Gasklephuis
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enkhuizen
Gasklephuis
Hallo,
Ik heb een R1100RT uit 96 en wil de gasklephuizen vervangen. Tweede hands 2 gekocht en de rechter past prima maar de linker met de TPS mist wat aansluitingen voor de kabels. Ik denk dat ze van een nieuwer type komen. Ik zal dus mijn oude erweer opzetten maar kan de rechter blijven zitten want die past prima.
Wat ik zag in de linker is dat de bypass schroef van de mijne een punt heeft en de nieuwe zonder punt is aan het uiteinde.
Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.
Of kunnen ze ook van een 1150 zijn??
Groeten.
Ik heb een R1100RT uit 96 en wil de gasklephuizen vervangen. Tweede hands 2 gekocht en de rechter past prima maar de linker met de TPS mist wat aansluitingen voor de kabels. Ik denk dat ze van een nieuwer type komen. Ik zal dus mijn oude erweer opzetten maar kan de rechter blijven zitten want die past prima.
Wat ik zag in de linker is dat de bypass schroef van de mijne een punt heeft en de nieuwe zonder punt is aan het uiteinde.
Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.
Of kunnen ze ook van een 1150 zijn??
Groeten.
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Gasklephuis
Totale leek hier (als het gasklephuizen betreft), maar moeten deze niet als gebalanceerde set geplaatst/vervangen worden? 

Groeten,
Peter
Peter
-
Hoi Peter,
Als ze beide erop zitten ga ik ze synchroon zetten.
Groeten
Als ze beide erop zitten ga ik ze synchroon zetten.
Groeten
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Er heeft in het begin van de R1100 serie een modificatie plaatsgevonden. Bij de eerste versie werd de linker gasklephuis bedient door een kabel die vanaf de rechter gasklephuis kwam, die pully rechts was dus met 2 kabels uitgerust.
Vrij snel is er een versie gekomen gelijk aan de R1150 serie: een centrale pully in een verdeel huisje dat bedient werd door het gas handvat en vandaar uit 2 kabels, ieder naar een gasklephuis.
Mogelijk is er dus spraken van een foutief type voor jouw motor. Mijn R1100RT was uit de eerste serie en had dus de oudste variant..
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie.....
Groet, Bert
Vrij snel is er een versie gekomen gelijk aan de R1150 serie: een centrale pully in een verdeel huisje dat bedient werd door het gas handvat en vandaar uit 2 kabels, ieder naar een gasklephuis.
Mogelijk is er dus spraken van een foutief type voor jouw motor. Mijn R1100RT was uit de eerste serie en had dus de oudste variant..
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie.....
Groet, Bert
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
Ik mis het deel waar de choke op komt. Wil graag een foto plaatsen maar heb geen online gebeuren om daar de foto op te zetten en dan weer te linken.
-
Ben er al uit. Gasklephuizen inderdaad van een later model. Heb ik dus niks aan voor mijn versie.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1981 Weergaves
-
Laatste bericht door jaybmw
-
- 4 Reacties