Givi verhoogd scherm R1100RT

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mats1

Givi verhoogd scherm R1100RT

Ongelezen bericht door mats1 »

Sinds een week rijd ik met een Givi scherm rond. Deze is 7 cm hoger dan het normale scherm, en heeft een flipup.

Ik ben zelf 1,87 m lang, en heb het zadel op de middelste stand. Ik rij met een BMW Evo 5 helm (omgebouwd tot jethelm), en moet zeggen de resultaten zijn subliem!

Door de flipup heb je totaal geen last meer van wervelingen rond je helm, je rijdt heerlijk rustig, en hoeft de ruit niet eens omhoog te stellen. Een 5 cm omhoog kippen en je ben echt uit het lawaai.

Echt een aanrader. Gekocht bij RAD. be voor 99 euro, volgende dag in huis.
Roadrunner

Re: Givi verhoogd scherm R1100RT

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik rijd ook al enkele jaren met een GIVI-ruit. Goede prijs/prestatie verhouding _004

Tom.
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

Ik heb precies dezelfde ervaring. Inderdaad super !! Ik reed met het origineel scherm steeds in de hoogste stand. Nu kan ik tenminste een beetje met de ruit-standen spelen. Op de autostrade in de hoogste stand kijk ik er doorheen, geen lawaai rond de oren, bijna geen turbulentie wanneer je een vrachtwagen nadert of achter een bestelwagen rijdt. In de file of in druk verkeer laat ik het zakken zodat ik er net over kijk om meer interactie met het verkeer te hebben.
Ik denk zelfs dat ik in de laagste stand, omwille van de flip-up, hetzelfde resultaat heb als in de hoogste stand van de originele ruit. Zelfs bij regenweer is het super handig. Een echte aanrader... _004 _004 _004
En eh... ik heb in België slechts 96 euro betaald _005
By the way, ik ben 1 m 81
Groetjes,
Gert
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

mats1 schreef:Sinds een week rijd ik met een Givi scherm rond. Deze is 7 cm hoger dan het normale scherm, en heeft een flipup.

Ik ben zelf 1,87 m lang, en heb het zadel op de middelste stand. Ik rij met een BMW Evo 5 helm (omgebouwd tot jethelm), en moet zeggen de resultaten zijn subliem!

Door de flipup heb je totaal geen last meer van wervelingen rond je helm, je rijdt heerlijk rustig, en hoeft de ruit niet eens omhoog te stellen. Een 5 cm omhoog kippen en je ben echt uit het lawaai.

Echt een aanrader. Gekocht bij RAD. be voor 99 euro, volgende dag in huis.
Bedankt voor de tip. Ik heb hetzelfde probleem: 1,91 m en daardoor veel wind langs mijn helm. Het scherm heb ik net via internet besteld.
met vriendelijke groet
Rob
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ik heb zojuist geprobeerd om op de site van Givi te achterhalen welk scherm jullie besteld hebben, maar ik kom er niet helemaal uit :$ 8)

Bij het zoeken op het model, R11xxRT, kom ik enkel de montageplaat voor een topkoffer tegen. Geen ruit... Hebben jullie een modelnummer voor ons geinteresseerden?
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Of hier: http://www.givi.de/Fur-Ihr-Motorrad/

Ruit voor R1100RT en R1150RT zijn identiek.

Tom.
PD850RT
Type: R1200RT
Bijz: Antracietgrijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door PD850RT »

Heb sinds een week of 3 ook zo'n Givi verhoogd scherm op mijn R850RT en ook ik ben er razend enthousiast over.
Eindelijk geen gebulder meer aan de helm. Had dit wel mbt. windgeruis met het, voor mij(1.87m), veel te lage originele scherm.
Oordoppen heb je eigenlijk niet echt meer nodig met dit verhoogde nieuwe scherm en deze is helemaal goed in te stellen zoals ik dat wil;
Wil ik veel bescherming gaat hij heel hoog, is het wat warmer (wanneer is dat dan???) kan hij weer wat lager of ertussenin.
Daarnaast niet meer van die vieze vlekken welke ik overigens ook op het scherm van een BMW K1100LT had. BMW-kwaaltje misschien?
Zal een beschermlaag zijn maar gaat er toch op z'n tijd vanaf. Die Givi is overigens behoorlijk dik plexiglas en geeft bijna geen krimp bij het rijden.
Ziet er ook nog eens heel fraai uit, althans dat vind ikzelf. Paste overigens ook nog eens heel goed. Pefect dus en ik ben héél tevreden met deze aankoop!
Het enige minpuntje? Wel even oppassen want dit scherm geeft wel een wat kleine vertekening bij het flip-up gedeelte maar dat is alles.
M.vr.gr.

