Pagina 1 van 1
RT forumgroet
Geplaatst: 16 mei 2010, 18:22
door zeijden
Dan toch maar zelf een item aan de orde stellen.
Vandaag weer lekker wezen rijden met de RT.
En ja hoor ik kwam enkele RT's tegen.
Wat een flauwe handjes krijg je dan als begroeting opgestoken.
Zou het niet leuk zijn als we elkaar, als RT Forum, zouden herkennen door de manier waarop we elkaar begroeten.
Ik stel voor dat we met de linkerhand en opgestoken duim elkaar begroeten onder het motto "de RT is OKE".
Dat zou toch een hit worden en weten dat we tot het forum behoren.
de Mazzel
Peter
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 16 mei 2010, 22:27
door Gambit2011
Ga ik ook doen,

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 17 mei 2010, 22:03
door Jan-Willem
Goed idee
Ik doe mee

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 18 mei 2010, 20:37
door BeemerBert

super idee

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 18 mei 2010, 21:38
door Yobotje
Ik doe mee.

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 18 mei 2010, 21:46
door blackers
En nu maar duimen dat het lukt :roll:
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 18 mei 2010, 23:17
door Tour-ist
Vind het een prima plan! Althans, als ik dat had gedaan naar de RT-rijder die vanmorgen om 10:50 zijn rode 1100/1150RT direct voor de afslag Apeldoorn op de A1 in oostelijke richting op een bergingsauto geduwd zag worden dat dan op prijs zou hebben gesteld... Iemand van hier misschien?
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 19 mei 2010, 11:19
door zeijden
Leuk om de reacties te lezen.
Misschien is het is wel zo aardig om, wanneer onze "forum-groet" wordt beantwoord, dit hier gemeld wordt?
Ik ben benieuwd wanneer de groet voor het eerst beantwoord wordt.
de Mazzel
Peter
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:33
door JOS WRSM
Dit initiatief is verplaatst naar GESPOT.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 20 mei 2010, 07:26
door Marianne
Vanochtend op de N224 tussen, ik dacht Ede en De Klomp, een grijze RT(kan ook tussen De Klomp en Renswoude geweest zijn). Als ik het goed zag, want het was heel vroeg (05.35 uur ongeveer) een

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 24 mei 2010, 23:05
door han62
Ik kwam onderstaande uitleg over het ontstaan van de motorgroet tegen op de site van iemand op het K Forum
Ik heb het dus niet bedacht.
De motorrijdergroet
De oorsprong van de motorrijdergroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdergroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg. Motorrijders zijn oftewel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden. Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt. Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren. Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt: Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor. Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud. Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten. Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet. Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdergroet op de autosnelweg. Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen. De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossie-groet"
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant. In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
met vr gr
Han
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 24 mei 2010, 23:42
door JOS WRSM
Maar Han, we hebben het hier over de RT forum vriendengroet . . . . .

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 25 mei 2010, 10:01
door peijsj
Bovendien staat dit verhaal al onder "onzin maar wel leuk"

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 25 mei 2010, 18:42
door bolderbast
Nog even en we stappen af om elkaar de forumknuffel te geven en dan samen het forumlied te zingen.
Nee, maar alle gekheid op een stokkie: ik doe mee!
Bolderbast
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 25 mei 2010, 18:55
door Marianne
Als jullie er leuk uitzien of lief zijn, wil ik best knuffelen, hoor. :lol:
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 31 mei 2010, 13:04
door Inspector Gadget
Ik heb de afgelopen dagen flink lopen groeten maar nog geen Gespot alhier gezien _002
(A28, A27, A12)
Merk wel dat bij 120 km/uur (plus een beetje

) je met beleid je hand moet opheffen, flinke rijwind 8-)
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 06 jun 2010, 17:46
door Noortukker
Goed idee

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 01 jul 2010, 17:32
door Marianne
Zojuist op de Arnhemseweg vanuit Amersfoort een hele tijd een GS (dacht ik) achter mij gehad. Ik ging op een gegeven moment bij De Mof linksaf en jij stak je duim omhoog.

