbien aan de RT.
Ik wens jullie een leerzame en leuke dag toe, wel zonde van de appeltaart
gr Marco
- han62
Ahoy (met Pink gisterenavond in gedachten)!
zoals inmiddels bekend heb ik geen ruimte voor sleutelen thuis noch technisch inzicht, maar wel een BMW die op t ogenblik elke ochtend roept: GEEN ABS aanwezig, middels spannend knipperende lampjes.
aangezien dit ook gebeurde in januari bij sneeuwerige omstandigheden, ben ik heel geinteresseerd in de mogelijkheid om met andere bmw-fanaten aan mijn RT te sleutelen zodat ik de komende jaren wel weg kan rijden thuis met een meteen werkend ABS.
groetjes,
Matthieu.Matti
Newby
Hallo Matthieu.Matti ,
Stuur ons maar een mailtje met een paar data wanneer je zou kunnen het kan wat ons betreft ook op een doordeweekse dag.
Met vr gr
Han/Karel
groetjes,
Matthieu.Matti
Newby
Hallo Matthieu.Matti ,
Stuur ons maar een mailtje met een paar data wanneer je zou kunnen het kan wat ons betreft ook op een doordeweekse dag.
Met vr gr
Han/Karel
- han62
Zag vandaag op MP een advertentie ABS modificatie 50.00€ Misschien iets voor liefhebbers die geen gebruik van de Forum workshop(s) willen maken. op zich niet eens duur kost bij een dealer gemiddeld 150.00€ en misschien komt ie wel bij je thuis?????
Hallo allemaal,
De eerste workshop is achter de rug. Het workshopteam heeft de motor van Hans onder handen genomen en deze gemodificeerd.

Op de foto zie je het workshopteam Hans zijn volledige ondersteuning geven.
Hans is in ieder geval vol vertrouwen richting Rotterdam vertrokken en ik hoop aan zijn reactie te weten komen of de modificatie goed gelukt is. Of er komt geen reactie en wellicht moeten daar dan conclusies uit trekken. In ieder geval een leerzame middag, ik kom hier nog op terug en de anderen ook hoop ik.
groetjes,
Henk
De eerste workshop is achter de rug. Het workshopteam heeft de motor van Hans onder handen genomen en deze gemodificeerd.

Op de foto zie je het workshopteam Hans zijn volledige ondersteuning geven.

Hans is in ieder geval vol vertrouwen richting Rotterdam vertrokken en ik hoop aan zijn reactie te weten komen of de modificatie goed gelukt is. Of er komt geen reactie en wellicht moeten daar dan conclusies uit trekken. In ieder geval een leerzame middag, ik kom hier nog op terug en de anderen ook hoop ik.
groetjes,
Henk
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Hallo allemaal,
We kunnen weer een sucessvolle forumactiviteit bijschrijven. Vandaag zijn Jos, Henk, Hans en ondergetekende lekker aan het sleutelen geweest aan de rt van Hans. Volgens mij is de modivicatie (toch een flinke ingreep) zonder problemen gelukt. Henk (en zijn ega), reuze dank voor de gastvrijheid, de koffie, soep, broodjes en natuurlijk het beschikbaar stellen van de geweldige sleutelruimte! Hans bedankt voor de heerlijke appeltaart, en Jos natuurlijk voor de filmregistratie en de amsterdamse gezelligheid! de uitgebreidde fotoreportage volgt.
(ben wel benieuwd of Hans goed thuisgekomen is ondanks dat schroefje dat we over hadden) :-) :lol: :lol:
We kunnen weer een sucessvolle forumactiviteit bijschrijven. Vandaag zijn Jos, Henk, Hans en ondergetekende lekker aan het sleutelen geweest aan de rt van Hans. Volgens mij is de modivicatie (toch een flinke ingreep) zonder problemen gelukt. Henk (en zijn ega), reuze dank voor de gastvrijheid, de koffie, soep, broodjes en natuurlijk het beschikbaar stellen van de geweldige sleutelruimte! Hans bedankt voor de heerlijke appeltaart, en Jos natuurlijk voor de filmregistratie en de amsterdamse gezelligheid! de uitgebreidde fotoreportage volgt.
(ben wel benieuwd of Hans goed thuisgekomen is ondanks dat schroefje dat we over hadden) :-) :lol: :lol:
Walter

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Filmpje ABS modificatie
Gisteren is de ABS modificatie van de RT van HansD uitgevoerd. Dit alles op uitnodiging en in de prachtige schuur, met draaiplateau, van Henk. Op zich de aanleg van de by-pass niet zo'n grote ingreep, maar er moet wel eerst een pondje schroeven gedraaid worden voodat je aan de gang kunt. Zijkuipdelen, tank (was eigenlijk niet nodig), voorkuip en cockpit moeten echt eerste allemaal gedemonteerd worden. Om je een idee te geven van de operatie heb ik het onderstaande filmpje gemaakt die naast de ingreep ook getuigd van een gezellige middag. Henk, Hans en Walter bedankt voor de leerzame en gezellige middag. Natuurlijk mag ik Henks eega niet vergeten die voor de koffie en de soep heeft gezorgd.
[media]<object width="500" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Hier is de link naar de handleiding:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/ABSm ... 1100RT.pdf
[media]<object width="500" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Hier is de link naar de handleiding:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/ABSm ... 1100RT.pdf
Jos WRSM
Jos WRSM
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Hij is goed gelukt Jos, het filmpje.
Je bent er druk mee geweest!
Geeft een goed beeld van de operatie en natuurlijk de prima sfeer.
Hans heeft zich nog niet gemeld... hoop dat zijn rit naar huis zonder problemen gegaan is.
Je bent er druk mee geweest!
Geeft een goed beeld van de operatie en natuurlijk de prima sfeer.
Hans heeft zich nog niet gemeld... hoop dat zijn rit naar huis zonder problemen gegaan is.
Walter

Wat je zegt Walter, daar is Jos even flink mee in de weer geweest.
Ik vind het filmpje een goede indruk geven wat er voor nodig is om de modificatie uit te voeren.
groet, Henk
Ik vind het filmpje een goede indruk geven wat er voor nodig is om de modificatie uit te voeren.
groet, Henk
- dhr
- Contacteer:
Top filmpje Jos
En heren dat was vast een leuke middag
hgr
Kees

En heren dat was vast een leuke middag

hgr
Kees
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!