Ge(ver)bruik olie R 1200 RT

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
eversp

Ge(ver)bruik olie R 1200 RT

Ongelezen bericht door eversp »

Nog niet zoveel ervaring met het forum. Ik weet ook niet of mijn verhaal/vraag onder de juiste rubriek is geplaatst. Ben sinds november 2009 in het gelukkige bezit van een R 1200 RT uit 2006 met 20.000 km op de teller ( klopt volgens de dealer en leverancier )
Is een perfecte machine. Ik constateer echter wel dat het olieverbruik meer dan gemiddeld is ( een liter 1000 km )
Heb hierover contact gehad met de dealer ( denken/werken mee ) Is dit een bekend gegeven ?? Is er een oorzaak aan te geven ? Peter Evers Nieuwegein
vuurvreter

Re: Ge(ver)bruik olie R 1200 RT

Ongelezen bericht door vuurvreter »

eversp schreef:Nog niet zoveel ervaring met het forum. Ik weet ook niet of mijn verhaal/vraag onder de juiste rubriek is geplaatst. Ben sinds november 2009 in het gelukkige bezit van een R 1200 RT uit 2006 met 20.000 km op de teller ( klopt volgens de dealer en leverancier )
Is een perfecte machine. Ik constateer echter wel dat het olieverbruik meer dan gemiddeld is ( een liter 1000 km )
Heb hierover contact gehad met de dealer ( denken/werken mee ) Is dit een bekend gegeven ?? Is er een oorzaak aan te geven ? Peter Evers Nieuwegein
Ik heb in 0,4 liter olie bijgevuld op 10.000 km
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

1 liter per 1000 km is wel erg veel voor een 1200RT. Zelfs mijn 1100RT haalde dat niet en dat was tot nu toe de recordhouder in mijn motorverleden.

Ik zou als ik jou was de onderhoudshistorie van de fiets natrekken en zo mogelijk de vorige eigenaar (s) benaderen.

Evt Kenny uit Amersfoort om een second opinion vragen.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
braba

Ongelezen bericht door braba »

Dat is veel teveel. Goede rede voor een uitgebreide check of een second opion bij twijfel aan je eigen dealer :$
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

het lijkt erop dat je bmw nog niet goed is ingereden.
er zal waarschijnlijk oook nog synthetische olie inzitten.
Stap over op pure minerale olie dus ook geen semisyntheet.
En rij hier minimaal; een jaar mee al gelang naar dat je km maakt.
Het ding moet gewoon ingereden worden en dat duurt lang

gr Wijnald
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

eversp schreef:Nog niet zoveel ervaring met het forum. Ik weet ook niet of mijn verhaal/vraag onder de juiste rubriek is geplaatst. Ben sinds november 2009 in het gelukkige bezit van een R 1200 RT uit 2006 met 20.000 km op de teller ( klopt volgens de dealer en leverancier )
Peter,

Weet je zeker dat je op de juiste wijze het oliepeil meet :?: Ik heb geen ervaring met een -1200- , maar te snel en te veel bijvullen kan leiden tot een hoog verbruik en mogelijke motorschade. Pas bijvullen als het niveau bijna op het minimum staat en dan niet meer dan een kwart liter per keer.

Tom.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”