beoordelingen Motorzaken/dealers

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
sanderh

beoordelingen Motorzaken/dealers

Ongelezen bericht door sanderh »

verwijderd.
Laatst gewijzigd door sanderh op 14 jul 2010, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: beoordelingen Motorzaken/dealers

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

sanderh schreef:Aangezien we dit soort zaken liever niet hier op het forum plaatsen kan je het daar kwijt.
Waarom zou je deze info niet op het forum plaatsen, ik zou dat dus juist wel doen.
Wel een link plaatsen naar een site maar zelf niet plaatsen vind ik een beetje hypocriet.
Doe dat dan ook niet.

[groet] Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je met naam en toenaam een "slechte" dealer (of slechte ervaringen met die dealer) hier gaat noemen, moet je ook wederhoor (van die dealer) toestaan, op dit forum.
Naast het feit dat het zoals SanderH terecht opmerkt, subjectief is, moet je ook oppassen voor laster e.d.

En ik weet van andere fora dat zo'n onderwerp niet altijd de sfeer op dat forum ten goede komt, zelfs soms tot "scheldpartijen" en "ruzies" kan leiden.

Ik schat de BMW rijder veel hoger in, en zeker dit forum, maar een "klaagmuur" lijkt mij niet echt wenselijk, noch een publieke "schandpaal".

Kortom, je moet oppassen als je gaat duiden, je kunt een sneeuwbal-effect krijgen, en niet altijd ten voordelen van.

Ik denk dus niet hypocriet maar meer zorgvuldig.

Is het een idee ( :idea: ) als je ieders ervaring wilt weten met en over dealer XYZ, een draadje starten met de vraag "gaarne jullie ervaringen met dealer XYZ via persoonlijk bericht" ?
Junkyard Dog

dutchmidiman schreef:Ik schat de BMW rijder veel hoger in, en zeker dit forum, maar een "klaagmuur" lijkt mij niet echt wenselijk, noch een publieke "schandpaal".
Mee eens, maar plaats dan ook geen verwijzing in je forum. Hou je er totaal buiten.
Doe je dat niet dan ben je inderdaad Hypocriet in de weer.
Laat het dan ook op je forum toe. Zo niet verwijs dan ook niet.

Groeten, Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Daar heb je wel een punt, inderdaad.
Dat is dan weer voor de MOD's om een keuze in te maken.
sanderh

Jammer dat het als Hypocriet wordt opgevat.
Als eerste ben ik en wil ik absoluut niet hypocriet zijn, maar heb ik deze info hier aangehaald ter ieders informatie. Dus m.a.w. aan een ieder: Doe er je voordeel mee.

Junkyard Dog,
Nu heb ik wel degelijk mijn ongenoegen geuit op dit forum over de slechte ervaring en tevens op een van de betreffende sites, dus niet hypocriet lijkt mij. Dus misschien in het vervolg eerst even verder informeren??

Verder is er bij verschillende onderwerpen al eens gesproken over het wel of niet vermelden van de naam van de dealer m.b.t. betreffende slechte ervaring. Daaruit kreeg ik het idee dat men het niet prettig vond dat het hier op het forum gemeld werd. Overigens moeten de beheerders zeker ook maar aangeven of ze dit wel of niet op het forum willen hebben.
Ik kan daar wel wat in vinden omdat dit forum een positieve insteek moet hebben.

Verder hoop ik dat een ieder dit positief oppakt anders mag er wat mij betreft een slotje op.
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

IK vind dat je toch zeer voorzichtig moet zijn om een dealer zomaar af te kraken of negatief te kak zetten als een paar personen slechte ervaringen hebben wil niet zeggen dat de rest ook zo behandeld word dan wel zo geholpen is.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als we afspreken dat we op ons forum geen namen noemen van minder prettige motorzaken en onze kritiek redelijk anoniem op die andere sites kwijt kunnen bereiken we toch het doel dat de informatie niet verloren gaat en we tevens hier geen ongewenste discussies krijgen, simpel toch?? Een link naar die andere sites is dan geen probleem!
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

thooms schreef:IK vind dat je toch zeer voorzichtig moet zijn om een dealer zomaar af te kraken of negatief te kak zetten als een paar personen slechte ervaringen hebben wil niet zeggen dat de rest ook zo behandeld word dan wel zo geholpen is.

Maar die "rest" mag toch ook reageren? Als ze dat niet doen is dat niet het probleem van diegene die anderen wil informeren over zijn/haar slechte (of juist goede!) ervaring.
Het feit dat anderen niets zeggen mag de spreker niet beknotten in zijn vrijheid om dit wel te doen!

Vanwaar die angst? Welke belangen spelen hier?

Tijd voor een Mod om hierover een uitspraak te doen:
Is dit een forum waarop vrijheid van meningsuiting, vrijheid van informatie, en vrijheid van mensen om hun eigen invulling aan hun eigen bijdrage te geven geldt, of is dit een forum waarop onwelgevallige mededelingen zomaar kunnen worden "weggejorist" (of misschien wel aangepast)?

(Ik denk: ik zet 'm ff lekker scherp neer.)

