Connected app verbinding met de motor
Moderator: RT_Patrick
- Tieflaar
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Connected app verbinding met de motor
Gisteren de 20k servicebeurt uit laten voeren bij mijn '23 R1250RT.
Sinds de aflevering is de connectiviteit tussen mijn iPhone en het TFT scherm, tbv navigatie, een ongekend drama.
Zo erg dat BMW NL betrokken werd door de dealer en er een case registratie gedaan werd. Daarmee wilde ze een beeld wekken betrokken te zijn. Maar daarvan heb ik nooit iets gemerkt.
Tijdens de servicebeurt is ook de TFT software geüpdatet. Of dat bijdraagt aan een oplossing is volkomen onduidelijk
Kennelijk weet ook de dealer niet wat ze doen. De Aftersales en Service Adviseur sprak als volgt hierover "Hopelijk is het nu beter".
Maar ik wil niet dat het "beter" is. Ik wil dat het opgelost is.
Sinds de aflevering is de connectiviteit tussen mijn iPhone en het TFT scherm, tbv navigatie, een ongekend drama.
Zo erg dat BMW NL betrokken werd door de dealer en er een case registratie gedaan werd. Daarmee wilde ze een beeld wekken betrokken te zijn. Maar daarvan heb ik nooit iets gemerkt.
Tijdens de servicebeurt is ook de TFT software geüpdatet. Of dat bijdraagt aan een oplossing is volkomen onduidelijk
Kennelijk weet ook de dealer niet wat ze doen. De Aftersales en Service Adviseur sprak als volgt hierover "Hopelijk is het nu beter".
Maar ik wil niet dat het "beter" is. Ik wil dat het opgelost is.
Grrrroet, Jack
- Mello
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Re: Connected app verbinding met de motor
Hoi Jack,
Ik heb dit onderwerp altijd met interesse gevolgd en was voor mij een van de reden om trouw te blijven aan mijn 2015 1200RT.
Tot ik vorig jaar een prachtige 2023 1250RT zag en toch overstag ben gegaan met het idee, de connected app zien we wel.
Echter heb ik nooit problemen gehad met de connectiviteit.
Ja, het duurt +\- 30 seconden voordat de gehele verbinding is gemaakt, meestal hoef ik de telefoon niet eens uit mijn jas te halen na een stop en gaat het automatisch.
Als ik rond lees op, ook andere fora, lijkt het alleen met een iPhone te gebeuren?
Zelf heb ik een Android toestel.
Maar daar heb je als iPhone bezitter geen boodschap aan, met een iPhone moet het ook werken.
Johan
Ik heb dit onderwerp altijd met interesse gevolgd en was voor mij een van de reden om trouw te blijven aan mijn 2015 1200RT.
Tot ik vorig jaar een prachtige 2023 1250RT zag en toch overstag ben gegaan met het idee, de connected app zien we wel.
Echter heb ik nooit problemen gehad met de connectiviteit.
Ja, het duurt +\- 30 seconden voordat de gehele verbinding is gemaakt, meestal hoef ik de telefoon niet eens uit mijn jas te halen na een stop en gaat het automatisch.
Als ik rond lees op, ook andere fora, lijkt het alleen met een iPhone te gebeuren?
Zelf heb ik een Android toestel.
Maar daar heb je als iPhone bezitter geen boodschap aan, met een iPhone moet het ook werken.
Johan
- Tieflaar
Dag Johan,
Ik heb een oud Android toestel en die verbind probleemloos met het TFT. Zelf als het toestel op enige afstand van de motorfiets is.
Maar ik wil die Android niet gebruiken. De weergave op het TFT scherm is minder mooi en ik vind de beschikbare stemmen onprettig.
Voor het gebruik van het TFT heb ik sinds een tijdje een oude iPhone ingericht. Ik heb daar alle apps van verwijderd en alleen de noodzakelijke apps op staan. En dat werkt redelijk. Na ieder stop moet ik wel de verbinding bevestigen. Lastig maar te doen.
Ik wil overigens niet uitsluiten dat de verbindingsproblemen aan de Apple iPhones liggen en niet aan BMW.
Het is aan BMW omdat te onderzoeken en een oplossing te vinden.
Ik heb een oud Android toestel en die verbind probleemloos met het TFT. Zelf als het toestel op enige afstand van de motorfiets is.
Maar ik wil die Android niet gebruiken. De weergave op het TFT scherm is minder mooi en ik vind de beschikbare stemmen onprettig.
