anti slip regeling

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jholsteijn

anti slip regeling

Ongelezen bericht door jholsteijn »

de anti slip regeling op mijn 1200rt ben ik nog niet echt kapot van komt erg snel in met name bij korte bochten waarbij je de achterrem gebruikt om wat te driften teneinde sneller door de bocht te gaan komt ie erg snel in (voelt als abs ingreep)
hebben anderen dit ook en wat is er aan te doen, of ben ik de enige?
jeroen12

Re: anti slip regeling

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Driften door een bocht? Volgens mij heb je de verkeerde motor gekocht :O
Mijn anti slip heeft nog nooit wat hoeven doen, net zoals de abs trouwens. Maar ik rij dan ook als een Oia :D
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

jholsteijn schreef:de anti slip regeling op mijn 1200rt ben ik nog niet echt kapot van komt erg snel in met name bij korte bochten waarbij je de achterrem gebruikt om wat te driften teneinde sneller door de bocht te gaan komt ie erg snel in (voelt als abs ingreep)

Volgens mij moet je blij zijn dat de antislipregeling ingrijpt, zo niet dan had je het asfalt van te dichtbij bekeken _005
Ik stel voor dat je een rij cursus gaat volgen.

Groet
Paul
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

jholsteijn schreef:de anti slip regeling op mijn 1200rt ben ik nog niet echt kapot van komt erg snel in met name bij korte bochten waarbij je de achterrem gebruikt om wat te driften teneinde sneller door de bocht te gaan komt ie erg snel in (voelt als abs ingreep)
Ik heb mijn ASC op de -1200- nog nooit gevoeld, maar rijd dan ook behoorlijk rustig. Een keer in een korte bocht op een zanderig weggetje voelde ik mijn achterwiel doorslippen en opzij slippen. Het bleef onder controle, maar of dat door ingrijpen van het ASC kwam? geen idee. Wie weet hoe je dat kunt zien of constateren?
En ... als het voelt als ABS is het dan niet ook gewoon de ABS die ingrijpt?

HAns
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

HansD schreef:
Ik heb mijn ASC op de -1200- nog nooit gevoeld, maar rijd dan ook behoorlijk rustig. Een keer in een korte bocht op een zanderig weggetje voelde ik mijn achterwiel doorslippen en opzij slippen. Het bleef onder controle, maar of dat door ingrijpen van het ASC kwam? geen idee. Wie weet hoe je dat kunt zien of constateren?
En ... als het voelt als ABS is het dan niet ook gewoon de ABS die ingrijpt?

HAns

Feitelijk is het een uitbreiding op abs, abs gbruik je als je remt en het wiel (voor of achter dat maakt niet uit) dreigt te blokkeren. Abs grijpt in en laat de rem los en bouwt weer remdruk op. Dit gebeurt tientallen keren per seconden waardoor je het ingrijpen van het abs voelt als pulseren in je remhendel. Bij het eerste systeem zelfs in je hele stuur. Nu gaat het wiel slippen (dus geen rem maar verlies van grip) dezelfde sensoren hebben door dat het ene wiel harder draait dan het andere en vermindert het vermogen totdat er weer grip is. Volgens mij gaat er bij de 1200 rt een geel driehoekje branden op je dashboard als het asc actief is.

Groet
Paul
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Opahak schreef:... Volgens mij gaat er bij de 1200 rt een geel driehoekje branden op je dashboard als het asc actief is.
Je vindt het hoop ik niet erg dat ik daar even niet op gelet heb ;)
(Misschien iets voor een volgende keer)
HAns
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

jholsteijn schreef:
te driften teneinde sneller door de bocht te gaan
volgens mijn bescheiden mening ga je met driften niet sneller door een bocht misschien wel leuker
[groet]
HenkvanR -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”