Ik vergat eigenlijk hetzelfde te doen(uiteraard wel gegroet), maar hierbij

Iemand van hier?
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 01 aug 2010, 17:25
door RHarryRT
Vandaag in Apeldoorn op de Europaweg 2 r1200rt met de duim omhoog, leuk om te zien.
Harry
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 01 aug 2010, 19:28
door Marianne
Hallo Harry,
Dat waren mijn man en ik(ik was de achterste). Alleen mijn man zit hier niet op het forum en vroeg mij later wat dat voor een "rare"

groet was. Ik heb hem dat maar even uitgelegd. :lol: Leuk om inderdaad "DE" groet te zien.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 02 aug 2010, 17:23
door RHarryRT
Ach die mannen ook!

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 04 aug 2010, 20:36
door vuurvreter
Marianne schreef:Als jullie er leuk uitzien of lief zijn, wil ik best knuffelen, hoor. :lol:
Ach je mag altijd langskomen
En vanaf volgende week donderdag loop ik niet weg, want dan hebben ze m'n knie onderhanden genomen _002
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 04 aug 2010, 20:47
door Marianne
vuurvreter schreef:Marianne schreef:Als jullie er leuk uitzien of lief zijn, wil ik best knuffelen, hoor. :lol:
Ach je mag altijd langskomen
En vanaf volgende week donderdag loop ik niet weg, want dan hebben ze m'n knie onderhanden genomen _002
Ach jee, niets ernstigs hoop ik? En dus voorlopig ook niet rijden?
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 04 aug 2010, 20:57
door vuurvreter
Marianne schreef:vuurvreter schreef:Marianne schreef:Als jullie er leuk uitzien of lief zijn, wil ik best knuffelen, hoor. :lol:
Ach je mag altijd langskomen
En vanaf volgende week donderdag loop ik niet weg, want dan hebben ze m'n knie onderhanden genomen _002
Ach jee, niets ernstigs hoop ik? En dus voorlopig ook niet rijden?
De buiten meniscus geeft al een tijdje klachten
Gisteren in het ziekenhuis geweest en het wordt een kijkoperatie, dus voorlopig niet rijden _002
Volgende week ben ik aan de beurt en ga ik lekker met de benen languit op de bank (mag ik anders nooit).

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 04 aug 2010, 22:19
door Marianne
Dat is duidelijk. Tegen die tijd hebben we nog wel even contact. Misschien kom ik wel een keer op ziekenbezoek. In elk geval sterkte gewenst.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 28 nov 2010, 12:07
door P@1200RT
Heel leuk initiatief. Ik vroeg mij af of ik, gezien de lijst met 'groetregels' Beemer nou wel of niet moet groeten? Hij heeft net de RT in de winterstalling gezet dus zou onder de 'softies' vallen. Daartegenover is hij wel

-lid dus uit het juiste hout gesneden. En bovenal heeft hij al voorgesteld om volgend jaar in het voorjaar te gaan touren. Nieuwe regelementen?
Groet,
P@
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 28 nov 2010, 12:41
door EL SCORPIO
Patrick,
Het is niet de kou die mij tegenhoudt maar de pekel.
Ik heb 1 keer met mijn Vstrom DL1000 door de pekel gereden en die zag er niet meer uit.
Wielen gingen en bleven uitslaan, voorvork zag er niet meer uit en ga maar door.
Ik vind dit zonde van de fiets. _002
Deze is van 2007 met 66.000 km op de klok en ziet er nog perfect uit.
Bovendien voor winterrijden had de Vstrom geen verwarming in de handvaten.
Nu heb ik op de RT zadelverwarming, handvatverwarming, betere windbescherming dus winterrijden zou het alleen maar makkelijker maken.
En bovendien staat hij met de winter voor de deur in een kleine smalle straat.
Sneeuw en glijden is normaal hier dus zit er zo iemand tegen de motor met zijn auto.
Dus lekker in de garage overwinteren.
Maar in de auto ga ik de duim

wel opsteken naar RT rijders okee?
Richard
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 28 nov 2010, 23:08
door P@1200RT
beemerrichard schreef:Patrick,
Het is niet de kou die mij tegenhoudt maar de pekel.
Ik heb 1 keer met mijn Vstrom DL1000 door de pekel gereden en die zag er niet meer uit.
Wielen gingen en bleven uitslaan, voorvork zag er niet meer uit en ga maar door.
Ik vind dit zonde van de fiets. _002
Deze is van 2007 met 66.000 km op de klok en ziet er nog perfect uit.
Bovendien voor winterrijden had de Vstrom geen verwarming in de handvaten.
Nu heb ik op de RT zadelverwarming, handvatverwarming, betere windbescherming dus winterrijden zou het alleen maar makkelijker maken.
En bovendien staat hij met de winter voor de deur in een kleine smalle straat.
Sneeuw en glijden is normaal hier dus zit er zo iemand tegen de motor met zijn auto.
Dus lekker in de garage overwinteren.
Maar in de auto ga ik de duim

