nieuwe achterband

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
0476azerty

nieuwe achterband

Ongelezen bericht door 0476azerty »

heeft iemand ervaring met de Continental ContiRoadAttack ? Mijn ouwe BT021 is versleten en ik zou die conti goedkoop kunnen krijgen.
vioma

Re: nieuwe achterband

Ongelezen bericht door vioma »

De conti rijdt beter dan de bridgestone _004
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Lekker sturen met de conti ! wel een vrij zachte band vind ik,maar rijdt hem bijna rond tot op de rand.Nu deze voor 2/3 versleten is,merk je wat meer van lijnen ed op de snelweg. Prima keuze.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
R850RT

Ongelezen bericht door R850RT »

Heb ook net de nieuwe Conti Roadattacket (met dual compound) er onder laten zetten. 150 euri (ex montage) bij Koeman in Huizen.
Rijdt prima. Had snel voldoende vertrouwen in de eigenschappen van de band!
leslie

Ongelezen bericht door leslie »

Ik heb deze banden op m'n R1100R , zeer goede wegligging, je kan echt tot het randje rijden, na 14000 km begint hij wel slijtage te tonen en dat voel je aan de wegligging, vooral in de bochten.

Maar voor een RT zou ik toch terug kiezen voor een Bridgestone, ik heb nog BT21 op m'n 1150 RT en ben eigenlijk wel tevreden.

[groet]
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik heb zeer goede ervaringen met de Metzeler Z6, een zeer stabiele band met een
uitstekende wegligging. De band is erg slijtvast, met de vorige heb ik 19400 km gereden (!)
Via internet voor 120 euri te koop (voor r1200rt).

[groet]
-1200-
Harald
RobNIJ
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ik heb zeer goede ervaringen met de PILOT-ROAD II op mijn R1100RT.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Calimero

Ongelezen bericht door Calimero »

In het verleden heb ik op een R850R de RoadAttack gehad. Een fijne band die prima stuurt. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je je banden helemaal op rijdt de laatste milimeters rubber plotseling binnen enkele honderden kilometers weg kunnen zijn. Zowel ik als een collega van mij zijn hier als eens mee geconfronteerd. Ook werd dit eens in een testverslag in MotoPlus aangekaart.
Tegenwoordig gebruik ik naar volle tevredenheid de Michelin Pilot Road II.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Op mijn eerste 1100RT had ik Bridgestone's B20. Wat mij wel opviel dat de voorband
erg snel ging ' cuppen' en dus in de bochten veel lawaai ging maken.
Een wat hogere bandenspanning bracht daar wel verbetering in maar echt fijn vond
ik de Bridgestone's niet.
[groet]
-1200-
GOOVAEF
Type: R1150RT

Ongelezen bericht door GOOVAEF »

ik denk een 2e maal Pilot Road 2 te laten monteren. Lijkt me een goeie band die tevens lang meegaat (20d kms)
Weet er iemand een goed adres ( zoals voor iedere oportunist: goedkoop en goed) rond Lier-Antwerpen?
Nog een vraagje , hm hm : iemand een idee wat nu precies de ene band beter maakt dan de andere -in de regen-??
Francis
leslie

Ongelezen bericht door leslie »

Je zal moeten afzakken naar " de limburg " - probeer eens bij Willems in Schakkebroek ( tussen Herk-de-Stad en Sint-Truiden ) _004 _004
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

GOOVAEF schreef:Nog een vraagje , hm hm : iemand een idee wat nu precies de ene band beter maakt dan de andere -in de regen-??
Francis
Dat zijn een paar dingen.
Ten eerste is er het profiel, hoe snel en hoe veel water dat af kan voeren. Want hoe beter dat gaat, des te droger is de weg onder het raakvlak.
En dan is er de samenstelling van het rubber en, in mindere mate, de opbouw van het carcas. Dat bepaalt hoe snel een band zijn optimale temperatuur, dus de temperatuur waarop de meeste grip geleverd wordt, bereikt en vasthoudt. Ook dat laatste is belangrijk want een band die op een droge weg goed op temperatuur komt zal op een nat wegdek al gauw een paar graden minder warm zijn waardoor 't rubber harder en het carcas stijver wordt. Dat betekent dan weer minder grip. Nou zal je dat op een licht vochtig wegdek niet zo snel merken maar wel als 't lekker doorregent en er echt water op de weg ligt. Vooral in deze tijd van het jaar, wanneer de zon het wegdek lekker warm maakt maar een plotselinge regenbui de zaak goed kan afkoelen iets om rekening mee te houden.

[groet]
Eric
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Op www.mopedreifen.de kun je motorfietstype en de gewenste taal ingeven. Alle merken die in de handel zijn,dus ook alle maten worden weergegeven met tabel/logo's wat betreft regenkwaliteiten,bochtengedrag en rechtuitstabiliteit op autobahn.

Leuk om je te orienteren,maar een band blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik ben zelf van conti rd attack naar michelin pr 2,type b achter,en type d voor gegaan. Heerlijke set zo ! _005 _004

[groet] ,J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan de BMW-man
Type: R1100RT
Bijz: 1998, antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Krimpenerwaard

Ongelezen bericht door Jan de BMW-man »

Positieve ervaring met Metzeler Roadtec Z6 onder mijn R1100RT. Doe er pakweg 18.000 km mee, spanning op 2,9 bar (in combinatie met 2,5 in de voorband).
Wordt op het laatst, als de slijtage zich doorzet, wel gevoeliger voor richels en zo. Grip blijft ok.
Gr, Jan
Randy
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

Beste mensen ,

Op mijn vorige RT 's (1100 & 1150) en mijn voorgaande fietsen (tig) altijd tot volle tevredenheid met Bridgestone 's gereden .
De koude grip vond ik altijd indrukwekkend ('s ochtend bij vertrek) en heel belangrijk punt van de Bridgestone 's evenals de natte grip en slijtvastheid .

Daarom altijd Bridgestones (BT56 , BT020 en BT021) laten monteren , wat je als positief ervaart verander je niet zo vlot .
maar op huidige R1200RT zat Michelin Pilot Road 2 gemonteerd en die heeft nu duidelijk de voorkeur , gewoon omdat het natuurlijk van een veel
nieuwere generatie is als genoemde Bridgestone banden en die duidelijk veel beter presteert , wel goed kijken dat er de juiste versie van wordt gemonteerd .(het type voor een zware tourfiets zoals de RT)

Wel moet ik erbij zeggen dat ik nog geen ervaring met de nieuwste BT023 GT heb en daar niets over kan zeggen , misschien moet ik deze maar eens gaan proberen (weinig verschil in prijs) zodat ik het zelf ga ervaren .

Wel vallen mij de giga prijsverschillen op tussen de leveranciers onderling , goed vooronderzoek levert m.i. veel geld op .
Veel succes met de Quest naar het perfecte rubber !
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”