Te koop: Ex Overheid R1200RT uit 2012
Geplaatst: 14 mar 2025, 16:35
Ik volg momenteel een opleiding tot motorinstructeur en moe(s)t daarvoor van motor wisselen daar mijn eigen Honda CB500 te weinig pk's heeft voor de exameneisen. Op advies van mede-rijders een RT proefgereden omdat 'vele instructeurs er niet naast kunnen zitten'. En inderdaad, het ding doet alles goed en leek geschikt, dus gekocht. Maar 2000km verder word ik er niet warm van :). Kan hier een prachtig verkoopverhaal houden maar heb er nu een half jaar mee gereden en ik snap de attractie niet, ik wil gewoon een fijne Honda terug.
Opsteker voor de koper: Ding staat er werkelijk waar perfect bij. Ja, hier en daar een smetje van de apparatuur waarmee deze fiets ooit met een rotgang over 'Neerland's wegen is gevlogen, maar het onderhoud is piekfijn bijgehouden en in mijn beheer is het alleen maar beter geworden. Dus, wat krijg je:
Bouwjaar 2012
114k+ kilometers
Volledige historie met bonnetjes
Gloednieuwe koppeling (1500km terug)
Daarbij is ook een volledige beurt uitgevoerd met álle filters/vloeistoffen en bougies (4 stuks)
Gloednieuwe accu (de oude had een zwakke cel)
Zeer nette remmerij, blokken nog recent vervangen
9000km geleden nieuwe banden, Bridgestone T3
Er is nog meer aan gedaan qua onderhoud maar dan moet je ter plaatse de historie maar even inzien. Deze motor is klaar voor de volgende 100.000 kilometer en de olie + filter voor de volgende (kleine) beurt staan klaar, mag je er zo bij meenemen. Alle bedrading wat betreft de oude apparatuur is profesioneel weggewerkt, dus geen open/halve of afgeknipte kabelbomen. Deze motor is strák. Buiten een krasje en daar is er geen noemenswaardige schade en zeker geen kuipschade of scheuren.
Opties:
TPMS (functioneert perfect)
Handvatverwarming
Volledige kofferset (radiokoffer is leeg en dus kan er veel in) allemaal op dezelfde sleutel. Koffers zijn waterdicht.
Extra sleutel aanwezig, gecodeerd op de originele. Alle sloten lopen soepel!
Hoogte verstelbaar zadel met rugleuning
Elektrisch verstelbare, verhoogde voorruit (hoger en langere dan deze bestaan ze niet!)
Bluetooth audiosysteem met speakers
Volledige valbeugels voor/achter
Middenbok
Originele einddemper
Stroomaansluiting + montagebeugel voor navi systeem (ik geloof Garmin maar ben niet zeker)
Dashboardkastje (ja serieus) rechts voorin
Buitentemperatuur incl vorstwaarschuwing
Vanwege de KLPD uitvoering heeft deze géén zadelverwarming of ESA (dat laatste moet je blij mee zijn geloof ik) maar wel een aangepaste eerste versnelling (je zult de meeste sprintjes wel winnen) en een extra gemonteerde koeler.
De aanwezige telefoonhouder is bespreekbaar.
Minpuntjes: De vering pre-load achter loopt wat stroef (maar is gangbaar) en de stroomaansluiting (12v) rechts in het dashboard werkt niet.
Qua verbruik kun je hem op 5,2L/100km krijgen als je rustig doet. Ikzelf zit rond de 5,6, nog steeds netjes. Als het regent blijf jij droog want je zit volledig uit de wind. Trek je een gele jas aan kun je er ook donder op zeggen dat mensen je de ruimte geven.
De vraagprijs is 5500 euro - een nette, eerlijke prijs voor wat je krijgt en dus zal ik daar zonder donders goed verhaal niet van afwijken, maar (in)ruil tegen een geschikte Honda is bespreekbaar. Ik overweeg o.a. de CBF1000 ABS en de Varadero maar luister graag naar een interessant aanbod. van iets dat minimaal 70pk heeft en goed uitgerust is.
