Contactdoos kuip R1100RT geen 12V maar 5V

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bboersem

Contactdoos kuip R1100RT geen 12V maar 5V

Ongelezen bericht door bboersem »

Er komt een dag dat ik ook ik naar een navigatie op de motor ga, dat ogenblik was eigenlijk vorige week aangebroken. Had ik netjes via E-Bay een Hella-Mini USB kabel besteld (en ontvangen) werkt de navigatie helaas niet. Na doormeten blijkt dat mijn contactdoos helmaal geen 12V maar al de benodigde 5V levert. Daarmee wordt mijn bestelde kabel onbruikbaar want deze heeft een omvormer (12 naar 5V). Ergens is dus een omvormer op de motor geplaatst, is daar een standaard oplossing voor en enig idee waar ik die kan vinden?
Dave

Re: Contactdoos kuip R1100RT geen 12V maar 5V

Ongelezen bericht door Dave »

Bij mijn weten is daar geen standaardoplossing voor en heeft iemand dan ook een extra activiteit geleverd bij jouw motor. Zelf heb ik een USB poortje ingebouwd naast mijn radio, en dat werkt afdoende. Je zou het dashboard eens los kunnen maken om te zien wat erachter steekt, er is ruim plaats voor een flink aantal onderdelen van dit soort. De kans is dus groot dat die omvormer er direct achter zit.
poestexas
Type: R1250RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen

Ongelezen bericht door poestexas »

Een vriend van mij heeft onlangs identiek zelfde probleem gehad. Hij hat de 1100rt 2de hands gekocht en kende in feite niet de historiek van de motor. Binnen gedaan bij de dealer: er bleek ooit een after-market-alarm geplaatst te zijn en achter het dashbord zat er inderdaad een omvormer om dit alarm te voeden. Dealer heeft de omvormer verwijderd aangezien het alarm ook reeds verwijderd was. (voor het gemak had men de omvormer niet verwijderd).
bboersem

Ongelezen bericht door bboersem »

Ok bedankt, duidelijk geen standaard oplossing dus. We gaan maar eens op zoek. Ik heb de contactdoos aan de zijkant van de motor ook even doorgemeten en die geeft ook 5V af. Optie is natuurlijk een Hella-stekker met daar rechstreeks een USB kabel met mini-USB zonder omvormer (ik dacht pin 1 en 4).
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Typisch, het lijkt erop dat je stroom, voordat deze na de accu gesplitst wordt naar beide stroompunten, al omgezet wordt... Je zou eens kunnen proberen het zekeringenbakje te openen en er een blik in te werpen. Daar zou wel eens wat meer in of onder kunnen zitten in jouw geval.

Succes!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”