Mijn R1200RT 2009
Geplaatst: 30 mei 2025, 11:12
Op 25-03-2025 deze (in mijn ogen) fraaie R1200RT 2009 gekocht, de RT met 72K op de klok had net een 10.000 beurt gehad waarbij alle filters en oliΓ«n vernieuwd / ververst zijn, de full-specs (op een radio na) RT zag er goed verzorgd uit en kwam tevens met alle papieren en rekeningen, het was liefde op het eerste gezicht.




Op 09-04-2025 een nieuw setje Michelin Road 6 GT gekocht vanwege een spijker in de achterband, wat een positief verschil met de al redelijk gecupte oude banden, de RT stuurt nu messcherp en voelt een stuk lichtvoetiger aan

Na een tip
hier op het forum meteen maar de RT voorzien van een spijkervanger .


Op 25-04-2025 de RT voorzien van navigatie dmv een 2e hands Samsung Galaxy Tab Active-3 op een Brodit mount met slotje.

Omdat er totaal geen verschil merkbaar was tussen de diverse mode settings (veervoorspanning achter werkte wel) van de ESA shocks op 17-05-2024 beide shocks gedemonteerd en opgestuurd naar JJ Suspension (Esa Repair), uitkomst was dat beide stappenmotoren totaal verroest en onherstelbaar zijn
De opties waren, of de shocks te voorzien van nieuwe stappen motoren via Ruud Droog (zoon van weilen Jan Droog van JD Shocks), inclusief een service beurt voor beide shocks zou dat al gauw de β¬1000 gaan overschrijden en met eventueel nieuwe Hyperpro veren nog duurder uit gaan pakken, in overleg met Wesley van JJ Suspension (en de vele lovende ervaringen hier) besloten om toch maar voor nieuwe Hyperpro shocks te gaan, de nog goed werkende HPA unit van de oude achter shock zal dan tevens overgezet worden zodat de hoogte verstelling iig behouden blijft.



In afwachting van de Hyperpro shocks gisteren wat onderhoud en tevens check's uitgevoerd op de RT, de goede staat van de cardanas was een hele geruststelling
tevens blijkt de net aangeschafte UniCarScan UCSI-2100 Diagnoseadapter prima te werken.










Op 09-04-2025 een nieuw setje Michelin Road 6 GT gekocht vanwege een spijker in de achterband, wat een positief verschil met de al redelijk gecupte oude banden, de RT stuurt nu messcherp en voelt een stuk lichtvoetiger aan


Na een tip



Op 25-04-2025 de RT voorzien van navigatie dmv een 2e hands Samsung Galaxy Tab Active-3 op een Brodit mount met slotje.

Omdat er totaal geen verschil merkbaar was tussen de diverse mode settings (veervoorspanning achter werkte wel) van de ESA shocks op 17-05-2024 beide shocks gedemonteerd en opgestuurd naar JJ Suspension (Esa Repair), uitkomst was dat beide stappenmotoren totaal verroest en onherstelbaar zijn

De opties waren, of de shocks te voorzien van nieuwe stappen motoren via Ruud Droog (zoon van weilen Jan Droog van JD Shocks), inclusief een service beurt voor beide shocks zou dat al gauw de β¬1000 gaan overschrijden en met eventueel nieuwe Hyperpro veren nog duurder uit gaan pakken, in overleg met Wesley van JJ Suspension (en de vele lovende ervaringen hier) besloten om toch maar voor nieuwe Hyperpro shocks te gaan, de nog goed werkende HPA unit van de oude achter shock zal dan tevens overgezet worden zodat de hoogte verstelling iig behouden blijft.



In afwachting van de Hyperpro shocks gisteren wat onderhoud en tevens check's uitgevoerd op de RT, de goede staat van de cardanas was een hele geruststelling





