Pagina 1 van 3
Mijn R1200RT
Geplaatst: 26 dec 2008, 12:51
door JOS WRSM
We hebben het RT forum nu ook opengesteld voor de R1200RT bezitters en heten ze van harte welkom. Show hier je fiets.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 26 dec 2008, 14:38
door Hazeldonk
Jos WRSM schreef:We hebben het RT forum nu ook opengesteld voor de R1200RT bezitters en heten ze van harte welkom. Show hier je fiets.
Wel dat is wat je noemt snel gereageerd! Geweldig leuk
Ik zal proberen om mijn RT hier te showen!
Zoals ik al eeder memoreerde mijn RT wordt in januari 2009 4 jaar oud en er staat inmiddels zo'n 84000km op de teller. Behalve woon/werk verkeer Dordrecht - Maassluis v.v. wordt hij veel gebruikt voor toeren in het weekend en vakanties waarbij Frankrijk de voorkeur heeft maar er liggen inmiddels ook Schotse, Duitse en Zwitserse kilometers onder de steeds wisselende banden uiteraard. Onderhoud bij de BMW dealer waarbij de oneven beurten worden overgeslagen. Voor de 80000km beurt moet de afspraak nog gemaakt worden, gewoon weinig tijd ik kan hem nauwelijks missen. In die 80000km is de brandstofpomp vervangen in 2007. Verder een absolute probleemloze machine waar ik elke seconde van geniet.
Ben
Geplaatst: 26 dec 2008, 20:04
door RuudRT
Hoi,
Welcome mooie bike, maar ik kan er nog niet goed aan wennen nog een beetje te spacy voor mij.
Maar goed anders hadden we allemaal dezelfde beemer en was het forum misschien overbodig.
Veel plezier met je bike en fun met het forum.
Groeten Ruud
Geplaatst: 26 dec 2008, 20:29
door Wildripper
Moet zeggen dat ik het model wel steeds meer ga waarderen.
Vond hem in het begin ook wat hoekig t.o.v. de 1100 met zijn (of haar) mooie ronde vormen.
Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van de gs serie met die prachte snavel.
Of ben ik nu echt aan het vloeken in de kerk?
Grtn,
Jack
Geplaatst: 26 dec 2008, 21:26
door Hazeldonk
Wildripper schreef:
Vond hem in het begin ook wat hoekig t.o.v. de 1100 met zijn (of haar) mooie ronde vormen.
Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van de gs serie met die prachte snavel.
Of ben ik nu echt aan het vloeken in de kerk?
Grtn,
Jack
Gelukkig mogen smaken verschillen maar inderdaad de 1200RT is wat "hoekig" ik noem het liever iets "Stealts" achtig daardoor heeft hij iets uit de toekomst en het geeft zijn silhouet iets krachtigs en dat is hij natuurlijk ook met 110pk.
groet,
Ben
Geplaatst: 26 dec 2008, 22:07
door ltjl
Mooie fiets. Leuk dat 't forum nu voor alle RT's open is. Kunnen we tenminste t.z.t. doorstromen (eerst nog "effe" sparen :lol: )
ltjl
Geplaatst: 28 dec 2008, 14:33
door BMW-Harm
En die 1200 is toch zo'n leuke stiuntfiets :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=dKIcKnGKEtw
Geplaatst: 04 jan 2009, 11:59
