Nieuw draadje over R1200RT of toch R1250RT
Geplaatst: 12 nov 2024, 00:20
Hoi allemaal,
Het is nu zo'n 8 jaar geleden, dat mijn o zo geliefde VRF ingeruild werd voor een 2005-er R1200RT. Sinds dien rijd ik weer veel meer motor en heb er (weer) erg veel plezier in door de betere zithouding.
Alleen mis ik cruise control en de ABS (die ik eerder dit jaar uit mocht bouwen). Ook heb ik het vrij snel koud.
Ik wil dus wel eens wat anders, maar wel minimaal net zo'n fijne zithouding en koffer ruimte.
Een paar maanden kijk ik nu al rond, maar kom er niet echt uit. Is de R1200RT's de juiste keuze en zo ja welk jaar of moet ik toch kiezen voor een 1250RT's die ook lonken?
Is die 1500 euro van de 1250 het echt waard ook al heeft die misschien 60k gereden? Of kies ik dan toch een 1200RT met maar 20 tot 25.000km?
Ik houd van lekker veel luxe, licht, warme billen en veel opties. En wil graag weer ABS, maar dan wel die pro die ook in bochten nog helpt als het nodig is.
Ook mijn Garmin XT2 moet een plekje in de boeg krijgen, dus de cockpit met Navi6 ruimte (en de adapter) is dus een must. Radio is niet nodig.
Welke opties raden jullie zeker aan en welke vinden jullie wat "over de top" of ronduit onzinnig en waarom?
Ik woon vlak bij Breda dus kopen in België is zeker een optie, maar ook een Duitse fiets deins ik niet voor terug.
Daarom twee vragen nog:
Is het moeilijk om de fiets van Duits naar Nederlandse taal om te zetten, en als hij nu 107pk is, is het dan moeilijk of duur om dat terug te zetten naar de normale 125 of 136 pk?
Alvast dank voor jullie adviesen!
Het is nu zo'n 8 jaar geleden, dat mijn o zo geliefde VRF ingeruild werd voor een 2005-er R1200RT. Sinds dien rijd ik weer veel meer motor en heb er (weer) erg veel plezier in door de betere zithouding.
Alleen mis ik cruise control en de ABS (die ik eerder dit jaar uit mocht bouwen). Ook heb ik het vrij snel koud.
Ik wil dus wel eens wat anders, maar wel minimaal net zo'n fijne zithouding en koffer ruimte.
Een paar maanden kijk ik nu al rond, maar kom er niet echt uit. Is de R1200RT's de juiste keuze en zo ja welk jaar of moet ik toch kiezen voor een 1250RT's die ook lonken?
Is die 1500 euro van de 1250 het echt waard ook al heeft die misschien 60k gereden? Of kies ik dan toch een 1200RT met maar 20 tot 25.000km?
Ik houd van lekker veel luxe, licht, warme billen en veel opties. En wil graag weer ABS, maar dan wel die pro die ook in bochten nog helpt als het nodig is.
Ook mijn Garmin XT2 moet een plekje in de boeg krijgen, dus de cockpit met Navi6 ruimte (en de adapter) is dus een must. Radio is niet nodig.
Welke opties raden jullie zeker aan en welke vinden jullie wat "over de top" of ronduit onzinnig en waarom?
Ik woon vlak bij Breda dus kopen in België is zeker een optie, maar ook een Duitse fiets deins ik niet voor terug.
Daarom twee vragen nog:
Is het moeilijk om de fiets van Duits naar Nederlandse taal om te zetten, en als hij nu 107pk is, is het dan moeilijk of duur om dat terug te zetten naar de normale 125 of 136 pk?
Alvast dank voor jullie adviesen!