Gieren voorrem

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Rudolf

Gieren voorrem

Ongelezen bericht door Rudolf »

Ik heb een vraag de voorrem van mijn -1200- maakt een gierend geluid als ik rem met het contact aan maar de motor uit. Is dit normaal?
Jan R1200RT

Re: Gieren voorrem

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ja hoor!

Dat is de ABS-pomp die de de olie-remdruk opbouwt.
Je remsysteem bestaat uit twee circuits.
Met de rem handel of voetpedaal rem je, maar dit wordt door de pomp in de feitelijke remdruk omgezet.
Sensoren op je wielen zorgen er dan voor dat de druk beperkt wordt en je wielen niet blokkeren als je hard remt.
Pas als je het gieren niet meer hoort heb je (mogelijk) een probleem :D
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

:O De ABS-pomp van mijn 1200's hebben nog nooit 'een gierend geluid' gemaakt...
Komt dat geluid niet gewoon van je remschijf zelf af? Daar lijkt het geluid bij mij ook vandaan te komen.
Zal wel iets met de perforaties in de schijf te maken hebben ofzo...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Die bijgeluiden tijdens het inknijpen van de rem zijn er met draaiende motor ook maar dan hoor je ze minder goed. Om zeker te weten dat je het goede hoort:

Als de motor stilstaat, met motor uit en contact aan hoor je het geluid???? zo ja dan is het de rembekrachtigingspomp, Verschil merk je wel: rol maarje motor eens naar voren en rem met contact aan en contact uit. Dan merk je duidelijk verschil.

Als je goed luistert met draaiende motor hoor je het geluid van die rembekrachtigings pomp ook.

Ik moet wel zeggen dat ik ook piepende remmen heb, zoals je bij een auto ook wel eens hoort maar dat is zeker een heel ander geluid als je rembekrachtigingspomp

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”