wel opsteken naar RT rijders okee?
Richard
OK, ik kijk uit naar groetende automobilisten in de regio (merk/type/kleur?)
Overigens ben ik niet degene die de 'zomer rijders' tot softies betitel hoor. Het is slechts een citaat van een eerder bericht in deze thread. Ik begrijp jouw motivatie en vraag me af of ik niet hetzelfde zou moeten doen. Ik heb echter de motor gekocht voor het woon-werkverkeer omdat ik de files vreselijk vind. Ik wil dus eigenlijk optimaal gebruik maken van de dame, ook in deze barre tijden. Ik ben benieuwd of ik het vol houd. En ten aanzien van de pekel; ik hoop maar dat ik de schade beperkt kan houden door regelmatig te spoelen en poetsen.
We blijven groeten 'softies of niet'!

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 28 nov 2010, 23:31
door EL SCORPIO
Okee, het is blauw en een xsara picasso en uit het noorden van onze plaats.
Kijk uit met

schoonmaken van je fiets van de pekel.
Gebruik geen warm water maar koud water, warm water schijnt de pekel erger te activeren.
En niet schoonmaken met water waar je de motor neerzet anders glij je de volgende morgen op je kont. :lol:
Er zijn ook wat middelen om je motor in te spuiten tegen die bende.
Ik had scottoiler FS365 voor de motor.
http://www.motorfreaks.nl/accessoires/s ... ermer.html
En voor de prijs hoef je het niet te laten tussen de 11 en 12 euro per liter spuitfles.
Richard
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 29 nov 2010, 14:31
door P@1200RT
Thanks, nuttige info! Ik zal het eens gaan zoeken.
Groet,
P@
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 29 nov 2010, 21:00
door Die Hard Helmond
Vandaag ben ik, vooral op aanraden van mijn (v)echtgenote vanaf mijn werk NIET met de motor terug gegaan. Achteraf ook echt wel de goede beslissing, want het was echt behoorlijk glijden...zelf met vier wielen...Overigens had ik ook niemand kunnen groeten, want ik heb niemand meer gezien op de motor...dus nog meer softies, net als ik vanavond.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 29 nov 2010, 21:20
door Ton1959
Ik las dat ACF-50 goed werkt om roest te voorkomen. Zelfde gebruikte ik vroeger bijenwas omdat dat iets gemakkelijker te verwijderen was dan textyl. Maar spuit het zeker niet op de uitlaten of je remschijven. Als er pekel ligt is het toch riskant om te rijden omdat het misschien niet overal ligt en dan is de kans groot dat jij wel ligt.
Motorrijders kunnen misschien beter nu niet groeten en hun handen aan het stuur houden. Maar ja ooit reed ik er ook telkens wel door en ben zelf een keer gevallen met ijzel en dan ga je wel wat meer nadenken. Je word voorzichtiger als je wat langer rijd.
Ton
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 29 nov 2010, 21:52
door EL SCORPIO
Ik weet er alles van want ik rijd al 31 jaar motor.
Begonnen op mijn 17e met een proefrijbewijs.
Ook nog een tijdje motorcross

