Cardo G4
Moderator: RT_Patrick
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Cardo G4
Cardo heeft voor de Scala Rider G4 een software update gelanceerd. Iemand er al gebruik van gemaakt?
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Re: Cardo G4
[/Een Beetje OffTopic] Dan zal Schuberth aanstonds ook met een update voor hun SRC komen [/Off Topic mode uit]
Top dat je hier ff melding van maakt, ga Schuberth website in de gaten houden, bedankt!
Top dat je hier ff melding van maakt, ga Schuberth website in de gaten houden, bedankt!

Cardo heeft me als geregistreerd gebruiker eind van de middag een bericht gestuurd dat er een firmwareupdate beschikbaar is en heb deze er zojuist opgezet. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de wijzigingen zijn (releasenotes) maar heb deze helaas niet kunnen vinden. De firmware wordt via een eerst op je PC te installeren softwarepakketje opgehaald en overgezet naar de G4. Met dit stukje software kan je ook enkele andere zaken eenvoudig op je G4 instellen. Zie de pressrelease van vandaag, 27 mei (http://www.cardosystems.com/media-and-e ... ses/pr-009).
Wat me overigens erg tegenvalt van de G4 is de ontvangstkwaliteit van de ingebouwde radio. Omdat ik problemen had met de microfoonfunctie (bij bellen werd ik bijna niet gehoord) ben ik naar WayPoint terug gegaan en hebben we vastgesteld dat het aan de hoofdunit lag en dus niet aan het microfoondeel zelf. De radio-ontvangst van deze unit was overigens acceptabel. De unit is meteen omgeruild. Prima service bij WayPoint. Inmiddels is de unit voor een tweede maal omgeruild ook vanwege de slechte ontvangst maar de ontvangst blijft belabberd en daarmee eigenlijk onbruikbaar.
Zijn er mensen die andere of vergelijkbare ervaringen hebben met de G4?
Wat me overigens erg tegenvalt van de G4 is de ontvangstkwaliteit van de ingebouwde radio. Omdat ik problemen had met de microfoonfunctie (bij bellen werd ik bijna niet gehoord) ben ik naar WayPoint terug gegaan en hebben we vastgesteld dat het aan de hoofdunit lag en dus niet aan het microfoondeel zelf. De radio-ontvangst van deze unit was overigens acceptabel. De unit is meteen omgeruild. Prima service bij WayPoint. Inmiddels is de unit voor een tweede maal omgeruild ook vanwege de slechte ontvangst maar de ontvangst blijft belabberd en daarmee eigenlijk onbruikbaar.
Zijn er mensen die andere of vergelijkbare ervaringen hebben met de G4?
Ik heb goede ontvangst van de radio zender. Ik heb ermee tussen Raalte en Weesp mee gereden en daar dus prima ontvangst gehad. Dagelijks tussen A'foort en Weesp met de radio aan. werkt bij mij goed, dus het zou moeten kunnen. Overigens wel sky radio aan staan.
update niet gebruikt, maar weet ook niet of ik dat doe omdat hij tot nu toe prima werkt.
Gisteren alle mogelijkheden getest:
Dus, telefoon BT naar zumo 660
zumo BT naar G4
daarna mp3 speler van zumo aan, navigatie aan en telefoneren.
Alles werkt tegelijk

update niet gebruikt, maar weet ook niet of ik dat doe omdat hij tot nu toe prima werkt.
Gisteren alle mogelijkheden getest:
Dus, telefoon BT naar zumo 660
zumo BT naar G4
daarna mp3 speler van zumo aan, navigatie aan en telefoneren.
Alles werkt tegelijk

Inmiddels ook nieuwe update geïnstalleerd. En er ook achter gekomen dat je met de software een paar zaken makkelijk kan instellen op de G4 zoals radiozenders, RDS aan/uit, Vox aan/uit, Taal keuze.
Vooral de radiozender instellen is erg makkelijk omdat dat op de G4 zelf wat onhandig is.
Verder werkt hij nog naar behoren en hoop ik dat de BT verbinding naar de Zumo ook verbetert is.
Ook gemerkt dat de stereo BT verbinding vanaf de zumo naar G4 nu ook werkt. Het klinkt echt goed
Nu maar hopen dat dat niet eenmalig was...
Verder nog steeds erg tevreden met het apparaat.
Vooral de radiozender instellen is erg makkelijk omdat dat op de G4 zelf wat onhandig is.
Verder werkt hij nog naar behoren en hoop ik dat de BT verbinding naar de Zumo ook verbetert is.
Ook gemerkt dat de stereo BT verbinding vanaf de zumo naar G4 nu ook werkt. Het klinkt echt goed