Bolderbast
Laatst gewijzigd door bolderbast op 14 jul 2010, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Junkyard Dog

sanderh schreef: door sanderh » 14 jul 2010 16:59
Jammer dat het als Hypocriet wordt opgevat.
Als eerste ben ik en wil ik absoluut niet hypocriet zijn, maar heb ik deze info hier aangehaald ter ieders informatie. Dus m.a.w. aan een ieder: Doe er je voordeel mee.

Junkyard Dog,
Nu heb ik wel degelijk mijn ongenoegen geuit op dit forum over de slechte ervaring en tevens op een van de betreffende sites, dus niet hypocriet lijkt mij. Dus misschien in het vervolg eerst even verder informeren??

Verder is er bij verschillende onderwerpen al eens gesproken over het wel of niet vermelden van de naam van de dealer m.b.t. betreffende slechte ervaring. Daaruit kreeg ik het idee dat men het niet prettig vond dat het hier op het forum gemeld werd. Overigens moeten de beheerders zeker ook maar aangeven of ze dit wel of niet op het forum willen hebben.
Ik kan daar wel wat in vinden omdat dit forum een positieve insteek moet hebben.

Verder hoop ik dat een ieder dit positief oppakt anders mag er wat mij betreft een slotje op.
Dit is werkelijk de top van Hypocriet. Je weet waarschijnlijk niet wat jezelf schrijft.
Je zegt zelf dat je je ongenoegen hebt geuit. Maar je zegt ook dat je dit liever niet op het forum ziet.
sanderh schreef:Aangezien we dit soort zaken liever niet hier op het forum plaatsen kan je het daar kwijt.
Je spreekt jezelf dus flink tegen.
Of je levert commentaar op een zaak of niet, dan dus ook geen verwijzingen naar sites waar dat wel kan vind ik.
Als dat kan kan het ook op het forum ben het verder geheel met Bolderbast eens.

Groeten, Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
pesyl6

Ongelezen bericht door pesyl6 »

altijd maar die arme dealers beschermen, waarom zou iemand niet zijn slechte ervaringen mogen beschrijven. Het is pas laster als het een swetsverhaal is tot die tijd is het een mening. Het is te gek voor woorden dat er geklaagd mag worden over ruiten, versnellingsbakken, zadels kofeers enz. , maar dat de motordealers buiten schot moeten blijven. Er wordt immers ook met regelmaat verwezen naar goede dealers, vioma, Kenny Amersfoort. Het moet dan ook geen probleem zijn de minderen bij naam en toenaam te noemen. Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijk verhaal, 1 slechte ervaring maakt namelijk geen slechte dealer. Het gaat uiteindelijk om de discussie.
forum
` fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen
sanderh

Aangezien dit helemaal de verkeerde kant op gaat en er totaal op een verkeerd manier op gereageerd wordt heb ik het bericht verwijderd.

Graag deze topic verwijderen. Helaas.
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

Huh? Why? Het gaat de goeie kant op! Er ontstaat een digitaal gesprek: een uitwisseling van meningen. Een nog niet helder onderwerp wordt door verschillende mensen van verschillende kanten belicht. Hier kunnen we alleen maar ons voordeel mee doen! We kunnen onze steun uitspreken voor meningen waar we het mee eens zijn, we kunnen nieuwe invalshoeken lezen waar we zelf nog niet opgekomen waren en als dingen worden gezegd die niet kloppen of niet kies zijn, kunnen we daar beargumenteerd op reageren zodat deze zaken gefundeerd weerlegd kunnen worden.
Daar leren we ook weer van.
Zo komen we verder. Volgens mij is dat beter dan draadjes sluiten.
sanderh

Helaas benaderen niet alle leden dit op een dergelijk nette manier en worden er verwijten gemaakt die in mijn ogen niet horen en tevens ook nergens op gebaseerd zijn.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Beste forumleden,

We begrijpen dat er hier een gevoellig onderwerp is aangehaald.

Uiteraard hanteren we hier op het forum de vrijheid van meningsuiting maar ook respect.
Je moet je afvragen of dit wel het juiste medium is om lukraak dergelijke meningen te uiten.

Uiteraard moeten beoordelingen van bedrijven gebaseerd zijn op ervaringen van klanten.
Echter maakt een paar negatieve ervaringen een bedrijf niet meteen per definitie slecht.

Daarbij komt wel dat beoordelingen ook goed kunnen uitpakken voor de betreffende bedrijven bij tevredenheid, waarbij dat ook op een ervaring van een enkel persoon gebaseerd kan zijn.
Nu is in deze topic in korte tijd alleen maar negatieve ervaringen aangehaald.

Hiermee kunnen we zomaar, op een enkele mening gebaseerd, bedrijven (ten onrechte) schaden.
Dus objectiviteit van deze topic lijkt ons persoonlijk niet haalbaar.

Tevens zouden verhitte discussies (kunnen) ontstaan waarbij we onderling er al snel toe neigen om niet aardig tegen elkaar te reageren.

Zonder dat we iemand tegen de schenen willen schoppen is om deze reden besloten deze topic voorlopig even op slot te houden.

Jos & Walter
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”