door Frans
Ben,
Mooie motor, ook gave kleur.
Ik heb een half jaartje terug een heel stuk gereden op een r1200rt.
Loopt geweldig, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de vermogensafgifte zo lineair te krijgen snap ik niks van, maar dit is geweldig.
Ik had wel meer moeite met mijn lengte op deze motor, ben nl 2.00mtr, en kwam regelmatig met mijn knieen tegen de tank ( deze heeft nl grote uitsparingen)
Verder had hij ook cruise control en zadelverwarming en rembekrachtiging, wow dat remt hard!!
Ik vond persoonlijk de 6e versnelling niet echt nodig, maar misschien is dit anders in de bergen.
Blijft gewoon mooi spul.
Geplaatst: 04 jan 2009, 12:52
door Hazeldonk
Frans schreef:Ben,
Mooie motor, ook gave kleur.
Ik heb een half jaartje terug een heel stuk gereden op een r1200rt.
Loopt geweldig, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de vermogensafgifte zo lineair te krijgen snap ik niks van, maar dit is geweldig.
Ik had wel meer moeite met mijn lengte op deze motor, ben nl 2.00mtr, en kwam regelmatig met mijn knieen tegen de tank ( deze heeft nl grote uitsparingen)
Verder had hij ook cruise control en zadelverwarming en rembekrachtiging, wow dat remt hard!!
Ik vond persoonlijk de 6e versnelling niet echt nodig, maar misschien is dit anders in de bergen.
Blijft gewoon mooi spul.
Dag Frans, inderdaad is de motor een plezier voor elke seconde, het overkomt mij ook wel eens dat ik in 5 ipv 6 rijdt toch ervaar ik de 6e wel als plezierig het maakt op hele lange tochten de zaak net wat rustiger op vooral de snelweg bij opschieten.
Met mijn lengte van 1.82m is het lengte probleem minimaal ik zit er echt goed op. Ik maak regelmatig tochten van 800 / 900km op 1 dag en dan merk je dat des te meer. De zadelverwarming gebruik ik niet zo vaak maar het scheelt wel een heleboel kou. De remmen zij echt top met speciale remblokken, niet de standaard BMW, gaan ze ook nog lang mee.
gr,
Ben
Geplaatst: 04 jan 2009, 13:00
door Frans
Ben,
Blijft een goede optie misschien als we de 1100 inruilen dat we overstappen naar de 1200, maar voorlopig hou ik mijn huidige, ben er nog steeds erg tevreden mee!
Heb trouwens in motor en tourisme eens een duurtest gelezen over de 1200 rt.
Deze hadden ze na 100.000km helemaal uit elkaar gehaald, en gekeken naar de slijtage.
Wat bleek, niks te vinden, alleen de kleppen inschuren en alles weer monteren.
Dit was zo zeldzaam, dat ze er nog 100.000km mee door gingen. ik heb helaas de uitkomst daarvan niet meer gelezen, maar ben wel benieuwd wat er van geworden is.
Ik zie dat je je ook ingeschreven hebt voor het rt treffen, dan gaan we hem eens live bewonderen.
Geplaatst: 04 jan 2009, 14:06
door motorpappa
Frans schreef:
Loopt geweldig,
.................................................

