Injectoren via John Gemi

Konstantfahruckeln (KFR) en afstellingen voor soepel rijgedrag. Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental.

Moderator: RT_Patrick

Wolk9
Type: R1150RT
Bijz: twinspark, zwarte velgen, ztechnik ruit
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Injectoren via John Gemi

Ongelezen bericht door Wolk9 »

Bij mijn -1150- heb ik twee nieuwe injectoren van John Gemi gekregen, maar bij montage bleek dat ze defect waren.

Onder garantie heb ik ‘nieuwe’ toegestuurd gekregen, waarvan ik een foto heb bijgevoegd. Ik vind namelijk de spuitmondjes nogal verschillend.

De vraag aan de ‘kenners’ op dit forum: is dit erg?
IMG_0722.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
36 Jaar Motorrijbewijs
32 Jaar Autorijbewijs

Ooit:
Honda CM400T
Yamaha XJ750Seca

Nu:
Yamama XJ900f 31a 1984.
BMW R1150RT Twinspark 2003
Isaac
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Injectoren via John Gemi

Ongelezen bericht door Isaac »

Bij een injector gaat het om de verneveling van de brandstof. De injectoren die je laat zien zijn meet een hele fijne verneveling waardoor de brandstof haast als damp de cilinder in gaat. Door een fijnere verneveling is het rendement iets hoger. Je merkt het met het rijden maar op de brandstof is nagenoeg geen verschil te merken. Als je wil zien hoe de verneveling is kan je de injector aansluiten maar niet monteren. Als je dan een stukje keukenpapier onder de injector houdt en even de motor start (zonder te laten aanslaan) kan je de verneveling zien. Dat zou mooi, egaal en rond moeten zijn.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “KFR & Motormanagement”