Garmin GPS op R1100RT

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Eddyedje

Garmin GPS op R1100RT

Ongelezen bericht door Eddyedje »

Zo, na jaren van trouwe dienst heb ik m'n oude Ipaq PDA "gepensioneerd" en voor iets anders gekozen.
Omdat ik redelijk ben geïnfecteerd met het Geocache virus, heb ik besloten om een nauwkeurige hand-held GPS ontvanger te kiezen in plaats van de wat meer populaire navigatie middelen.
Na wat zoekwerk op het net was mijn keuze gevallen op een Garmin GPSMap60CSX.

Dit apparaatje kan zeer nauwkeurig navigeren op GPS coördinaten, maar ook routes en A --> B navigatie aan. Ik had thuis toch nog Europa 2010 liggen van Garmin en via Mapsource stond het geheel zo op de ontvanger. Verder zitten er nog een bom aan mogelijkheden op (hoogte meter op luchtdruk, electronisch kompas, enz).
Wat me ook bevalt is doordat het een reflexie LCD display heeft, het in de felle zon werkelijk uitstekend is af te lezen. Hier had ik met m'n PDA dus nogal wat problemen mee.
Enfin... Hier een fotootje:
Afbeelding
Meer foto's van de setup zijn te zien op:
http://s864.photobucket.com/albums/ab20 ... 20R1100rt/
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: Garmin GPS op R1100RT

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Ziet er allemaal prima uit.
Is hij goed te zien/af te lezen in de zon?

[groet] Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Eddyedje

Ongelezen bericht door Eddyedje »

Junkyard Dog schreef:Ziet er allemaal prima uit.
Is hij goed te zien/af te lezen in de zon?

[groet] Anton.
Ja,

Doordat het display zgn "reflecterend LCD" is is deze zelfs in de felle zon uitstekend zonder achtergrondverlichting af te lezen.
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

Dat is leuk! Nog een Geocacher!
Ik kan mn Garmin eTrex Legend HCx met een RAM-Mount op het stuur zetten en zo meenemen. Bevalt op zich goed, maar het schermje daarvan is eigenlijk wel te klein om goed mee te kunnen navigeren op de motor. Maar voor het vinden van de caches voldoet 'ie uitstekend!

Misschien een idee om eens een motor-geocache-toer op te zetten?
willem58

Ongelezen bericht door willem58 »

Ziet er goed uit, en bijzonder dat het scherm goed zichtbaar blijft, ik gebruik nog een "bejaarde" becker trafficpilot, is op zich niets mis mee maar is in de zon niet te lezen en er zitten veel sw. fouten in zelfs bij de laatste updates. Dus...als ik tegen een knap geprijsde Garmin aanloop gaat de Becker met pensioen :lol:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”