ervaring opgedaan.
Maar inderdaad met de jaren word je wat

wijzer.
En vandaar dat ie in de garage staat.
Richard.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 29 nov 2010, 22:09
door Ton1959
Was er toen nog een oefenvergunning? Ik heb ook maar 1 rijles gehad en toen een jaar oefenvergunning. Die ene les was voldoende. Dat was in 1977 wow zolang geleden alweer. Het is niet stoer om nu te rijden maar eerder een beetje dom
Ton
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 30 nov 2010, 17:27
door EL SCORPIO
Ton,
Dat volgens mij 1 van de laatste jaren voor de proefvergunning.
Ik reed in 1979 met mijn proefvergunning.
Geen lessen, maar ja reed toen ook al met een crossmotor dus had wel wat ervaring met motoren.
Nu alleen nog de ervaring op de weg. Dus gedaan.
Moest wel 2x examen doen, de eerste keer vond de examinator mijn motor te zwaar en hij had een pestbui.
Reed ongeveer met 2 meter afstand achter me aan en begon te schelden toen ik een verkeerde straat inreed.
Yep, we kregen toen een aantal straten op gezegd die we moesten rijden en dan stoppen en je kreeg de volgende berg straten.
De 2e keer examen met glans en glorie ook omdat die examinator wel een kwartier stond te praten met me over de motor, hij vond hem mooi.
Dat doet een mens goed en stelde me wel meer op mijn gemak dan de eerste examinator.
En nu al 31 jaar op de motor.
Richard
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 30 nov 2010, 19:16
door P@1200RT
Ton1959 schreef:Was er toen nog een oefenvergunning? Ik heb ook maar 1 rijles gehad en toen een jaar oefenvergunning. Die ene les was voldoende. Dat was in 1977 wow zolang geleden alweer. Het is niet stoer om nu te rijden maar eerder een beetje dom
Ton
Ik deel je mening!
Ik was gisterenochtend met goede hoop naar het werk vertrokken met goed weer. Helaas werd toch het westen van het land door sneeuw getroffen (zoals ondertussen iedereen weet) zonder dat ik dat verwacht had. Aangezien ik de stad Leiden in moest (na het werk) werd het slipperig op de klinkertjes en kinderkopjes met sneeuw. Alleen met veel concentratie heb ik de dame recht gehouden. 's Avonds, na de files, moest ik weer richting Haarlem en toen was het toch afzien. De snelweg was niet schoon, de auto's reden of 80 (net als ik) of kwamen met 120 voorbij zetten. Dan maar binnendoor, dacht ik, via de hoofdwegen in Sassenheim/Lisse etc.. Ook niet goed, het merendeel was schoon maar de laatste paar kilometers waren vreselijk glad. Platgereden sneeuw, opgeblazen sneeuwhopen, smeltend (en weer opvriezend) pekelsneeuw etc... Wat een rit.
Vandaag de dame dus laten staan en de trein genomen (achteraf waren de wegen prachtig heb ik begrepen).
Ik heb vanavond geprobeerd de pekel weg te spoelen maar de rotzooi vermengt zich volledig met de 'winterbeurt plakzooi' die de dealer erop heeft gespoten. Hoe ik dat er nou weer afkrijg is mij een raadsel. De oprit is hier in iedergeval klaar voor de tweede marathon op natuurijs!
Groeten,
P@

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 30 nov 2010, 19:24
door Berrybeer
P@1200RT schreef:We blijven groeten 'softies of niet'!

...maar bedenk....bikkels hebben ons softies nodig om bikkels te kunnen zijn....

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 06 dec 2010, 12:56
door mveenstra
beemerrichard schreef:Ik weet er alles van want ik rijd al 31 jaar motor.
Begonnen op mijn 17e met een proefrijbewijs.
Ook nog een tijdje motorcross