:
Gelukkig RIJDT mijn R1100RT
Ik vind lopen maar niks

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:11
door han62
Hoi Frans,
De reden die jij opgeeft heeft mij ook lang tegengehouden om de 1150RT om te ruilen voor de 1200RT. ik ben maar 197cm. ik had ook een probleem met de uitsparing in de tank. de buddy van de 1200 kun je maar in 2 hoogtes verstellen tegen de 1100 en 1150 in 3 standen.
Ik heb het opgelost door eerst de stand van de versnellingspook te veranderen. en daarna een set voetsteunverlagers te monteren. deze had ik op de RT ook maar dan voor mijn vrouw die is wel een stuk kleiner maar heeft net als ik ik blijvende knieproblemen (na een motorongeval ca 15 jaar geleden)
Een 2e reden om het eerst niet te doen was dat ik nooit problemen met de 1150 heb gehad en hem ook gewoon mooi vond en nog steeds vind. maar de 1200RT heeft toch weer wat extra's en op een bepaalde leeftijd moet je niet uitstellen wat je nu kunt of wilt doen.
Vroeger had ik ook een probleem met de K100RT kwam je ook tegen de rand van de kuip. maar bij de R100 en R80RT heb je veel meer ruimte en heb je dat probleem niet.
Maar op een dag toch maar eens een proefrit gemaakt met de 1200RT en ja toen vond ik hem toch wel de moeite waard. Je leest dan over verbeterde versnellingsbak (dat schrijven ze geloof ik elk jaar) en inderdaad het demo model was klapvrij bij op en terugschakelen. nou dat is deze niet hoor bij terugschakelen hoor je af en toe een geluid dat mijn oude 69S van 50 jaar oud nog nooit heeft voortgebracht.
Maar als je weet dat het er bij een BMW bijhoort ben ik verder dik tevreden.
Ik zag ook een opmerking over het geweldige remmen, ik vind dat ie inderdaad goed remt maar de 1150RT met rembekrachtiging remde ook als een speer. het nadeel is dat met niet lopende motor de remwerking veel minder is.
Er staat/stond niet voorniets een waarschuwingsstikker op de tank. want in het begin gebeurde het dat de monteur de motor op een heftafel zette en met normale kracht in de voorrem kneep maar de motor liep er aan de voorkant direct weer af met als gevolg schrik en soms ook schade.
Daar merk ik trouwens bij de 1200 niks van ik kan hem gewoon op de hetbrug rijden en ook het gebrom van de rembekrachtigingh bij het gebruik van de remhendel is (bijna) verdwenen.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 02 mar 2009, 23:16
door vuurvreter
Ook laat ik graag mijn R1200RT door jullie bewonderen, zie hieronder mijn afbeeldingen
Op foto 1 is nog net een stukje motor zichtbaar van mijn oude K1200LT.
Bouwjaar 2005 en aangeschaft met 50.000 op de teller, dus echt warm is hij nog niet geweest :;
Helaas heb ik niet echt veel tijd gehad dit jaar, dus is er maar 2500 km bijgekomen.
Ik heb op deze motorfiets een Zumo 550 als navigatiesysteem en de Bearhr Verso XL als intercom in/opgebouwd.
Het volgende project wat gaat opgebouwd worden is het zgn
passeerlicht.
Tevens heb ik een verhoogde
ruit laten monteren om dat de standaard ruit mij iets te laag was, helaas staat die nog niet op bovenstaande foto's.
Omdat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat (zie ook
viewtopic.php?f=43&t=307" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je ook waarom) sta ik nu voor de aanschaf van een nieuwe helm. Dit gaat een Schuberth worden, alleen dub ik nog tussen de C2 en C3, met laatste heb ik nog niet gereden omdat mijn maat 58/59 nog niet voorhande was, waarschijnlijk is dit wel het geval als het passeerlicht wordt ingebouwd.
Wanneer de keuze is gemaakt, zal de helm geel worden gespoten, dan past ie beter mijn jas

.
Dit was even in het kort mijn verhaal die behoort bij de rode duivel hier boven

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 02 mar 2009, 23:22
door JOS WRSM
Ik vind het een beauty. Als het budget het ooit een keertje toelaat dan . . . .
grt
Jos
vuurvreter schreef:Ook laat ik graag mijn R1200RT door jullie bewonderen, zie hieronder mijn afbeeldingen
Op foto 1 is nog net een stukje motor zichtbaar van mijn oude K1200LT.
Bouwjaar 2005 en aangeschaft met 50.000 op de teller, dus echt warm is hij nog niet geweest :;
Helaas heb ik niet echt veel tijd gehad dit jaar, dus is er maar 2500 km bijgekomen.
Ik heb op deze motorfiets een Zumo 550 als navigatiesysteem en de Bearhr Verso XL als intercom in/opgebouwd.
Het volgende project wat gaat opgebouwd worden is het zgn
passeerlicht.
Tevens heb ik een verhoogde
ruit laten monteren om dat de standaard ruit mij iets te laag was, helaas staat die nog niet op bovenstaande foto's.
Omdat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat (zie ook
viewtopic.php?f=43&t=307" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je ook waarom) sta ik nu voor de aanschaf van een nieuwe helm. Dit gaat een Schuberth worden, alleen dub ik nog tussen de C2 en C3, met laatste heb ik nog niet gereden omdat mijn maat 58/59 nog niet voorhande was, waarschijnlijk is dit wel het geval als het passeerlicht wordt ingebouwd.
Wanneer de keuze is gemaakt, zal de helm geel worden gespoten, dan past ie beter mijn jas

