Terug bij BMW, nu een RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

VosCoBoss
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Terug bij BMW, nu een RT

Ongelezen bericht door VosCoBoss »

Hallo!

Sinds juli vorig jaar rij ik weer BMW. Te weten een R1200RT uit 2005. Voor de RT heb ik zo'n 10 jaar op een Honda CBR 1000F uit 1993 gereden. Daarvoor had ik mijn eerste motor: ook een BMW, maar dan een K75RT uit 1991. Marechaussee-blauw. De K75RT kon ik geschikt aankomen toen ik net mijn motorrijbewijs had, maar ik ben er nooit vriendjes mee geworden. Dit lag voor een deel aan de technische staat en voor een deel aan het uiterlijk. Omdat ik het (sorry voor de liefhebbers) een lelijk ding vond, heb ik nooit zin gehad om eraan te sleutelen en bestaande problemen dus nooit opgelost.

De Honda was me toch altijd wat bewerkelijk qua rijden: kon heel hard rechtdoor, maar was geen liefhebber van bochten. Hoe anders is dat met de RT! De RT rijdt in vergelijking met de Honda als een brommer: makkelijk en lekker wendbaar. Had ik niet verwacht van zo'n forse motorfiets. Vorig zomer met de RT naar Luxemburg geweest, met mijn dochter achterop. De heenweg op 2 cilinders ging mooi. De terugweg op 1 cilinder was minder fijn. Eenmaal thuis bleek de staafbobine volledig doormidden gebrand te zijn... oeps. Gelukkig een makkelijke reparatie, namelijk: vervangen. Verder nog geen problemen mee gehad, verwacht ik ook niet gelijk, de toekomst zal het uitwijzen.

Bij de eerste avondrit na aanschaf, bleek het lichtbeeld van de koplamp erg slecht. De ene lamp scheen naar linksonder en de andere naar rechtsboven. Dit was met geen mogelijkheid goed te stellen. Toen maar eens de doppen eraf gehaald: haal ik er bij beide lampen een blok hout uit. Vergrendelingshaakjes van de lampen niet te bekennen. Nadere inspectie leerde dat de lampen erin vastgelijmd waren?! Bleek dus dat er Xenon in had gezeten. Daarvoor zijn ooit de originele H7-houders eruit gehaald en nadien dus nooit meer teruggezet. Koplamp is inmiddels dan maar vervangen voor een ander exemplaar. De originele ruit heb ik vervangen voor een hoge v-stream ruit. Nog steeds niet hoog genoeg om met mijn bijna twee meter volledig uit de wind te zitten. Nog hoger heb ik niet kunnen vinden en daar wordt de motor ook bepaald niet mooier van. Dus dan maar een beetje wind houden...

Ik hoop op dit forum inspiratie op te doen in allerlei richtingen, zowel qua techniek en onderhoud als verfraaiing/verbetering en verdere tips and tricks. Ben benieuwd!
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Terug bij BMW, nu een RT

Ongelezen bericht door EileRT »

icon_welcome en vele pezierge kilometers toegewenst op je -1200- _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom terug, VosCoBoss. Big RT Smile

Veel mooie en fijne kilometers toegewenst op je -1200- en veel leesplezier op ons mooie forum. _004
Groeten,

Peter
PanEuRoel
2024
2024
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Hoi VosCoBoss, van harte welkom terug op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
BoxerHarry
Bijz: Ex-overheid
Woonplaats of omgeving: Winterswijk

Ongelezen bericht door BoxerHarry »

Welkom en veel plezier met de RT!
Een RT rijdt inderdaad verrassend makkelijk.
Als iedereen dat wist zouden veel meer mensen RT rijden.
Tja bij de politie zijn ze ook niet gek…
Harry

Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km

‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”