TPS stellen R1100r
Geplaatst: 01 apr 2025, 21:28
Na geknoei met het afstellen van de stopschroef en tps wil ik toch even mijn bevindingen delen omdat ik eindelijk goed resultaat heb.
Er was aan de stopschroef van het linker gasklephuis gezeten als mede aan de tps gemorreld.
Het beestje kreeg ik net niet lekker lopend ook al was het netjes gesynchroniseerd. Als ik afstapte meurde ik naar de uitlaatgassen, dip in vermogen en er liep een druppel uit de uitlaat. De ploffen horen erbij (heb ik mij laten vertellen).
Dat was het resultaat van zero=zero zoals uitgebreid gedocumenteerd is. Recyclizer maakte het alleen nog maar erger.
Wat bleek, voor mij, de oplossing. Zero=niet 0 maar 250mV met draaiende motor. Ook alleen meten aan de stekker en niet aarden op het frame. Dit samen maakte flink verschil in de waarden met niet draaiende motor. Nulpunt dus 250mV en vervolgens de stopschroef opgedraaid tot 345mV voor stationair.
Daarna gesynchroniseerd zoals ook genoeg omschreven is. Beestje gaat als de brandweer. Recyclizer er tussenuit en nu is het nog levendiger. Stationair lopen kan op 800 toeren kan maar is natuurlijk niet ideaal. Geen stank, schone pijp, geen dip meer bij 3000-4000 toeren.
Er is zeer uitgebreid over geschreven door mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik, daarom een kleine samenvatting van mijn reis.
Er was aan de stopschroef van het linker gasklephuis gezeten als mede aan de tps gemorreld.
Het beestje kreeg ik net niet lekker lopend ook al was het netjes gesynchroniseerd. Als ik afstapte meurde ik naar de uitlaatgassen, dip in vermogen en er liep een druppel uit de uitlaat. De ploffen horen erbij (heb ik mij laten vertellen).
Dat was het resultaat van zero=zero zoals uitgebreid gedocumenteerd is. Recyclizer maakte het alleen nog maar erger.
Wat bleek, voor mij, de oplossing. Zero=niet 0 maar 250mV met draaiende motor. Ook alleen meten aan de stekker en niet aarden op het frame. Dit samen maakte flink verschil in de waarden met niet draaiende motor. Nulpunt dus 250mV en vervolgens de stopschroef opgedraaid tot 345mV voor stationair.
Daarna gesynchroniseerd zoals ook genoeg omschreven is. Beestje gaat als de brandweer. Recyclizer er tussenuit en nu is het nog levendiger. Stationair lopen kan op 800 toeren kan maar is natuurlijk niet ideaal. Geen stank, schone pijp, geen dip meer bij 3000-4000 toeren.
Er is zeer uitgebreid over geschreven door mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik, daarom een kleine samenvatting van mijn reis.