Verder nog steeds erg tevreden met het apparaat.
Dit weekend voor het eerst de G4 gebruikt. Niet dat ik het zal gebruiken maar de radiofunctie krijg ik niet aan de praat. Als ik op radio druk krijg ik alleen maar ruis en zenders zoeken lukt schijnbaar niet. Of ik doe iets verkeerd.
Wie kan me helpen? De laatste FW versie staat er op.
Wie kan me helpen? De laatste FW versie staat er op.
Hoi,
Als je de laatste fw erop hebt staan, kan je via de pc de zenders vastleggen. Zoek ze op en leg ze vast in je G4. Als je hierna nog steeds alleen maar ruis hebt is er denk ik iets met het apparaat en/of de antenne. De radioontvangst van mijn G4 is ook niet om over naar huis te schrijven (lees hier ergens boven)...
Als je de laatste fw erop hebt staan, kan je via de pc de zenders vastleggen. Zoek ze op en leg ze vast in je G4. Als je hierna nog steeds alleen maar ruis hebt is er denk ik iets met het apparaat en/of de antenne. De radioontvangst van mijn G4 is ook niet om over naar huis te schrijven (lees hier ergens boven)...
Misschien domme vraag maar daar heb je dan software voor nodig denk ik?!
Vanzelfsprekend. Deze software kan je downloaden van de Cardo-site: http://www.cardosystems.com/download
Je moet je wel eerst registreren.
Met die software had ik alleen de update gedaan. Niet verder naar gekeken. Zal ik dan maar even doen.
- Hazeldonk
- Contacteer:
Heb ik gedaan en als ik het programma dan op wil starten krijg ik de melding " deze software werkt niet op een 68 bits systeem", Dus heb ik er niets aan.Tour-ist schreef:Vanzelfsprekend. Deze software kan je downloaden van de Cardo-site: http://www.cardosystems.com/download
Ben

R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Klopt! Ik heb zelf een Mac. Daar heeft Cardo nog helemaal niets beschikbaar voor.
Toen heb ik Windows speciaal op een virtuele partitie gezet. Alleen een 64 Bit... uiteindelijk maar bij iemand langs geweest die een 32-bit versie er op had staan.
Pfff....
Toen heb ik Windows speciaal op een virtuele partitie gezet. Alleen een 64 Bit... uiteindelijk maar bij iemand langs geweest die een 32-bit versie er op had staan.
Pfff....
- Hazeldonk
- Contacteer:
Dat is heel spijtig voor mij _002Marruk8865 schreef:Klopt! Ik heb zelf een Mac. Daar heeft Cardo nog helemaal niets beschikbaar voor.
Pfff....
Ben
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Re: Cardo G4 en geweldige service Waypoint Moordrecht
I.v.m. nog steeds slechte radioontvangst ben ik de afgelopen maanden tweemaal teruggegaan naar Waypoint Moordrecht. de G4 hoofdunit is nogmaals omgeruild en de speaker/microfoonset is als ultieme poging ook nog eens vervangen. Helaas zonder het o zo gewenste resultaat. Waypoint heb ik hierop het resultaat gemeld en ze boden aan de G4 om te ruilen. Maar ja, voor wat dan? De ingebouwde radio was dé reden voor de G4 te gaan. De set was ingebouwd in een BMW systeemhelm 6 wat het nét niet helemaal is. De hoofdunit maakt door zijn plaatsing pal achter de zonnevizierbedienig deze bediening wat lastig. En de dus ook wat verder naar achteren gemonteerde microfoonunit, juist als gevolg van de ervoor zittende zonnevizierbediening, komt de microfoon ook niet goed voor je mond. De zwanehals is daarvoor enkele centimeters te kort. Tevens wilde deze G4-unit vanaf het begin niet pairen met de Zumo 660.
Voor de helm van mijn vriendin (zelfde type) had ik vorig jaar juni een Q2 solo gekocht maar nog niet ingebouwd. Toen ik laatst controleerde of dat überhaupt zou gaan lukken (gezien de lengte van de microfoonhals) bleek dat dit eigenlijk geen optie was. Dus afgelopen zaterdag weer terug gegaan naar Waypoint Moordrecht met twee helmen en twee Cardo headsets
En wat een service daar! Hij herkende me, wist van de problemen en vond het vervelend dat we weer terug moesten komen. Het advies was perfect. Hij adviseerde, ik was al van de radiofunctionaliteit afgestapt, de nieuwste (sinds januari op de markt zijnde) Interphone F4 duoset en bood aan beide Cardo-sets voor het betaalde bedrag terug te nemen! De F4 blijkt veel fraaier en beter in deze systeemhelm in te bouwen te zijn. De hoofdunit kan verder naar achteren worden gemonteerd en de microfoonhals zit tussen buitenschil en binnenvoering ingebouwd. We hebben dus meteen beide helmen achtergelaten en kunnen ze mogelijk komende zaterdag al ophalen.
Lang verhaal kort: de service en kennis van zaken bij Waypoint is m.i. ongeëvenaard!
Voor de helm van mijn vriendin (zelfde type) had ik vorig jaar juni een Q2 solo gekocht maar nog niet ingebouwd. Toen ik laatst controleerde of dat überhaupt zou gaan lukken (gezien de lengte van de microfoonhals) bleek dat dit eigenlijk geen optie was. Dus afgelopen zaterdag weer terug gegaan naar Waypoint Moordrecht met twee helmen en twee Cardo headsets
En wat een service daar! Hij herkende me, wist van de problemen en vond het vervelend dat we weer terug moesten komen. Het advies was perfect. Hij adviseerde, ik was al van de radiofunctionaliteit afgestapt, de nieuwste (sinds januari op de markt zijnde) Interphone F4 duoset en bood aan beide Cardo-sets voor het betaalde bedrag terug te nemen! De F4 blijkt veel fraaier en beter in deze systeemhelm in te bouwen te zijn. De hoofdunit kan verder naar achteren worden gemonteerd en de microfoonhals zit tussen buitenschil en binnenvoering ingebouwd. We hebben dus meteen beide helmen achtergelaten en kunnen ze mogelijk komende zaterdag al ophalen.
Lang verhaal kort: de service en kennis van zaken bij Waypoint is m.i. ongeëvenaard!
- Hazeldonk
- Contacteer:
Re: Cardo G4 en geweldige service Waypoint Moordrecht
Dat maakt een heleboel goed en die service? Ja er zijn inderdaad nog bedrijven waar je dat hebt en dit is er een vanTour-ist schreef:Lang verhaal kort: de service en kennis van zaken bij Waypoint is m.i. ongeëvenaard!

