brandstofpomp relais

Laat hier je R1150RT maar zien . . . .

Moderator: RT_Patrick

Bert k
Type: R1150RT
Bijz: bouwjaar 2003
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Beek gem berg en dal

brandstofpomp relais

Ongelezen bericht door Bert k »

Goedemiddag allen,

Ben net in bezit van een R 1150 RT uit 2003. Heel lekkere motor. Alleen vandaag in de file richting de 4 daagse stopte meneer ermee..........ANWB erbij en we ontdekte een defecte zekering en wel die van de brandstofpomp. Vervangen en gestart en lopen. 1 minuut en weer uit. Zekering defect. Voor tijdelijk er u even een 15 A in laten zetten door de ANWB man om thuis te komen en dat lukte met normaal rijden.

BMW dealer gebeld en is niet bekend met deze storing.....en gaf aan dat het een piekspanning geweest kan zijn van de brandstofpomp maar het ook niet weet zo. Uiteindelijk zelf het relais op weerstand doorgemeten en deze kwam op 105 Ohm uit wat normaal tuusen 50 en 100 moet zijn dus reken het goed. Heeft iemand van jullie een idee waar ik ( NOOB ) zelf nog kan zoeken ? Ben niet helemaal gerust als ik ga rijden of alles het blijft doen...

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet Bert Kamphuis
RT_Patrick
Traditiebewaker en Beheerder
Traditiebewaker en Beheerder
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: brandstofpomp relais

Ongelezen bericht door RT_Patrick »

Hoi Bert,

Gefeliciteerd met je R 1150 RT – blijft een prachtige en comfortabele motor, ondanks deze wat minder leuke start…

Wat je beschrijft klinkt frustrerend, zeker als je net onderweg bent naar iets leuks als de Vierdaagse. Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt met mijn R1100RT (’94). In mijn geval bleek het probleem uiteindelijk te zitten in een oude zekering die door trillingen intern los was geraakt – dus niet doorgebrand, maar gewoon geen goed contact meer door ouderdom. Visueel leek alles in orde, maar de pomp deed niks.

Na het preventief vervangen van alle zekeringen (waren ook al oud), was het probleem opgelost en is het niet meer teruggekomen.

Zie foto:
viewtopic.php?t=18981

Misschien een tip: ook al heb je de zekering van de pomp al vervangen, check de rest van de zekeringen en vervang ze eventueel preventief. Die dingen kosten bijna niets en uitsluiten is in dit geval echt fijn.
Met vriendelijke groet,

Patrick

De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
RiTje
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: brandstofpomp relais

Ongelezen bericht door RiTje »

Hoi Bert,

Een vergelijkbaar probleem deed zich voor met mijn K1200 GT. De zekering telkens stuk. De oorzaak was toen een defecte brandstofpomp die veel te veel stroom vroeg waardoor de zekering telkens zijn werk deed. Vervanging was in dat geval de enige mogelijkheid.
Succes!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Showen die R1150RT”