.
Dit was even in het kort mijn verhaal die behoort bij de rode duivel hier boven

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 03 mar 2009, 13:51
door han62
Ziet er mooi uit. Nou nog een beetje mooi weer en genieten maar. Het wordt tijd dat ik ook eens een paar plaatjes maak en op het Forum probeer te krijgen. ben wel benieuwd hoe dat passeerlicht in de praktijk werkt. er staat wel op de site dat er honderden van zijn verkocht maar ik ben ze onderweg nog niet tegengekomen (tenminste in actie) zoals ik het begrijp moet je dan wel 2 handelingen doen richting aangeven en op de passeerknop drukken en schakeld die uit of kun je dat vergeten. dat is mij nog niet duidelijk. de voorbeeldplaatjes van de schakelaar vind ik niet echt een fraaie oplossing maar dat zal je dealer wel beter doen verwacht ik.
Wat betreft je helmkeuze zat ik met de zelfde vraag C2 of C3 eigenlijk gaat mijn voorkeur naar de BMW helm ik heb nu beide maar het wordt tijd voor vervanging. en het grote voordeel van Schubert vindt ik het zonnenscherm omdat ik geen zonnebril permanent kan dragen en zo'n los overzetkapje op mijn gewone bril heeft al eens bijna een ongeluk als gevolg gehad omdat ik meestal met open vizier rijdt en het klepje besloot een eigen route te kiezen en ik probeerde het met hoge snelheid op te vangen en dat gebeurde net toen ik een vrachtauto passeerde, merkte toen net op tijd dat ik bijna de vangrail inging dus toen maar laten waaien. Ik had toen dus de BMW helm op. Het voordeel van de C3 is dat deze standaard een pinlock heeft en dat is voor een brildrager toch wel comfortabel en als je die bij de C2 apart moet kopen dan is er niet veel prijsverschil meer zeker als je op de C3 ook een korting krijgt van ca. 20%.
Met vr. gr.
Han
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 04 mar 2009, 22:59
door moh_fan
De mijne...

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 18 mar 2009, 19:28
door moh_fan
Weer schoon...

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 19 mar 2009, 08:56
door Walter
Mooi

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 04 apr 2009, 20:16
door bmwfreakske
Zo was hij eerst!
Na wat spuitwerk is hij 2jaar jonger

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 04 apr 2009, 20:52
door moh_fan
Beter!
Ziet er goed uit!

Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 07 jun 2009, 20:07
door Egghead
Wat ploaties van mijn RT2009 (er staan er ook een paar in mijn voorstel-berichtje):
En nog eentje van mijn vorige, een RT2007:
Echt een prachtige fiets, zo'n 1200! (Alhoewel ik ook al veel mensen gehoord heb, die 'm te futuristisch vinden

)
Gr.
Edwin
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 07 jun 2009, 20:38
door moh_fan
Sooweeh! Da's mooi zeg die zwarte wielen!

Helemaal goed!
[off-topic mode On]Wat bevalt je beter; Dunlop of Michelin?[off-topic mode Off]
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 07 jun 2009, 21:30
door Egghead
moh_fan schreef: [off-topic mode On]Wat bevalt je beter; Dunlop of Michelin?[off-topic mode Off]
Michelin (MPR2) bevalt mij beter, met name op nat wegdek heb ik een zekerder gevoel met deze band.
M'n RT2009 werd standaard afgeleverd met Metzeler geloof ik, maar omdat de wielen er toch uit moesten voor het coatwerk, mocht ik ze van de dealer kostenloos laten voorzien van banden van mijn voorkeur.
Edwin
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 08 jun 2009, 21:26
door moh_fan
Goed te weten. ThanX!
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 09 jun 2009, 18:42
door HansD
Egghead,
ik moest erg wennen aan de styling van de R1200RT toen die uitkwam. Ik ben inmiddels een beetje gewend, maar met dit soort fotos wordt ik langzamerhand enthousiast over de R1200RT. Erg mooi!
Hans
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 11 jun 2009, 13:05
door han62
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 11 jun 2009, 13:45
door dhr
Errug mooi, zeker die kleurstelling en dan met zwarte cilinders en wielen.
Maakt het echt af
Egghead schreef:Wat ploaties van mijn RT2009
Gr.
Edwin
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 16 jun 2009, 23:09
door han62
Hier nog een paar plaatjes van de extra handigheidjes voor meer comfort of gewoon omdat ik ze leuk vind.

