Pagina 1 van 1

Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 30 mei 2025, 11:12
door Mario1962
Op 25-03-2025 deze (in mijn ogen) fraaie R1200RT 2009 gekocht, de RT met 72K op de klok had net een 10.000 beurt gehad waarbij alle filters en oliΓ«n vernieuwd / ververst zijn, de full-specs (op een radio na) RT zag er goed verzorgd uit en kwam tevens met alle papieren en rekeningen, het was liefde op het eerste gezicht.
Big RT Smile

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op 09-04-2025 een nieuw setje Michelin Road 6 GT gekocht vanwege een spijker in de achterband, wat een positief verschil met de al redelijk gecupte oude banden, de RT stuurt nu messcherp en voelt een stuk lichtvoetiger aan _004

Afbeelding

Na een tip _004 hier op het forum meteen maar de RT voorzien van een spijkervanger .

Afbeelding

Afbeelding

Op 25-04-2025 de RT voorzien van navigatie dmv een 2e hands Samsung Galaxy Tab Active-3 op een Brodit mount met slotje.

Afbeelding

Omdat er totaal geen verschil merkbaar was tussen de diverse mode settings (veervoorspanning achter werkte wel) van de ESA shocks op 17-05-2024 beide shocks gedemonteerd en opgestuurd naar JJ Suspension (Esa Repair), uitkomst was dat beide stappenmotoren totaal verroest en onherstelbaar zijn :(
De opties waren, of de shocks te voorzien van nieuwe stappen motoren via Ruud Droog (zoon van weilen Jan Droog van JD Shocks), inclusief een service beurt voor beide shocks zou dat al gauw de €1000 gaan overschrijden en met eventueel nieuwe Hyperpro veren nog duurder uit gaan pakken, in overleg met Wesley van JJ Suspension (en de vele lovende ervaringen hier) besloten om toch maar voor nieuwe Hyperpro shocks te gaan, de nog goed werkende HPA unit van de oude achter shock zal dan tevens overgezet worden zodat de hoogte verstelling iig behouden blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In afwachting van de Hyperpro shocks gisteren wat onderhoud en tevens check's uitgevoerd op de RT, de goede staat van de cardanas was een hele geruststelling _004 tevens blijkt de net aangeschafte UniCarScan UCSI-2100 Diagnoseadapter prima te werken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 30 mei 2025, 11:32
door Paniekje
Preventief onderhoud is belangrijk, je bent goed bezig πŸ˜ƒπŸ‘

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 30 mei 2025, 11:59
door Mario1962
Paniekje schreef: 30 mei 2025, 11:32 Preventief onderhoud is belangrijk, je bent goed bezig πŸ˜ƒπŸ‘
Tnx, Onderdeel van de hobby 8)_

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 12 jun 2025, 18:16
door Mario1962
Morgen ophalen bij JJ Suspension en zaterdag inbouwen, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Afbeelding


Afbeelding

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 13 jun 2025, 14:00
door Mario1962
Afbeelding

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 13 jun 2025, 14:58
door maRcBMWR
ben ook benieuwd naar het verschil voor en na

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 13 jun 2025, 20:45
door Mario1962
Vanaf Hyperpro hebben de shocks de volgende rebound presets meegekregen,

Rear shock: 17 clicks open
Front shock: 20 clicks open

Voor beide het advies om niet verder dan +/- 5 clicks hier van af te wijken.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze rebound waardes?

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 14 jun 2025, 20:44
door Mario1962
De shocks zitten erop, en de HPA werkt zoals verwacht Big RT Smile




Afbeelding


Afbeelding

1 helmpje,
Afbeelding

1 helmpje + bagage,
Afbeelding

2 helmpjes,
Afbeelding

Re: Mijn R1200RT 2009

Geplaatst: 15 jun 2025, 11:46
door Mario1962
Uitgaande van de versleten originele shocks die vastgeroest stonden in sport mode is de RT nu gelijk een strijkijzer, alle oneffenheden worden nu vrijwel glad getrokken, in eerste instantie vond ik wel de af fabriek rebound settings wat te sportief en ben uiteindelijk voor achter op 19 clicks open en voor voor op 30 clicks open uitgekomen, de RT ligt hiermee nog steeds strak en voorspelbaar in snel bochten werk maar polijst het wegdek een stuk beter als met de af fabriek settings _004