Mario1962 schreef: 17 mar 2025, 11:06
Bij welke km standen zijn de echt dure beurten?
Niet echt bijzondere km-standen.
Het ligt vaak aan het gebruik en/of de stilstand en leeftijd.
Op een gegeven moment loop je tegen wat dingen aan, uitdroging rubbers, remschijven dikte, balhoofdlagers.
De oudere types hebben een “prijzig” ABS systeem wanneer daar een storing in komt, voor 2008 (eind 2007 meen ik).
Na 2007 heb je wel het mogelijke koolborstel-probleem, maar dat is relatief eenvoudig op te lossen.
Vanaf 2010 de dohc versie is eigenlijk de beste optie.
Eentje met 150K km zou je na een aankoopkeuring (Eric van Lent bijvoorbeeld) gerust kunnen kopen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je denkt te gaan rijden.
Zeg dat je 5000 km/jaar doet (een gemiddelde NL motorrijder) , dan zou een fiets met nu 150K km over 10 jaar op 2 ton staan, dat is geen probleem voor een RT.