R 80 RT vergelijken met R 100 RT....
Geplaatst: 01 aug 2025, 10:04
Hallo allen,
Ik heb eind april mijn R 1100 RT verkocht. Met pijn in het hart. Ik wil een motor kopen die iets minder zwaar/hoog is. Omdat mijn kinderen mogelijk ook hun rijbewijs gaan halen (25+, dus gewoon normaal A-rijbewijs), maar de zware 1100 RT niet echt een beginnersmotor is. Ook merkte ik zelf dat ik er minder vaak op reed omdat hij wel erg zwaar is, vooral bij het manoeuvreren. Zeker met volle koffers.
Ik ben daarom op zoek naar iets lichters. En iets klassieks. Ik wil graag met schroevendraaier, ducktape en tiewraps kunnen werken, ipv een boordcomputer. ;-)
Ik heb in mijn leven drie R 100 RT's gehad en twee R 1100 RT's. Ik ben nu op zoek naar een R 100 RT, maximaal jaren 90. Die heb ik in mijn geheugen zitten als een stuk beter te handelen dan de 1100.
Nu de vraag: ik kom meer R 80 RT's tegen dan R 100 RT's. Dus meer keuze en ook de prijs is vaak net iets aangenamer. Maar gezien mijn 1000 en 1100 cc-ervaringen, vraag ik mij af of de R 80 RT niet te veel 'underpowered' is. Is er iemand op het forum die ervaring heeft met overstap van R 100 RT naar R 80 RT en zo ja, hoe is dat bevallen?
Ik ben echt heel benieuwd. Want ja, het moet toch BMW blijven....
Ik heb eind april mijn R 1100 RT verkocht. Met pijn in het hart. Ik wil een motor kopen die iets minder zwaar/hoog is. Omdat mijn kinderen mogelijk ook hun rijbewijs gaan halen (25+, dus gewoon normaal A-rijbewijs), maar de zware 1100 RT niet echt een beginnersmotor is. Ook merkte ik zelf dat ik er minder vaak op reed omdat hij wel erg zwaar is, vooral bij het manoeuvreren. Zeker met volle koffers.
Ik ben daarom op zoek naar iets lichters. En iets klassieks. Ik wil graag met schroevendraaier, ducktape en tiewraps kunnen werken, ipv een boordcomputer. ;-)
Ik heb in mijn leven drie R 100 RT's gehad en twee R 1100 RT's. Ik ben nu op zoek naar een R 100 RT, maximaal jaren 90. Die heb ik in mijn geheugen zitten als een stuk beter te handelen dan de 1100.
Nu de vraag: ik kom meer R 80 RT's tegen dan R 100 RT's. Dus meer keuze en ook de prijs is vaak net iets aangenamer. Maar gezien mijn 1000 en 1100 cc-ervaringen, vraag ik mij af of de R 80 RT niet te veel 'underpowered' is. Is er iemand op het forum die ervaring heeft met overstap van R 100 RT naar R 80 RT en zo ja, hoe is dat bevallen?
Ik ben echt heel benieuwd. Want ja, het moet toch BMW blijven....