Pagina 1 van 1

AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 08:12
door MofkaP
In februari bestel ik een onderdeel voor de motor via AliExpress.
Ik betaal (bedrag + BTW) en wacht op ontvangst
Volgens AliExpress / verkoper / China Post wordt het pakket opgestuurd.
Begin april kom ik terug van vakantie en blijkt het pakket door PostNL/ douane te zijn teruggestuurd naar de afzender kennelijk wegens het ontbreken van een valide track&trace code (T1).
PostNL gebruikt een nieuwe track&trace code (NT) voor terugsturen van het pakket.
Ik reclameer bij AliExpress (en verkoper) en verzoek om terugbetaling. Immers volgens de advertentie / reclame gebeurt terugbetaling als het pakket binnen 90 dagen wordt geretourneerd (protection period). Verkoper reageert helemaal niet.
AliExpress weigert dat, want volgens hun informatie is het pakket ingeklaard en ligt het klaar bij PostNL; AliExpress verwijst naar hun helpdesk.
Vervolgens ben ik In bezwaar gegaan bij de helpdesk, immers uit de track&trace code (NT) blijkt dat het pakket is teruggestuurd. De helpdesk van AliExpress geeft nu een andere track&trace code (T2)
AliExpress weigert nogmaals terugbetaling en vraagt om een officieel, gestempeld document waaruit blijkt dat het pakket is teruggestuurd.
Ik weer naar PostNL. Zo’n document bestaat helemaal niet bij PostNL, luidt het antwoord. Indien er een onderzoek moet komen, moet dat verzoek door de verzender worden ingediend; de ontvanger kan dat niet, die is geen partij bij de post-overeenkomst. Bij de track&trace code (NT) van PostNL is te zien (op internet) dat het pakket is teruggestuurd. Verder is de nieuwe track&trace code van AliExpress (T2) bij PostNL onbekend (en niet alleen bij PostNL, het is helemaal niet te vinden).
Terug naar de helpdesk van AliExpress, met bovenstaande informatie.
Arrogant als AliExpress is, komt er geen antwoord, verzoekt AliExpress ook niet om een postaal onderzoek en sluit AliExpress eenzijdig de order (finished) zonder dat het pakket door mij is ontvangen en zonder terugbetaling.

IK HEB DUS AAN ALIEXPRESS BETAALD EN HET PAKKET NOOIT ONTVANGEN OF HET GELD TERUGGEKREGEN.
Geen AliExpress meer voor mij, want als er iets fout gaat, en AliExpress / verkoper de fout maakt blijf jij met de gebakken peren zitten.
Gelukkig zijn er nog andere Chinese webshops.

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 08:33
door Paniekje
Hmmm 🤨, meestal gaat het goed.
Maar dit verdient niet de hoofdprijs.
Zijn er nog iets van “waarborg-partijen” die hier op zouden kunnen duiken ?

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 09:52
door MofkaP
Tot nu toe ging het goed.
Maar als het een keer fout gaat dan ben je en het pakket en je geld kwijt.

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 12:06
door Paniekje
Heet ie in dit geval dan toch nog Baba met zijn achternaam .

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 13:43
door Henk7777
Het ging dus verkeert op het moment dat het pakket bij het afhaal punt ligt en jij het niet opgehaald hebt...

Ja, het ligt daar maar een week en dan gaat het retour afzender en dan gaat het mis bij Ali.

Je hebt genoeg signalen gehad... via de mail en de POSTNL app dat het voor je klaar ligt en dat je het pakket moet ophalen..

En als jij al die signalen negeert terwijl je weet dat er een pakket onderweg is dan is het wel je eigen schuld.

De verzender ( Ali ) kan er niets aan doen als jij je pakket niet ophaalt.

Ik doe al jaren heel veel zaken met Ali en er is 1 keer een pakketje zoek geraakt en toen hebben ze een nieuwe pakket opgestuurd..

Hoop alleen dat de kosten niet te hoog waren...

Henk7777

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 15:49
door MofkaP
Een pakket van AliE wordt bezorgd door PostNL; het pakket ligt nooit klaar om opgehaald worden.

Het gaat verkeerd omdat de verkoper / AliE een foutieve (niet bestaande) track&trace code gebruikt.

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 09 mei 2025, 21:56
door Henk7777
Als je niet thuis bent wordt het bij een ophaal punt gebracht in de buurt.. en dan heb je een week om het op te halen...

Je kunt ook POSTNL opdracht geven om pakjes ALTIJD bij het ophaalpunt te brengen, dan heb je een week om het op te halen..

Ik ben groot verbruiker wat pakjes betreft..

Henk7777

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 10 mei 2025, 07:44
door BoxerHarry
Bij mij is er nooit iets fout gegaan met ali. Sterker nog, ik had de pakketjes verrassend snel in huis.

Misschien is service niet hun sterkste kant, geen idee.

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 10 mei 2025, 16:51
door nvdw
Henk7777 schreef: 09 mei 2025, 13:43 Het ging dus verkeert op het moment dat het pakket bij het afhaal punt ligt en jij het niet opgehaald hebt
Nee:
MofkaP schreef: 09 mei 2025, 08:12 Begin april kom ik terug van vakantie en blijkt het pakket door PostNL/ douane te zijn teruggestuurd naar de afzender kennelijk wegens het ontbreken van een valide track&trace code (T1).
Het pakket is nooit voorbij de inklaring gekomen, als ik het zo lees.

Re: AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.

Geplaatst: 12 mei 2025, 23:02
door siebke
En daarom betaal ik de op internet bestelde artikelen bij voorkeur met creditcard, al moet ik daardoor wat verder surfen..... 8)_