Grootvader op de motor
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R850RT
- Bijz: 1e eigenaar importeerde hem in 2001 uit België
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West rabant
Grootvader op de motor
Tja, wat moet een Rotterdammert in Brabant? Het is fantastisch wonen, maar als je in de regio Drechtsteden werkt, moet je elke keer die Moerdijkbrug over. Geen lolletje, als je sowieso op tijd moet zijn en de files zich al snel aandienen, maar niet snel verdwijnen. Op de motor is dan een ideale oplossing. Aanvankelijk reed ik de Honda NTV die ik van mijn zus had overgenomen. Al snel was er de wens eens op de motor naar Portugal te rijden. "Is die Honda daar niet wat klein en licht voor?" Die vraag stellen was hem beantwoorden. Bijna drie jaar geleden kon ik een R850RT overnemen met een goede 70000 kms op de teller. (Die heb ik inmiddels ongeveer verdubbeld)
Na mijn reis naar Portugal, in mei 2023, ben ik ook gaan rijden met mijn blinde vrouw achterop. Voor haar opvouwbare taststok heb ik van leer een foedraal gemaakt die ik in de oksel van buddyseat en topkoffer heb geplaatst. Zij is misschien nog wel enthousiaster over het rijden op de motor dan ik zelf al ben. Gelukkig is zij niet alleen zelf blind, maar is haar vertrouwen dat ook.
Na mijn reis naar Portugal, in mei 2023, ben ik ook gaan rijden met mijn blinde vrouw achterop. Voor haar opvouwbare taststok heb ik van leer een foedraal gemaakt die ik in de oksel van buddyseat en topkoffer heb geplaatst. Zij is misschien nog wel enthousiaster over het rijden op de motor dan ik zelf al ben. Gelukkig is zij niet alleen zelf blind, maar is haar vertrouwen dat ook.
- RT_Patrick
- Traditiebewaker en Beheerder
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Ede
Re: Grootvader op de motor

Mooie introductie en een inspirerend verhaal. Goed om te horen dat je zoveel plezier beleeft aan je RT, zowel solo als met je vrouw achterop. Dat foedraal is een slimme oplossing! Veel veilige en fijne kilometers gewenst, en we hopen je hier vaker te zien.
Met vriendelijke groet,
Patrick Falize
De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
Patrick Falize
De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-overheid
- Woonplaats of omgeving: Winterswijk
Wat een mooi verhaal weer!
Nog veel veilige km’s gewenst
Nog veel veilige km’s gewenst
Harry
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Wat een mooie voorstelverhaal.
Welkom bij de club: dat je/jullie maar vele malen 70000 km meer op de tellert gaan zetten!

Welkom bij de club: dat je/jullie maar vele malen 70000 km meer op de tellert gaan zetten!

Groeten,
Peter
Peter
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Hier vrolijkt een mens van op 

Welkom hier, en dat je lang mag blijven en nog meer van deze mooi beschreven ervaringen deelt
.
Welkom hier, en dat je lang mag blijven en nog meer van deze mooi beschreven ervaringen deelt
- Jaapvanthoff
- Type: R1250RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Geef je jonkvrouw een groot compliment dat ze achterop durft. - En geniet daar van!
Ik was al niet van het als duo meerijden bij een ander, na een cursus bergbochten techniek bij een instructuur achterop echt nooit meer!
Ik vind het prachtig dat jullie samen zo, op deze manier kunnen genieten.
Dan denk ik hoe zet ze zich schrap voor een bocht, beter vast houden als het verkeerslicht op groen gaat...
Misschien denk ik te moeilijk, te bekrompen.
Kortom compliment!
Ik was al niet van het als duo meerijden bij een ander, na een cursus bergbochten techniek bij een instructuur achterop echt nooit meer!
Ik vind het prachtig dat jullie samen zo, op deze manier kunnen genieten.
Dan denk ik hoe zet ze zich schrap voor een bocht, beter vast houden als het verkeerslicht op groen gaat...
Misschien denk ik te moeilijk, te bekrompen.
Kortom compliment!
R1250RT, Option 719 Blue planet metallic/Ivory.
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!