Inmiddels is de G4 update ook voor Windows 7 beschikbaar, top.
Ben
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Re: Cardo G4 / Interphone F4
Inmiddels heeft Waypoint de Interphone F4 duoset in de systeemhelmen ingebouwd. Ik ben zeer tevreden over het resultaat:

Ook wat geoefend in combinatie met de Zumo 660 en een gekoppelde telefoon (mediaspeler, navigatieinstructies en telefoongesprekken). Gaat allemaal prima. Van het weekend eens kijken hoe het in de rijdende praktijk bevalt.

Ook wat geoefend in combinatie met de Zumo 660 en een gekoppelde telefoon (mediaspeler, navigatieinstructies en telefoongesprekken). Gaat allemaal prima. Van het weekend eens kijken hoe het in de rijdende praktijk bevalt.
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Wat is de prijs van zo'n duoset? Is dit vele malen goedkoper dan een origineel bmw-systeem,wat op maat is ontworpen voor de systeem6 helm?
De montage op je helm ziet er afgewerkt uit! Veel plezier met de set alvast.
Grtn Jeroen.
De montage op je helm ziet er afgewerkt uit! Veel plezier met de set alvast.
Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Een duoset kost €369,- exclusief inbouwen. Dat is dus stukken (ongeveer de helft) goedkoper t.o.v. de BMW-headset. Die is natuurlijk nog iets netter maar het prijsverschil is er te groot voor.
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Dat scheelt veel idd! Heb net voor 470 pegels een BMW set laten monteren,zit er heel netjes in en is klein qua buiten afmeting.Had nog niet van deze set gehoord,en de scala solo vond ik vrij lomp wat de bedieningskast betreft aan de helm. Had ook naar een complete nolan helm gekund,misschien iets voor de toekomst.
Succes met de set,dank voor de reactie.
Grtn Jeroen.
Succes met de set,dank voor de reactie.
Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
De combinatie Zumo 660 - Interphone F4 - Nokia 6700 heb ik vandaag enkele uren gebruikt en werkt fantastisch. De systeemhelm (6) gaat ook makkelijk dicht en de microfoon zit goed voor je mond (in tegenstelling tot de microfoon van de G4, zwanehals is tekort). Ben tot nu toe zeer tevreden. Binnenkort eens kijken of het ook goed blijft functioneren met de Duo-passagierset erbij.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7227 Weergaves
-
Laatste bericht door ciske
-
- 0 Reacties