Stuurverhogers voor een betere houding rijdt toch wel wat relaxter.

rempedaal verlenger ook al gebruik ik de voetrem eigenlijk nooit ik vind het gewoon mooier en moet je de rem toch gebruiken dan is hij beter bedienbaar. te koop bij o.a Wunderlich. in dit geval een stukje huisvlijt.

achterspatbord verlenger van BMW houdt de achterkant beter schoon bij het rijden in de regen. Dat doe ik zo weinig mogelijk maar ja daar is niet altijd aan te ontkomen.
en een mooie plaats voor de RT Forumstikker.

Tankbekleding zoals op de 1100 en 1150 serie. dat kon er voor de standaardprijs van de 1200 bij BMW niet meer van af dus moet je dan extra kopen is in dit geval van Wunderlich net als het tankpad op de volgende foto

Extra jiffy steun vergroter van Wunderlich de alu plaatjes die in de RT winkel worden aangeboden is ook een oplossing maar deze vergeet je nooit en heb je altijd bij je.

Kleppendekselbeschermers ook wel valbeugels genoemd maar ze zijn natuurlijk niet bedoeld om te vallen maar om te beschermen.

Voorspatbord verlenger van MDI dat helpt te voorkomen dat de voorkant van het blok extreem vuil wordt.

Voetsteunverlagers van Wunderlich voor de berijder geeft mij een betere zit al kom je soms met je laars aan de grond. dan ben je wel gelijk weer bij de les. maar als het je een paar keer is overkomen houd je er gewoon rekening mee.

Voetsteunverlagers van Wunderlicher voor de duo omdat ook moeders last heeft van haar knie zit ze nu beter en graag achterop.

Schakelpedaalverlenger is nog een stukje huisvlijt en voor mij noodzakelijk omdat ik door een motorongeluk van ca 17 jaar geleden mijn voet niet ver genoeg naar binnen kan draaien om te schakelen of met heel veel moeite lukt het wel. en verder vindt ik het gewoon mooier dan het standaard rubbertje.

Ook een beetje huisvlijt

Nog een stukje huisvlijt. voorheen had ik ook zo'n embleem op de standaard zwarte dop die ook in het RT winkeltje wordt aangeboden. maar ik vind dit toch weer wat anders.
Wat komt er nog op. Chroom cilinderbeugels die bij het omvallen echt bescherming geven en vind ik ook wel mooi staan en misschien extra verlichting niet nodig maar wel leuk.

