heb even wat terugkoppeling nodig
Geplaatst: 26 jun 2010, 22:52
Hallo,
hier dan een vraag om coaching!
2 weken terug een 1100 gekocht, na een slecht schakelende GS een hele verbetering. De nieuwe aankoop is uit 1995 en heeft na de laatste beurt door de vorige eigenaar nog maar 1000 km gelopen! de laatste beurt was een grote! wat is nu wijsheid in deze? moet ik alle olien vervangen? ik heb inmiddels 450 km gereden en het rijdt op zich wel goed, maar misschien kan het wel beter?
Verder: in die 450 km heb ik nu al 2 keer de aftapplug achter het luchtfilter losgedraaid, en daar kwam beide keren een flinke guts olie uit, wat betekent dat? is er gewoon door de dealer te veel olie in het carter gegoten (kassa!!)?.
Verder lekt het apparaat, een druppel of 8 elke dag, eigenlijk niet ernstig en het komt volgens mij uit de buurt van de allervoorste bout van het motorblok, vooralsnog vind ik het te weinig om mij daar ernstige zorgen over te maken, heeft er iemand ervaring mee?
graag reactie, ik lees het forum overigens dagelijks met veel genoegen!!
Rene
hier dan een vraag om coaching!
2 weken terug een 1100 gekocht, na een slecht schakelende GS een hele verbetering. De nieuwe aankoop is uit 1995 en heeft na de laatste beurt door de vorige eigenaar nog maar 1000 km gelopen! de laatste beurt was een grote! wat is nu wijsheid in deze? moet ik alle olien vervangen? ik heb inmiddels 450 km gereden en het rijdt op zich wel goed, maar misschien kan het wel beter?
Verder: in die 450 km heb ik nu al 2 keer de aftapplug achter het luchtfilter losgedraaid, en daar kwam beide keren een flinke guts olie uit, wat betekent dat? is er gewoon door de dealer te veel olie in het carter gegoten (kassa!!)?.
Verder lekt het apparaat, een druppel of 8 elke dag, eigenlijk niet ernstig en het komt volgens mij uit de buurt van de allervoorste bout van het motorblok, vooralsnog vind ik het te weinig om mij daar ernstige zorgen over te maken, heeft er iemand ervaring mee?
graag reactie, ik lees het forum overigens dagelijks met veel genoegen!!
Rene