Even voorstellen; Siebke

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Even voorstellen; Siebke

Ongelezen bericht door siebke »

maar eigenkijk heet ik Henk. Siebke is dialect voor Bert en was mijn opa's voornaam. Ik tel 53 lentes en sinds begin november de blije bezitter van een opaalblauwe R 1100 RT uit 1999 met nét 40.000 km op de teller. Net een weekje ervoor mijn rijbewijs gehaald, dus nog aardig 'jong' met 2 wielen op de weg. Hoewel ik nog niet zoveel km gevreten heb en dit mijn eerste motor is bevalt de RT erg goed; ligt lekker op de weg en springt aardig zuinig om met de drank(1:17). Hoe ik bij dit forum terchtkom is doodsimpel. Ik was op zoek of de radio-aansluiting een kwestie van "ISO-norm' stekkers is, want de Philips die er nu in zit is nog met cassettedeck, terwijl ik een Pioneer heb liggen met cd-speler. Het lijkt me wel wat om met 'soulmates' ervaringen en kennis uit te wisselen, maar voorlopig nog voornamelijk om kennis te vergaren.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
BeemerBert
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Re: Even voorstellen; Siebke

Ongelezen bericht door BeemerBert »

In ieder geval welkom op het grootste en gezelligste RT forum Big RT Smile

Bij de downloads staat de radio handleiding met de aansluitingen.
http://www.heijnen-smets.nl/downloads/m ... 514401.pdf

Weet niet of je nu de radio via het stuur kunt bedienen ? Dit vervalt in ieder geval bij montage van een ander merk.

Succes ermee _004

Bert
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Henk!

Je woont in de omgeving van Peel & Maas? Wie weet zien we je dan binnenkort in Oploo voor de RT-oefendagen.... _004
viewtopic.php?f=66&t=1657

[groet]
Berry(-beer)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Henk,

Welkom op dit forum, als kersverse motorrijder en RT -1100- bezitter zul je veel plezier van het forum ondervinden. Snuffel eerst een lekker rond, want er staan al veel antwoorden op je vragen geplaatst.

[groet]

Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Henk,

Een warm welkom uit het zonnige zuiden.

Groet van Marcel uit Heerlen
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Bedankt voor jullie positieve reacties en jullie tips.
Berry: ik ben (nog) niet bekend met de RT-training in Oploo. Lijkt me wel wat, zeker na vandaag krassen aan re-spiegel en cilinderbescherming te hebben opgelopen. Stilstaand omgekiept (incl. vrouwlief achterop) bij een kruising. Ik zal me verder informeren en het is ook geen Roomse reis vanuit Peel en Maas.
Bert: de gebruikershandleiding van de Clarion had ik al gevonden, maar niet verder gekeken dan m'n neus lang was. Het zijn dus allemaal losse aansluitingen en geen ISO-'fix', tenzij mijn voorganger de Philips wel zo heeft aangesloten. Daar kom ik pas achter als ik ga uit- en inbouwen.
Ter verdere info: Peel en Maas is vanaf 1 januari een fusiegemeente van Helden, Kessel, Maasbree en Meijel in het Limburgse en staat dus nog niet op de kaart/navi.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”