ervaring opgedaan.
Maar inderdaad met de jaren word je wat

wijzer.
En vandaar dat ie in de garage staat.
Richard.
Ja toen kon je nog normaal je rijbewijs halen. Als je die nu moet halen. ben je bakken met geld kwijt en het is echt 10x lastiger geworden. Als ik al die verhalen zo hoor was het vroeger een eitje. nu moet je 3 examens doen die nog behoorlijk zwaar zijn en zelf rijden zonder te lessen is er al helemaal niet meer bij. Nu ben ik wel van mening dat ik behoorlijk veel geleerd heb. Maar de eisen zijn wel heel extreem geworden.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 06 dec 2010, 20:22
door Dave
mveenstra schreef:Ja toen kon je nog normaal je rijbewijs halen. Als je die nu moet halen. ben je bakken met geld kwijt en het is echt 10x lastiger geworden. Als ik al die verhalen zo hoor was het vroeger een eitje. nu moet je 3 examens doen die nog behoorlijk zwaar zijn en zelf rijden zonder te lessen is er al helemaal niet meer bij. Nu ben ik wel van mening dat ik behoorlijk veel geleerd heb. Maar de eisen zijn wel heel extreem geworden.
Het voordeel dat jij dan weer hebt is dat je beter beslagen ten ijs komt (ook al is dat niet letterlijk). Niet dat je een rijder bent die al veel heeft meegemaakt aan situaties schat ik zo in, maar ik verwacht ook dat je de eerste VRO die wij ons kado doen al in de basisopleiding hebt gehad. En daar is zeker iets voor te zeggen. Overigens neem ik me weer voor de VRO jaarlijks te gaan herhalen, is niet alleen leerzaam, maar vooral heel leuk!
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 07 dec 2010, 10:47
door mveenstra
Dave schreef:mveenstra schreef:Ja toen kon je nog normaal je rijbewijs halen. Als je die nu moet halen. ben je bakken met geld kwijt en het is echt 10x lastiger geworden. Als ik al die verhalen zo hoor was het vroeger een eitje. nu moet je 3 examens doen die nog behoorlijk zwaar zijn en zelf rijden zonder te lessen is er al helemaal niet meer bij. Nu ben ik wel van mening dat ik behoorlijk veel geleerd heb. Maar de eisen zijn wel heel extreem geworden.
Het voordeel dat jij dan weer hebt is dat je beter beslagen ten ijs komt (ook al is dat niet letterlijk). Niet dat je een rijder bent die al veel heeft meegemaakt aan situaties schat ik zo in, maar ik verwacht ook dat je de eerste VRO die wij ons kado doen al in de basisopleiding hebt gehad. En daar is zeker iets voor te zeggen. Overigens neem ik me weer voor de VRO jaarlijks te gaan herhalen, is niet alleen leerzaam, maar vooral heel leuk!
ja daar heb je absoluut een punt. Ik bedoel ook niet dat het slecht is wat ze doen. Maar ze slaan nu wel een beetje door. Zelfs rijinstructeurs bij mij in de buurt vinden dat ze nu wel erg overdrijven met hun eisen. Kijk ik ben van mening hoe vaak je ook lessen volgt. je leert het beste door alleen te rijden en te proberen. (zelfstandige praktijk zeg maar) Je kunt lang niet alles tijdens het lessen leren. Eigenlijk verwachten ze nu dat je bij je examen al een volleerd rijder bent en dat is gewoon onmogelijk.
Ik heb jongens zien zakken die echt heel goed reden. Maar omdat ze hun handje verkeer op het stuur hadden zijn ze gezakt. Tja dat noem ik nou overdrijven. Ze deden echt alles goed maar omdat ze een vinger bij de rem hielden zijn ze gezakt. Dat is in mijn ogen gewoon belachelijk. Dat maakt je namelijk nog geen slechte rijder.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 07 dec 2010, 11:37
door Baird
Ben ik toch blij dat ik in 1976 met 3 maanden een oefenvergunning mijn motorrijbewijs gehaald heb. Uiteraard de VRO's gedaan en zo nu en dan een goed boek over motorrijden lezen helpt je dan voldoende om zelfverzekerd rond te rijden èn te besluiten dat de huidige wegdekcondities niet voor motoren gemaakt zijn en dus maar met de auto te gaan!

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 07 dec 2010, 13:03
door Opahak
Baird schreef:Ben ik toch blij dat ik in 1976 met 3 maanden een oefenvergunning mijn motorrijbewijs gehaald heb. Uiteraard de VRO's gedaan en zo nu en dan een goed boek over motorrijden lezen helpt je dan voldoende om zelfverzekerd rond te rijden èn te besluiten dat de huidige wegdekcondities niet voor motoren gemaakt zijn en dus maar met de auto te gaan!