Een bescherming van de oliekoeler. van Wunderlich. dit keer gekozen voor gemak en niet voor huisvlijt omdat ik het er op wilde hebben voor ik verleden jaar met de motor op vakantie ging. en de tijd ontbrak om het toen zelf te maken en bovendien is het demonteren van de houder best veel werk.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 26 jul 2009, 19:00
door Noortukker
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 26 jul 2009, 19:19
door han62
Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.
Bij de motor die hier boven staat is het snoer netjes weggewerkt en aangesloten op de zekeringkast krijgt stroom als het contact aan gaat en stroom uit als contact af. want dat stopcontact zit standaard wel op een heel lastige plaats. vind ik.
met vr gr
han
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 26 jul 2009, 21:19
door Noortukker
Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.
Klopt dit heb ik tijdelijk even gemaakt want het is de bedoeling dat ik overstap naar de zumo 660.
Maar door alle problemen met de software, tijdelijk mijn 2610 maar weer gemonteerd.
Als de zumo 660 er komt dan gaat hij rechtstreeks op het can bus systeem en ziet het er wat strakker uit.
Voorlopig werkt dit voldoende.
En inderdaad het contactdoosje zit niet echt logisch.
groet,
André
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 27 jul 2009, 09:46
door han62
Hallo Andre,
Ik heb inmiddels de houder voor de 660 wel vast gekocht en op mijn GS gemonteerd. jammer is dat die kabel een verdikking heeft waardoor je en groter gat moet maken om hem netjes weg te werken tenzij je met Blue Tooth werkt dan kun je hem gewoon afknippen en alleen de + en - gebruiken. Ik heb hem bij de 1200 afgetact van het stopcontact onder het schermpje doorgeknipt en dan er bij aangesloten. dat werkt prima. ik heb de lengte van de kabel niet afgeknipt maar opgerold er onder over de tankaansluiting gelegd.
bij de 1100 heb ik de + draad gewoon tussen een zekering gestoken die over het contact geschakeld is. werkt al jaren perfect en zonder storingen.
je hebt gelijk nog even te wachten tot de meest vorkomende storingen bij de 660 opgelost zijn. ik zie op het GPS Forum nog te veel mensen die blij zijn dat ze hem hebben maar dan binnen de kortste keren ontevreden omdat hij niet doet wat hij beloofde te moeten doen. dus tot zolang gebruik ik de 550. de houder voor d 660 heb ik gemonteerd zodat ik er wat makkelijker een extra proefrit mee kan maken voor ik overstap. tot nu toe heeft de 660 mij nog niet kunnen overtuigen ondanks een paar voordelen. maar die blijken dan bij diverse mensen ineens niet meer te werken. zal wel tijdelijk zijn maar ik heb geen zin me tijdelijk te ergeren aan iets wat toch een leuk speeltje moet zijn.
Met vr gr
Han
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 27 jul 2009, 17:39
door Noortukker
Hallo Han,
Bedankt voor de infomatie.
Ik heb het uitgeprint om te bewaren en ga het denk ik gebruiken als de 660 er is
Of eventueel de 550 als de problemen bij de 660 blijven.
Nadeel nu is dat bij de 2610 de voedingaansluiting op de GPS zelf zit en niet op de houder.
En ook nog een gesplitste kabel in drieen (GPS, Craddle en Geluid)
Gevolg is dat je een losse kabel hebt slingeren bij vaste montage als je de GPS er af wil halen.
Vandaar nu nog even via het contact doosje.
Want hier en daar in het land laat ik hem toch liever niet op mijn motor zitten.
Maar nogmaals bedankt voor de info.
groet,
André
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 29 sep 2009, 19:37
door simmesim
ll
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 28 okt 2009, 23:28
door Berrybeer
simmesim schreef:jb175877202114.jpg
Ik stel me daar een hele mooie foto bij voor van een...ennuh....van een 'dinges'..... :lol:
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 31 okt 2009, 15:28
door walterr
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 31 okt 2009, 23:10
door walterr
**AC**,
Milan,
ik zie dat je op de Sportboxermeeting bent geweest ( zondag, 13 september 2009).
Een RT op een S-rit?
Mac Donalds Amersfoort-noord, dacht ik dat uw foto is genomen.
'k Had jouw Blacky al op foto gezien

en ook hier, in Belgenland, over horen vertellen.
Wie weet kom ik je nog eens tegen.
Walter
... o ja, waren die zwarte luchthappers origineel in 't zwart? Bij mij zilverkleurig.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 01 nov 2009, 08:09
door **AC**
walterr schreef:**AC**,
Milan,
ik zie dat je op de Sportboxermeeting bent geweest ( zondag, 13 september 2009).
Een RT op een S-rit?
JA dat klopt