Kijk voor een voorbeeld: http://members.upc.nl/p.duppen4/Voertui ... R850RT.htm
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

@ alle GIVI gebruikers :
Op de website van RAD staat dat de GIVI ruit 44 cm meet.
Is dit gemeten aan de bovenkant van de inham van de ruit, of is dat de complete maat van de ruit ?
Mijn BMW ruit meet van de bovenkant inham tot bovenkant ruit 41 cm. , en de onderkant/bovenkant gemeten is hij ca. 44 cm.
Ik zou graag zo'n ruit bestellen, maar zou eerst willen weten of het dan nog een voordeel oplevert ten opzichte van mijn huidige ruit .
Ik ben zelf 1.80 mtr. en rijd met het zadel in de laagste stand

groeten PeeWee
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

PeeWee schreef:@ alle GIVI gebruikers :
Op de website van RAD staat dat de GIVI ruit 44 cm meet.
Is dit gemeten aan de bovenkant van de inham van de ruit, of is dat de complete maat van de ruit ?
Mijn BMW ruit meet van de bovenkant inham tot bovenkant ruit 41 cm. , en de onderkant/bovenkant gemeten is hij ca. 44 cm.
Ik zou graag zo'n ruit bestellen, maar zou eerst willen weten of het dan nog een voordeel oplevert ten opzichte van mijn huidige ruit .
Ik ben zelf 1.80 mtr. en rijd met het zadel in de laagste stand

groeten PeeWee
Hoi Peewee;
Ik kan momenteel niet gaan meten want heb de motor vanavond binnengebracht voor onderhoud.
RAD vermeld in ieder geval dat de Givi ruit 7 cm hoger is dan de originele. Wanneer ik ze ben gaan kopen heb ik ze er eens tegen gehouden en die 7 cm bleek inderdaad te kloppen. Ben je zeker dat je nog de originele ruit op je motor hebt ? Of is de originele van de 1150 hoger dan die van de 1100 ?
We zijn blijkbaar even groot. Ik rijd echter met het zadel in de hoogste stand. Mijn ervaring is in ieder geval zeer positief (zie hierboven).

Groetjes,
Gert
Laatst gewijzigd door Gert op 25 mei 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
PD850RT
Type: R1200RT
Bijz: Antracietgrijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Givi verhoogd scherm R1100RT (en 850/1150RT)

Ongelezen bericht door PD850RT »

Hoi PeeWee
Bij mijn GIVI-ruit is dit 43 cm. gemeten vanaf de bovenkant totaan de inham van de ruit. 46 cm telt deze in het totaal dus.....
Ikzelf heb alleen maar goede ervaringen met die paar centimeters zoals hierboven al omschreven maar dat zal voor een ieder anders zijn denk ik.
Daarnaast weet ik niet of het ook nog wat scheelt m.b.t. verschillen in de bevestiging van zo´n ruit bij de RT850-1100 modellen van voor en de RT850-RT1150 modellen van na 2003.
Dat je je zadel in de onderste stand hebt staan, ik zelf heb ´m in de middelste met m´n 1.87 m. en de ruit nog niet niet in de hoogste stand, scheelt natuurlijk ook nog.
Of je zou ergens moeten kunnen proefrijden met zo´n ruit. Bij MDI in Ravenstein daar kan dit, alleen is het dan weer geen GIVI maar een MDI. Zie hiervoor http://www.mdi-online.nl/webshop/artike ... fc&lang=nl voor meer informatie.
Succes in ieder geval ermee!
Groeten.
Peter.
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
PeeWee

Aan allen :
Alvast bedankt voor jullie info. Misschien heb ik wel het verhoogde BMW scherm erop.
Een nedplex ruit is voor mij ook nog een optie. Misschien maar eens een ritje Terneuzen doen binnenkort. Daar kan je in ieder geval proefrijden heb ik begrepen.
Al met al vind ik het niet makkelijk om een nieuwe ruit te kiezen !
PeteRT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSa
Land: Nedreland
Woonplaats of omgeving: Berkel en Rodenrijs

Ongelezen bericht door PeteRT »

N.a.v. al jullie enthousiaste meningen heb ik afgelopen vrijdag een GIVI ruit besteld bij RAD.
Was dinsdag binnen en in de avond gemonteerd. Vanwege mijn gering lengte van slechts 1,92m leek het mij wel gerechtvaardigd een wat hogere ruit aan te schaffen. Nou 4 jaar en een uitje naar Frankriijk te laat dus, ik kan nu met:
-open vizier rijden zonder dat er vanalles in mijn helm waait
-oortelefoontjes in rijden en muziek horen
en ik hoor het motorblok draaien.
Geweldige aankoop dus voor 96 euries (tijdelijk geen verzendkosten.

Groeten,
Peter
'98-'03 ZX-7 (1993)
'10---> ZX-7 (1993)
'03-'09 RSV 1000 (2001)
'05-'06 R1100RS (1995)
'06-'12 R1100RT (1999)
'12-'22 R1200GSA (2006)
'22---> R1200GSA (2015)
PeeWee

Nou, GIVI dan maar,denk ik ! :lol:
PeeWee

Het is uiteindelijk een GIVI ruit geworden.
Even een tijdje uitgebrobeerd onder verschillende omstandigheden, en hij bevalt prima.
Op zo'n 70% van de hoogste stand is er voor mij makkelijk te rijden met het helmvizier open tot ong. 140/150 Kmh.
Ik ben zelf 1.80 mtr en heb het zadel in de laagste stand

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”