Huh, sorry? Huidige wegcondities? In pendel tussen Leiden en Rotterdam en vice versa en heb nog niks gemerkt met uitzondering van donderdag/vrijdag. Gister en vandaag prima te rijden, ook op de gewone stenen. 8-)
Wel vind ik dat als het eerste spoortje van ijzel zich voordoet dat ik de motor (en ook de auto) laat staan.
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 07 dec 2010, 19:38
door Ton1959
Met dit weer kan het lijken dat het overal okay is maar je hoeft maar in een bocht te komen die wat slechter gestrooit is en je ligt gewoon.
Ik weet nog toen ik een keer terug kwam van Yougoslavie in de zomervakantie. Na 4 dagen in de regen reed ik een fijne warme ( door uitlaatgassen verwarmt) Felbertauerntunnel in. Ik hoopte aan de andere kant misschien wel droog weer te hebben maar het pakte iets anders uit. Regen had ik niet maar er lag wel een pak sneeuw en het sneeuwde nog steeds. En het is geen prettig gevoel als je door die sneeuw moest zien te komen met een grote rij auto's achter je die het liefst over je heen wilde rijden. Mijn enigste val was ooit door ijzel. Ik reed weg met een droge weg en 3 graden boven nul. Ik reed een km tot aan de ringbaan en stopte. En toen ik rechtsaf ging lag ik plat en het was zo glad dat ik zelf maar amper recht kon komen. Maar wel mocht ik alleen de motor recht zetten (woog gelukkig maar 220kg). Ondertussen stonden de automobilisten een beetje te toeteren omdat ik in de weg lag.
Ik moet dus zeggen ijzel komt vaak terwijl je het niet verwacht. En als je ander vervoer hebt dan zou ik iedereen afraden om op te motor te stappen als er nog sneeuw en ijs ligt. Ik deed dat alleen in Engeland nog toen ik geen ander vervoer had en ik moet zeggen dat door 10 cm sneeuw rijden niet echt leuk is. Dan worden je voeten namelijk de zijwieltjes.
Ton
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 08 dec 2010, 14:47
door Baird
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 08 dec 2010, 21:13
door sanderh
Baird,
En toen.....
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 08 dec 2010, 23:21
door P@1200RT
Opahak schreef:Baird schreef:Ben ik toch blij dat ik in 1976 met 3 maanden een oefenvergunning mijn motorrijbewijs gehaald heb. Uiteraard de VRO's gedaan en zo nu en dan een goed boek over motorrijden lezen helpt je dan voldoende om zelfverzekerd rond te rijden èn te besluiten dat de huidige wegdekcondities niet voor motoren gemaakt zijn en dus maar met de auto te gaan!

Huh, sorry? Huidige wegcondities? In pendel tussen Leiden en Rotterdam en vice versa en heb nog niks gemerkt met uitzondering van donderdag/vrijdag. Gister en vandaag prima te rijden, ook op de gewone stenen. 8-)
Wel vind ik dat als het eerste spoortje van ijzel zich voordoet dat ik de motor (en ook de auto) laat staan.
Ik ben gisterochtend op mijn gewone fiets onderuit gegaan (iets wat mij in mijn leven nog niet op sneeuw/ijs is overkomen) zonder dat ik het zag aankomen. Alle wegdelen leken prima tot ik mijn fiets voelde wegglijden en ik zelf 25 (!) meter doorgleed. Als ik toch op de RT was gegaan had ik ongetwijfeld de dame en mijzelf meer beschadigd dan nu. Ik ben nu dus zeker: zodra er nog sneeuw of ijs ligt en de temperatuur niet boven de 0 is rijd ik niet meer! Gelukkig gaat het dit weekend weer boven 0 worden, ik kan niet wachten om weer op te stappen.
Groetjes,
P@

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 09 dec 2010, 09:11
door Jan R1200RT
Volgens mij zijn jullie op deze pagina ondertussen behoorlijk off-topic

Re: RT forumgroet
Geplaatst: 10 feb 2011, 12:51
door henkmartian
han62 schreef:Ik kwam onderstaande uitleg over het ontstaan van de motorgroet tegen op de site van iemand op het K Forum
Ik heb het dus niet bedacht.
De motorrijdergroet
De oorsprong van de motorrijdergroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdergroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg. Motorrijders zijn oftewel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden. Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt. Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren. Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt: Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor. Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud. Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten. Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet. Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdergroet op de autosnelweg. Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen. De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossie-groet"
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant. In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
met vr gr
Han
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.
tis een ouwe, net gevonden tijdens het neuzen in het forum
ik print hem uit !!! haha verukkelijk gewoon
Henk
Re: RT forumgroet
Geplaatst: 11 feb 2011, 23:24
door JOS WRSM
JE HEBT GELIJK EN DAAROM GAAN WE SLUITEN . . .
Jan R1200RT schreef:Volgens mij zijn jullie op deze pagina ondertussen behoorlijk off-topic