Er waren ook nog een paar GS-en en een R erbij.
walterr schreef:Mac Donalds Amersfoort-noord, dacht ik dat uw foto is genomen.
Dat heb je wederom goed.
walterr schreef:'k Had jouw Blacky al op foto gezien

en ook hier, in Belgenland, over horen vertellen.
Kijk eens aan mijn

internationaal
walterr schreef:Wie weet kom ik je nog eens tegen.
Dat zal vast wel een keer gebeuren ergens in 2010 bij de meeting
walterr schreef:... o ja, waren die zwarte luchthappers origineel in 't zwart? Bij mij zilverkleurig.
Is een "speciale" serie geweest die vanuit de importeur zo gespoten is. Rijden niet zoveel van rond in ieder geval
Wil in de toekomst hem nog wat verder "pimpen" en ook de deksels zwart hebben en misschien zelfs de velgen. Over het laatste twijfel ik nog.
Groet Milan
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 15:42
door HVEI
Ja, Die snoeren zijn niet erg mooi. Ik heb een oplossing voor de snoer gevonden door deze onder de steun van het scherm door, achter het dashboard langs te voeren. Aanvankelijk was ik bang dat het snoer zou afknellen als het scherm in de laagste positie staat. Dat is niet het geval, het gaat allemaal goed.
Ik zal proberen om een foto te posten.
Huub
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 19:44
door walterr
et voilà
:-)
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 22:45
door han62
Hallo,
bedankt voor je poging tot het plaatsen van foto's ik zie er 1 maar die maakt (voor mij) nog niet echt duidelijk hoe je het hebt gedaan welke steun en hoe de kabel precies loopt.
Ik wil het zelf na de kerst op de 1200 monteren vandaar mijn belangstelling.
maar uiteindelijk gaat het er om dat je er zelf tevreden over bent.
als je meer foto's mag je ze me ook mailen.
Met vr gr
han
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 22:53
door Walter
MODERATOR BERICHT
Voor alle duidelijkheid,
Ik heb de post met niet werkende afbeeldingen verwijderd.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 23:01
door HVEI
Ok. Ik denk dat ik het nu weet hier komen de plaatjes:
Huub
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 23:05
door HVEI
..
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 20 dec 2009, 23:09
door HVEI
@han, hieroven staan je twee foto's. Op de ene zie je de steun wat beter.
Huub
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 21 dec 2009, 14:07
door HVEI
Zo, nu ik foto's kan uploaden kan ik mijn R1200 RT ook even showen.
Ik heb in mijn fotospeurtocht ontdekt hoe ik een slideshow kan maken, dus hier komtie:
[picasa]HuubvanEijk[/picasa]
Huub

:-)
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 21 dec 2009, 15:10
door han62
Hoi Huub,
Ziet er goed uit. Je hebt wel gelijk de smaak te pakken he foto's en slide show En leuk he als het uiteindelijk lukt

en het klopt dus maar weer eens de aanhouder wint heel vaak.
ik weet nog niet of ik die Waypont/Migsel beugel er op zet ik vind de andere zonder dat kogelgewricht tot nu toe eigenlijk mooier maar die Migsel beugel daar kun je een extra kogelbevestiging opzetten bv voor een camera.
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 21 dec 2009, 18:26
door HVEI
Ha Han,
Ja het is en Waypoint beugel. Ik vind dat deze wel wel heel netjes te monteren is. Je kunt er drie kogels op zetten, dus er moet altijd ruimte voor je camera zijn. Op de kogels zet je ram mount en die zijn er ook in verschillende lengtes. Volgens mij bestaat er ook een mogelijkheid om de kogel vrijwel direct aan aan de zumo houder te bevestigen.
Huub
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 31 dec 2009, 22:42
door HansD
Vandaag eindelijk mijn nieuwe (lease) R1200RT opgehaald. Ik wacht nog op een aantal onderdelen (oa. van Wunderlich en Corbin), maar ik plaats alvast een paar foto's.

<
Inderdaad: nieuwe motor, nieuw pak, nieuwe helm, alleen HansD is nog de oude (hadden ze geen nieuwer model van)
Daar ga je heel raar van kijken:
Het scherm is het breedste en hoogste scherm dat Ztechnik kon leveren. Is nu nog aan de hoge kant, maar dat moet precies goed zijn als het verhoogde zadel binnen is.
Zodra de motor helemaal compleet is plaats ik nog wel een keer fotos.
Hans
Re: Showen die R1200RT
Geplaatst: 01 jan 2010, 00:18
door ltjl
Motor, pak en Helm : TOP !!!
