AliExpress nooit meer; geen pakket; geld foetsie.
Geplaatst: 09 mei 2025, 08:12
In februari bestel ik een onderdeel voor de motor via AliExpress.
Ik betaal (bedrag + BTW) en wacht op ontvangst
Volgens AliExpress / verkoper / China Post wordt het pakket opgestuurd.
Begin april kom ik terug van vakantie en blijkt het pakket door PostNL/ douane te zijn teruggestuurd naar de afzender kennelijk wegens het ontbreken van een valide track&trace code (T1).
PostNL gebruikt een nieuwe track&trace code (NT) voor terugsturen van het pakket.
Ik reclameer bij AliExpress (en verkoper) en verzoek om terugbetaling. Immers volgens de advertentie / reclame gebeurt terugbetaling als het pakket binnen 90 dagen wordt geretourneerd (protection period). Verkoper reageert helemaal niet.
AliExpress weigert dat, want volgens hun informatie is het pakket ingeklaard en ligt het klaar bij PostNL; AliExpress verwijst naar hun helpdesk.
Vervolgens ben ik In bezwaar gegaan bij de helpdesk, immers uit de track&trace code (NT) blijkt dat het pakket is teruggestuurd. De helpdesk van AliExpress geeft nu een andere track&trace code (T2)
AliExpress weigert nogmaals terugbetaling en vraagt om een officieel, gestempeld document waaruit blijkt dat het pakket is teruggestuurd.
Ik weer naar PostNL. Zo’n document bestaat helemaal niet bij PostNL, luidt het antwoord. Indien er een onderzoek moet komen, moet dat verzoek door de verzender worden ingediend; de ontvanger kan dat niet, die is geen partij bij de post-overeenkomst. Bij de track&trace code (NT) van PostNL is te zien (op internet) dat het pakket is teruggestuurd. Verder is de nieuwe track&trace code van AliExpress (T2) bij PostNL onbekend (en niet alleen bij PostNL, het is helemaal niet te vinden).
Terug naar de helpdesk van AliExpress, met bovenstaande informatie.
Arrogant als AliExpress is, komt er geen antwoord, verzoekt AliExpress ook niet om een postaal onderzoek en sluit AliExpress eenzijdig de order (finished) zonder dat het pakket door mij is ontvangen en zonder terugbetaling.
IK HEB DUS AAN ALIEXPRESS BETAALD EN HET PAKKET NOOIT ONTVANGEN OF HET GELD TERUGGEKREGEN.
Geen AliExpress meer voor mij, want als er iets fout gaat, en AliExpress / verkoper de fout maakt blijf jij met de gebakken peren zitten.
Gelukkig zijn er nog andere Chinese webshops.
Ik betaal (bedrag + BTW) en wacht op ontvangst
Volgens AliExpress / verkoper / China Post wordt het pakket opgestuurd.
Begin april kom ik terug van vakantie en blijkt het pakket door PostNL/ douane te zijn teruggestuurd naar de afzender kennelijk wegens het ontbreken van een valide track&trace code (T1).
PostNL gebruikt een nieuwe track&trace code (NT) voor terugsturen van het pakket.
Ik reclameer bij AliExpress (en verkoper) en verzoek om terugbetaling. Immers volgens de advertentie / reclame gebeurt terugbetaling als het pakket binnen 90 dagen wordt geretourneerd (protection period). Verkoper reageert helemaal niet.
AliExpress weigert dat, want volgens hun informatie is het pakket ingeklaard en ligt het klaar bij PostNL; AliExpress verwijst naar hun helpdesk.
Vervolgens ben ik In bezwaar gegaan bij de helpdesk, immers uit de track&trace code (NT) blijkt dat het pakket is teruggestuurd. De helpdesk van AliExpress geeft nu een andere track&trace code (T2)
AliExpress weigert nogmaals terugbetaling en vraagt om een officieel, gestempeld document waaruit blijkt dat het pakket is teruggestuurd.
Ik weer naar PostNL. Zo’n document bestaat helemaal niet bij PostNL, luidt het antwoord. Indien er een onderzoek moet komen, moet dat verzoek door de verzender worden ingediend; de ontvanger kan dat niet, die is geen partij bij de post-overeenkomst. Bij de track&trace code (NT) van PostNL is te zien (op internet) dat het pakket is teruggestuurd. Verder is de nieuwe track&trace code van AliExpress (T2) bij PostNL onbekend (en niet alleen bij PostNL, het is helemaal niet te vinden).
Terug naar de helpdesk van AliExpress, met bovenstaande informatie.
Arrogant als AliExpress is, komt er geen antwoord, verzoekt AliExpress ook niet om een postaal onderzoek en sluit AliExpress eenzijdig de order (finished) zonder dat het pakket door mij is ontvangen en zonder terugbetaling.
IK HEB DUS AAN ALIEXPRESS BETAALD EN HET PAKKET NOOIT ONTVANGEN OF HET GELD TERUGGEKREGEN.
Geen AliExpress meer voor mij, want als er iets fout gaat, en AliExpress / verkoper de fout maakt blijf jij met de gebakken peren zitten.
Gelukkig zijn er nog andere Chinese webshops.