Hoi! :-)
Sinds 2 dagen in het bezit van een R1100R uit 1999 in redelijke staat voor zover wijzelf konden beoordelen. 83.000 km op de teller en geen schades, motorblok klinkt goed. Gaan 'm zelf onderhouden voorlopig. boekjes en historie ontbreken helaas. Zijn in het bezit van het originele werkplaatshandboek, zie hieronder. motor is voorzien van 3 koffers en origineel windscherm, stopcontact. Geen ABS maar dat vinden we niet erg.
Rij al motor sinds 1986 maar ben geen km vreter op de motor. Mijn man rijdt ook al sinds zijn 18e. Samen nu weer tijd om te toeren.
In het verleden een RT1100 bj 1998 gehad maar weggedaan en met tegenzin ingeruild in 2002 voor een handzamere F650. samen met een fijne motorscooter uit 1999 die we kochten toen we er achter kwamen dat het niets was om met 2 op 1 motor te rijden. Omdat we beiden zélf willen sturen.
Het bleef knagen, deze motor kwam op mijn pad. Soort midlife dingetje van mijn kant. Nu of nooit meer. :-)
Enfin: die 76 cm zithoogte ipv de 78 van de vroegere RT maakt voor mij nét het verschil tussen platte voeten en voorvoeten op de grond.
Ik heb er zin in!
Nu eerst een goede onderhoudsbeurt zelf zoveel mogelijk doen.
Ik ben op zoek naar een adres voor valbeugels rond de cilinders, van de RT weet ik dat je aan die zwarte beschermers niets hebt als de motor eenvoudig omvalt met opstappen. dan is die zwarte beschermer ook meteen gekraakt. :-(
Van Hepco en Becker vind ik ze een beetje prijzig, voor zo'n oude motor, dus als iemand een alternatief merk kent wat iets gunstiger geprijsd is?
Hoeft niet meteen van Ali uit China te zijn maar daar verkopen ze nog het e.e.a. zag ik.
vr groet,
Louise (en Peter) uit Maassluis
R1100R uit 1999 gekocht
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1100R
- Bijz: 1999
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
-
- Type: R1250GS
- Bijz: 40 jaar GS editie
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Re: R1100R uit 1999 gekocht
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!