Je bent welkom de motor te komen proefrijden (ik rijdt met je mee op een andere motor) en ik zie alle externe keuringen bij een garage van jouw keuze met vertrouwen tegemoet.
De motor is per direct beschikbaar en staat in de regio Emmen. KM-stand kan nog iets oplopen.
Opsteker voor de koper: Ding staat er werkelijk waar perfect bij. Ja, hier en daar een smetje van de apparatuur waarmee deze fiets ooit met een rotgang over 'Neerland's wegen is gevlogen, maar het onderhoud is piekfijn bijgehouden en in mijn beheer is het alleen maar beter geworden. Dus, wat krijg je:
Bouwjaar 2012
114k+ kilometers
Volledige historie met bonnetjes
Gloednieuwe koppeling (1500km terug)
Daarbij is ook een volledige beurt uitgevoerd met álle filters/vloeistoffen en bougies (4 stuks)
Gloednieuwe accu (de oude had een zwakke cel)
Zeer nette remmerij, blokken nog recent vervangen
9000km geleden nieuwe banden, Bridgestone T3
Er is nog meer aan gedaan qua onderhoud maar dan moet je ter plaatse de historie maar even inzien. Deze motor is klaar voor de volgende 100.000 kilometer en de olie + filter voor de volgende (kleine) beurt staan klaar, mag je er zo bij meenemen. Alle bedrading wat betreft de oude apparatuur is profesioneel weggewerkt, dus geen open/halve of afgeknipte kabelbomen. Deze motor is strák. Buiten een krasje en daar is er geen noemenswaardige schade en zeker geen kuipschade of scheuren.
Opties:
TPMS (functioneert perfect)
Handvatverwarming
Volledige kofferset (radiokoffer is leeg en dus kan er veel in) allemaal op dezelfde sleutel. Koffers zijn waterdicht.
Extra sleutel aanwezig, gecodeerd op de originele. Alle sloten lopen soepel!
Hoogte verstelbaar zadel met rugleuning
Elektrisch verstelbare, verhoogde voorruit (hoger en langere dan deze bestaan ze niet!)
Bluetooth audiosysteem met speakers
Volledige valbeugels voor/achter
Middenbok
Originele einddemper
Stroomaansluiting + montagebeugel voor navi systeem (ik geloof Garmin maar ben niet zeker)
Dashboardkastje (ja serieus) rechts voorin
Buitentemperatuur incl vorstwaarschuwing
Vanwege de KLPD uitvoering heeft deze géén zadelverwarming of ESA (dat laatste moet je blij mee zijn geloof ik) maar wel een aangepaste eerste versnelling (je zult de meeste sprintjes wel winnen) en een extra gemonteerde koeler.
De aanwezige telefoonhouder is bespreekbaar.
Minpuntjes: De vering pre-load achter loopt wat stroef (maar is gangbaar) en de stroomaansluiting (12v) rechts in het dashboard werkt niet.
Qua verbruik kun je hem op 5,2L/100km krijgen als je rustig doet. Ikzelf zit rond de 5,6, nog steeds netjes. Als het regent blijf jij droog want je zit volledig uit de wind. Trek je een gele jas aan kun je er ook donder op zeggen dat mensen je de ruimte geven.
De vraagprijs is 5500 euro - een nette, eerlijke prijs voor wat je krijgt en dus zal ik daar zonder donders goed verhaal niet van afwijken, maar (in)ruil tegen een geschikte Honda is bespreekbaar. Ik overweeg o.a. de CBF1000 ABS en de Varadero maar luister graag naar een interessant aanbod. van iets dat minimaal 70pk heeft en goed uitgerust is.
Je bent welkom de motor te komen proefrijden (ik rijdt met je mee op een andere motor) en ik zie alle externe keuringen bij een garage van jouw keuze met vertrouwen tegemoet.
De motor is per direct beschikbaar en staat in de regio Emmen. KM-stand kan nog iets oplopen.