Voor het gebruik van het TFT heb ik sinds een tijdje een oude iPhone ingericht. Ik heb daar alle apps van verwijderd en alleen de noodzakelijke apps op staan. En dat werkt redelijk. Na ieder stop moet ik wel de verbinding bevestigen. Lastig maar te doen.
Ik wil overigens niet uitsluiten dat de verbindingsproblemen aan de Apple iPhones liggen en niet aan BMW.
Het is aan BMW omdat te onderzoeken en een oplossing te vinden.
Grrrroet, Jack
- Ludo v e
- Bijz: Nieuw model met TFT scherm
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Balen , kempen
Ik gebruik ook mijn oude smartphone samsung A6 ( al de apps die ik niet nodig heb zijn verwijderd gebruik deze alleen op de moto ) voor op mijn moto ( BMW R1250 rt ) , als ik een route rij moet ik na elke stop terug de Gsm verbinden met de moto en ook de route terug opstarten en kiezen voor de directe weg , alleen als ik een beetje van de route afwijk om bv iets te gaan eten of te drinken loopt het in het honderd , hierdoor valt de te rijden route weg en kan ik de gekozen route niet meer volgen ( stuurt mij denk ik naar het eindpunt van de route ) , heeft hier iemand een oplossing voor .
Live to ride & ride to live
BMW R1250 RT
BMW R1250 RT
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Voor zover ik ooit gehoord heb, maar ik ben geen iOS developer, levert het koppelen met Bluetooth apparaten in software regelmatig problemen op icm iPhones, omdat ze bij Apple de instelling hebben "We vertrouwen niets en niemand, tenzij wij het zelf gemaakt hebben".Tieflaar schreef: 01 jun 2025, 08:39Ik wil overigens niet uitsluiten dat de verbindingsproblemen aan de Apple iPhones liggen en niet aan BMW.
Hier heb je als gebruiker natuurlijk geen ene moer aan, zeker niet als deze liever Apple dan Android gebruikt en daar ook met liefde voor betaald, maar meneer BMW mag hier wat mij betreft wat actiever in zijn richting z'n klanten; de fietsen zijn nou ook niet bepaald goedkoop, dus dan mag je wel wat meer verwachten.
Groeten,
Peter
Peter
- Tieflaar
Bij het genoemde probleem blijft de bluetooth verbinding in stand. Het is de Wifi verbinding die onderbroken wordt en die niet makkelijk herstelt kan worden.QuickFix schreef: 02 jun 2025, 17:32 Voor zover ik ooit gehoord heb, maar ik ben geen iOS developer, levert het koppelen met Bluetooth apparaten in software regelmatig problemen op icm iPhones,
Grrrroet, Jack
- Mello
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Ik kwam aangehangen bijlage tegen op het www.
De reacties hierop waren positief van de iPhone gebruikers.
Wellicht heb je hier iets aan?
En anders, nooit geschoten, altijd mis.
Johan
De reacties hierop waren positief van de iPhone gebruikers.
Wellicht heb je hier iets aan?
En anders, nooit geschoten, altijd mis.
Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Tieflaar
Dankjewel voor deze tip.
Ik ga mij daar zeker in verdiepen!

Ik ga mij daar zeker in verdiepen!

Grrrroet, Jack
- Tieflaar
Het script wordt geactiveerd adhv de bluetooth van de motorfiets. Dus voordat de app opgestart is.
BMW adviseert om de eerst de app op te starten en daarna de motorfiets. Mijn ervaring is dat dit inderdaad de eerste verbinding verbetert.
De onderbrekingen van de WiFi verbinding vindt vooral onderweg plaats. En dan heb ik niet veel aan de scripts.
Voor wie zich er verder in wil verdiepen is deze video ook goed.
https://youtu.be/dzKGN5rqgyM?si=os5XkAP5nC6ABuuE
@Mello nogmaals dan voor het delen!
BMW adviseert om de eerst de app op te starten en daarna de motorfiets. Mijn ervaring is dat dit inderdaad de eerste verbinding verbetert.
De onderbrekingen van de WiFi verbinding vindt vooral onderweg plaats. En dan heb ik niet veel aan de scripts.
Voor wie zich er verder in wil verdiepen is deze video ook goed.
https://youtu.be/dzKGN5rqgyM?si=os5XkAP5nC6ABuuE
@Mello nogmaals dan voor het delen!
Grrrroet, Jack
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht