Mannen heb een vraag aan de kenners onder jullie,
Mijn motor r1150rt lekt cardan olie.
Na grondige inspectie lijkt het dat het niet van de olie aftapplug maar van de binnenkant van de cardan. Heb al nieuwe pakkingring geplaatst en met de momentsleutel 23NM aangedraaid.
Heb nu de Elf Moto gear oil 80W-90 Selected mineral bases er op zitten.
Voor ik de motor in mijn bezit had heb ik deze olie op twee andere motoren zitten waar ik niet zoveel km mee heb gereden, en ook niet zo snel. Hier heb ik geen last van lekkage.
Volgens het handboek voor de motor zou er een soort cardanolie Merk-hypoidolie SAE 90 API klasse GL5 op moeten.
Is het mogelijk dat de Moto gear oil 80W-90 Selected mineral bases de oorzaak is voor de lekkage!
Zou het kunnen zijn dat Hypoidolie dikker is dan de mineralolie en zodoende niet lekt?
Zie graag jullie antwoorden hierover.
Cardan lekkage
Moderator: RT_Patrick
Re: Cardan lekkage
Ik weet niet of ik het goed begrepen heb , maar je hebt nog steeds lekkage na het vervangen van je keering.
Zou het niet kunnen dat je teveel lagerspeling hebt en de keering dit niet meer af kan dichten controleer je speling eens.
Gr Wijnald
Zou het niet kunnen dat je teveel lagerspeling hebt en de keering dit niet meer af kan dichten controleer je speling eens.
Gr Wijnald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3365 Weergaves
-
Laatste bericht door mkoskamp
-
- 27 Reacties